In-Edit Festival: Τι είδαμε τις πρώτες δύο μέρες του φεστιβάλ και τι δεν πρέπει να χάσουμε σήμερα!
Η πόλη της Θεσσαλονίκης, για μια εβδομάδα (23-29 Απριλίου), φιλοξενεί στον κινηματογράφο Ολύμπιον, το «In-Edit», το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο. Το εναρκτήριο λάκτισμα δόθηκε από τους «Pulp», στις κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ στο φουαγιέ του «Ολύμπιον», τη σκυτάλη παρέλαβαν οι «Deep In The Top», για να διασκεδάσουν το μουσικόφιλο κοινό της πόλης. Καθημερινά, στις κινηματογραφικές αίθουσες του «Ολύμπιον», κάνουν την εμφάνισή τους φιγούρες της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, για να αφηγηθούν τη δική τους ιστορία, μέσα από νότες, στίχους, τραγούδια και συναισθήματα.
Τέσσερα ιδιαίτερα ντοκιμαντέρ συμπεριλήφθηκαν στο πρόγραμμα της Παρασκευής, όπου τα φώτα στις αίθουσες έσβησαν νωρίς, μιας και η πρώτη προβολή ξεκίνησε στις 17:15. Ο Beater.gr βρέθηκε στο «Ολύμπιον» για τις δύο βραδινές προβολές και ιδού η αποτίμηση της ημέρας!
“Muscle Shoals”
Από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, ταξιδέψαμε στην πολιτεία της Αλαμπάμα και την πόλη Muscle Shoals, για να γνωρίσουμε τη στενή σχέση της περιοχής, με τη διαμόρφωση της μουσικής. Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ, που εξετάζει όλους τους παράγοντες που συντελούν στο ξεχωριστό κλίμα της περιοχής, το οποίο επιδρά μαγικά στις ηχογραφήσεις που λαμβάνουν χώρα στα ιστορικά studios που βρίσκονται εκεί. Ευνοϊκές συνθήκες, χαρισματικές προσωπικότητες, πάθος, ενδιαφέρον αποκλειστικά για τη μουσική και όχι για το χρώμα στον τότε ρατσιστικό Νότο και ένα ποτάμι που τραγουδά, συνέβαλαν στο θρύλο του Muscle Shoals. O Greg Camalier καταφέρνει να παρουσιάσει ρεαλιστικά την αιθέρια μαγεία της περιοχής. Και αν ακόμα δυσκολεύεσαι να πιστέψεις στην ενέργεια αυτού του τόπου, οι αντιστάσεις σου εκμηδενίζονται, όταν ακούς τον Mick Jagger και τον Keith Richards, να περιγράφουν την έμπνευσή τους για το “Brown Sugar” ή όταν βλέπεις το αφοπλιστικό ταλέντο της Aretha Franklin, να ξεδιπλώνεται στα Fame Studios. Γλυκιά νοσταλγία ξεχειλίζει από παντού. Συναίσθημα, αγάπη για τη μουσική, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη φύση και τις προσωπικές αφηγήσεις, συνθέτουν ένα άκρως ενδιαφέρον οπτικό, αλλά και ακουστικό αμάλγαμα. Το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ θα προβληθεί για δεύτερη φορά, τη Δευτέρα 27/4, στις 18:00.
Μεταξύ του “Muscle Shoals” και του επόμενου σε σειρά, “20.000 Days On Earth”, μεσολάβησε ένα μουσικό διάλλειμα στο φουαγιέ του ΟΛΥΜΠΙΟΝ, όπου πίσω από τα decks, βρέθηκε ο παραγωγός του Beater.gr, Νίκος Καλλιάνης, για να μας ζεστάνει με τους ήχους του αινιγματικού Nick Cave, λίγο πριν τον δούμε στη οθόνη.
“20.000 Days On Earth”
O «ανορθόδοξος» Nick Cave συμπληρώνει είκοσι χιλιάδες ημέρες στη γη και το “20.000 Days On Earth” έρχεται, για να αποτυπώσει αυτή την ημέρα, μέσα από ένα αφηγηματικό πλαίσιο, που διαθέτει μια δόση ρεαλισμού. Το ντοκιμαντέρ περιπλέκει το δομημένο υποτιθέμενο εικοσιτετράωρο, με τη ζωή και τη μακροχρόνια καριέρα του Cave. Σε καμία περίπτωση, δεν πρόκειται για ένα τυπικό αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ. Στην οθόνη βλέπουμε τον Cave, να γράφει, να τραγουδά, να δημιουργεί, να περνά χρόνο με τα παιδιά του, καθώς και να μιλά για τον πατέρα του και το φόβο του για την απώλεια μνήμης. Διάφοροι εμφανίζονται, τόσο στις σκέψεις, όσο και στο αυτοκίνητο του πολυπράγμονα Nick Cave. Μύθος και αλήθεια, προσωπική φιλοσοφία και πνευματική αναζήτηση. Ο Cave, ο ποιητής, ο τραγουδιστής, ο μουσικός, περνά μια γεμάτη ημέρα, πλούσια σε μουσική. Το ντοκιμαντέρ είναι τουλάχιστον κινηματογραφικό. Ωστόσο, κάποιες φορές, ίσως έλειπε ο αυθορμητισμός και η μανία της μουσικής του Cave. Αξίζει να σημειωθεί πως η αίθουσα του Ολύμπιον ήταν κατάμεστη.
Η τρίτη ημέρα του φεστιβάλ, ξεκινά με ήχους και μελωδίες του σαξοφωνίστα Rahsaan Roland Kirk, στο “The Case Of The Three Sided Dream”, περνά σε σκληροπυρηνικές punk μουσικές, στο “The Punk Singer”, διανθίζεται με εξωφρενικά drums, στο “Beware Of Mr. Baker” και καταλήγει με το γλυκόπικρο “Freddie Mercury: The Great Pretender”.