Skip to content

Ο Gideon Mendel φωτογραφίζει όσους μένουν πίσω μετά από κλιματικές καταστροφές.

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Μια έκτακτη ανάγκη που συχνά εξηγείται με αφηρημένα δεδομένα, καταστροφικές προβλέψεις και απειλές για τον πλανήτη και τα είδη του, η κλιματική κρίση μπορεί να είναι δύσκολο να κατανοηθεί. Για δεκαετίες, η άνοδος της θερμοκρασίας και η άνοδος των νερών συνδέονταν σε μεγάλο βαθμό με φυτά και ζώα, με εικόνες που δείχνουν την καταστροφή που σχετίζεται με τις πολικές αρκούδες, τα κοράλλια και άλλα απειλούμενα είδη. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την τεκμηρίωση των κοινοτήτων που έχουν πληγεί περισσότερο και για την ανάδειξη του ανθρώπινου αντίκτυπου που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο Gideon Mendel, ένας Νοτιοαφρικανός φωτογράφος, ακολουθεί αυτή την προσέγγιση στις δύο συνοδευτικές σειρές του, Drowning World και Burning World. Τα πορτρέτα του Mendel που προβάλλονται τώρα στη γκαλερί The Photographers‘ ως μέρος του Fire / Flood είναι βαθιά προσωπικά, που δείχνουν άτομα και οικογένειες στα σπίτια και τις γειτονιές τους που έχουν καταστραφεί από φυσικές καταστροφές. Τραβηγμένη σε 15 χώρες από το 2007, η συλλογή επιμένει να αναγνωρίζει ότι παρόλο που η κανονικότητα και η ένταση των πυρκαγιών, των τυφώνων και άλλων καιρικών φαινομένων αυξάνεται, η ανθρωπότητα αισθάνεται τις επιπτώσεις της κρίσης εδώ και δεκαετίες.

Ο Μέντελ ξεκίνησε το Drowning World  πρώτος μετά τις πλημμύρες που έπληξαν το Ντόνκαστερ, μια μικρή πόλη στο Νότιο Γιορκσάιρ. Ξεκίνησε φωτογραφίζοντας ανθρώπους μερικώς βυθισμένους σε ό,τι είχε απομείνει από τα σπίτια τους, μια θέση που αναδημιουργούσε λίγες εβδομάδες αργότερα όταν επισκέφτηκε την Ινδία. «Όταν επέστρεψα, έβαλα αυτές τις φωτογραφίες δίπλα-δίπλα, πορτρέτα από πλημμύρες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ινδία, και ένιωσα ότι κάτι πολύ δυνατό συνέβαινε -μια κοινή ευπάθεια, παρά τις τεράστιες διαφορές στον πλούτο, τον πολιτισμό και το περιβάλλον. Αυτή ήταν η αρχή του ταξιδιού για μένα».

Είτε τραβήχτηκαν στην Αϊτή, στη Βραζιλία, στο Πακιστάν ή στη Γαλλία, οι φωτογραφίες βεβαιώνουν ότι καμία κοινότητα δεν είναι απρόσβλητη από τις επιπτώσεις ενός μεταβαλλόμενου πλανήτη, αν και ορισμένοι σίγουρα έχουν αφεθεί σε χειρότερες συνθήκες. Ο Mendel εξηγεί σε δήλωση:

Τα θέματά μου αφιέρωσαν χρόνο—σε μια κατάσταση μεγάλης αγωνίας—να εμπλακούν στην κάμερα, κοιτάζοντάς μας από τα πλημμυρισμένα σπίτια τους και το κατεστραμμένο περιβάλλον τους. Δείχνουν στον κόσμο τη συμφορά που τους έπιασε. Δεν είναι θύματα σε αυτή την ανταλλαγή: η κάμερα καταγράφει την αξιοπρέπεια και την ανθεκτικότητά τους. Μαρτυρούν τη βάναυση πραγματικότητα ότι οι φτωχότεροι άνθρωποι στον πλανήτη σχεδόν πάντα υποφέρουν περισσότερο από την κλιματική αλλαγή.

Όταν ακολούθησε το Burning World  το 2020, ο Μέντελ μπόρεσε να συγκρίνει τους δύο τύπους καταστροφών και να βρει κοινά σημεία, κυρίως το πώς τα θέματά του βρήκαν ομόφωνα δύναμη και αντοχή. Φωτογραφίζει κάθε άτομο να στέκεται όρθιο, να παραμένει σίγουρος μέσα στην καταστροφή και να επιλέγει το θάρρος από τη μοιρολατρία.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες από τις σειρές στον ιστότοπο του Mendel και στο Instagram.

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού: Η καλοκαιρινή επιστροφή του στη Θεσσαλονίκη.
Beater Essentials #113: Τα τραγούδια της εβδομάδας!