Skip to content

Το Flaw Project είναι ό,τι πιο αψεγάδιαστο συναντήσαμε τελευταία στο Instagram!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Είναι από εκείνες τις προσπάθειες, τις καλλιτεχνικές, που χαίρεσαι να βλέπεις να γίνονται, που σου τραβάνε την προσοχή και σε εντυπωσιάζουν με την ιδιαιτερότητα και την ομορφιά τους από την πρώτη κιόλας στιγμή! Πήλινα, διακοσμημένα πιάτα, που συνδυάζουν αρμονικά τις επιταγές του σήμερα, ως προς την θεματολογία της διακόσμησης τους, με την αισθητική μιας εποχής μακρινής, ωστόσο αλησμόνητης, αποτελούν μέρος του πιο αψεγάδιαστου «ψεγαδιού», του Flaw Project που εδώ και ενάμισι περίπου χρόνο η Στέλλα και η Ελευθερία Ιωσηφίδου του έχουν δώσει σάρκα και οστά. Ή για να ακριβολογούμε, σχήμα και χρώμα! Μιλήσαμε μαζί τους για να μάθουμε περισσότερα για την δημιουργικότητά τους και τις σκέψεις τους.

 

Ποια είναι η φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από το Flaw Project;

Πέρα από την προσωπική μας ανάγκη να ασχοληθούμε με την τέχνη και να επωφεληθούμε από αυτήν, το Flaw Project αποτελεί μια μορφή αντιπρότασης στην μαζοποίηση της αισθητική, το κυνήγι της τελειότητας και την τυποποίηση που έχει επέλθει σε κάθε είδους αντικείμενο αλλά και στους ανθρώπους σε επίπεδο, γούστου, φιλοσοφίας και στάση ζωής, καθώς δίνει αξία στο ψεγάδι και το μετατρέπει σε έργο τέχνης αφού τελικά αυτό είναι το στοιχείο που μας καθιστά μοναδικούς. Κάθε πιάτο δημιουργείται από το μηδέν και φέρει τις δικές του «ατέλειες». Για εμάς αυτά τα ψεγάδια είναι που καθιστούν το πιάτο όμορφο και μοναδικό, γι’ αυτό άλλωστε και δώσαμε την συγκεκριμένη ονομασία στο project μας, καθώς flaw σημαίνει «ψεγάδι».

Ποιοι κρύβονται λοιπόν πίσω από την καλλιτεχνική αυτή προσπάθεια και τι ρόλο επιτελεί η καθένας;

Πίσω από το Flaw Project βρισκόμαστε δύο αδελφές, η Στέλλα και η Ελευθερία Ιωσηφίδου. Γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στην Δράμα, όπου ζούμε ακόμα και σήμερα. Η Στέλλα σπούδασε Φιλολογία και η Ελευθερία Αγγλική Φιλολογία. Γενικότερα, και οι δυο αγαπάμε το DIY, την ζωγραφική και γενικά, οποιαδήποτε καλλιτεχνικό. Πιο συγκεκριμένα, η Στέλλα ασχολήθηκε από πολύ μικρή με την ζωγραφική, ενώ η Ελευθερία έχει καταπιαστεί με πλέξιμο, κόσμημα, ποικίλες κατασκευές από πηλό, για να καταλήξει στο σήμερα, με την κεραμική. Ο καταμερισμός της δουλειάς μας στο Flaw Project έχει γίνει με κριτήριο την κλίση και τα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα της καθεμιάς. Επομένως, η Ελευθερία φτιάχνει το πιάτο και η Στέλλα το ζωγραφίζει.

Πως προέκυψε η ιδέα του συγκεκριμένου εγχειρήματος;

Το Flaw Project σίγουρα δεν ήταν κάτι προσχεδιασμένο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι απλώς προέκυψε! Πριν δημιουργήσουμε το «ψεγάδι» μας, είχαμε ξεκινήσει να κατασκευάζουμε πήλινα πιατάκια για εμάς τις ίδιες, με σκοπό να διακοσμήσουμε τον προσωπικό μας χώρο. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσαν τα διακοσμητικά πιάτα με ποικίλες αποτυπώσεις στο σπίτι της γιαγιάς μας, καθώς οι vintage πινελιές στην διακόσμηση υπήρξαν από πολύ νωρίς εξαιρετικά ελκυστικές για την αισθητική μας. Η τριβή με το αντικείμενο, η χαρά και η ικανοποίηση που αντλούσαμε μέσα από την συγκεκριμένη ενασχόληση μας οδήγησε ένα Αυγουστιάτικο μεσημέρι να σκαρώσουμε το Flaw Project, λόγω της ανάγκης μας για μεγαλύτερη εξωστρέφεια αφενός και αφετέρου της προσδοκίας μας να μπορέσουμε μελλοντικά να ασχοληθούμε αποκλειστικά μ’ αυτό.

Ποια είναι η πηγή έμπνευσης των σχεδίων που αποτυπώνονται στα πιάτα;

Εμπνεόμαστε από ποικίλες παραστάσεις που –ακολούθως- αποτυπώνουμε με μια πιο μινιμαλιστική και σύγχρονη διάθεση στα πιάτα μας! Ζωγραφίζουμε πράγματα που μας αρέσουν και που αγαπάμε εμείς οι ίδιες όπως φυτά, κάποιο πρόσωπο που μας εμπνέει, σκηνές από ένα αγαπημένα μας βιβλία ή από ιδέες που μας δίνουν οι φίλοι μας. Παρόλο που δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πηγή έμπνευσης που λειτουργεί κατ’ αποκλειστικότητα, μ’ ένα γρήγορο scroll down στον λογαριασμό μας στο Instagram μπορεί κανείς εύκολα να παρατηρήσει ότι δεσπόζει στα σχέδια του Flaw Project έντονα η Frida Kahlo. Οι παράγοντες που την καθιστούν στα μάτια μας πολύ ξεχωριστή είναι η ίδια η αισθητική του καλλιτεχνικού έργου που κληροδότησε, το συγκλονιστικό υλικό που συστήνει τη βιογραφία της, αλλά και η καλλιτεχνική αξιοποίηση του ίδιου της του σώματος, ειδικά των ζωτικών της οργάνων στο πλαίσιο των αυτοαναπαραστάσεών της.

Υπάρχει κάποια σειρά πιάτων/σχέδιο που να αγαπάτε λιγάκι παραπάνω; Αντίστοιχα, υπάρχει κάποιο σχέδιο που να αγαπάνε οι πελάτες σας λιγάκι παραπάνω;

Μέχρι το τελικό αποτέλεσμα υπάρχουν αρκετά στάδια δημιουργικής διαδικασίας που αναμφίβολα οδηγούν στο να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή σχέση με το εκάστοτε σχέδιο. Ωστόσο, μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μια σειρά πιάτων που αγαπάμε πολύ και δεν είναι άλλη από το Womanity Project – μια σειρά πιάτων με ποικίλες αποτυπώσεις της γυναίκας. Πιστεύοντας έντονα στην δυναμική της γυναίκας και στην πολυδιάστατη φύση της, ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε γυναίκες σε διάφορους ρόλους όπως αυτόν της μητέρας, της φίλης, της γιογκίνι ή μορφές γυναικών χωρίς να τους αποδίδεται κάποια συγκεκριμένη ταυτότητα. Στην πορεία φάνηκε πως το κοινό του Flaw Project αγκάλιασε θερμά την συγκεκριμένη σειρά η οποία συνεχίζει να εμπλουτίζεται διαρκώς με βάση την αυτοεικόνα των γυναικών και τον τρόπο που θέλουν να αποτυπωθεί στο πιατάκι που ζητούν.

Όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, φαίνεται πως υπάρχει απόλυτη ταύτιση με το κοινό του Flaw Project καθώς έχουν αγαπήσει ιδιαίτερα την συγκεκριμένη σειρά με τις γυναίκες αλλά και τα πιάτα με τις οικογένειες.

Πως βλέπετε το «ψεγάδι» σας στο μέλλον; Υπάρχουν ίσως στα σκαριά ιδέες που ακόμη δεν έχουμε δει;

Αυτό που είναι στο επίκεντρο των μελλοντικών μας σχεδίων είναι η δημιουργία πιάτων και άλλων αντικειμένων που θα είναι χρηστικά. Ονειρευόμαστε να μπορέσουμε κάποια στιγμή να ασχοληθούμε κατ’ αποκλειστικότητα με αυτό που κάνουμε αλλά αυτό θα κριθεί σίγουρα από την ανταπόκριση του κόσμου.

 

Ανακάλυψε το Flaw Project στο Facebook και στο Instagram!

AUTHOR

Ιωάννα Δαμιανού

Συστήνεται και ως παιδί του ήλιου. Θα την δεις να περιπλανιέται στους δρόμους με σακίδιο και ακουστικά, αναζητώντας αυτό που οι άλλοι ακόμη δεν γνωρίζουν. Πιστεύει ακράδαντα πως όλα γίνονται για κάποιο σκοπό.

Loading...
3 ταινίες για τον έρωτα στο επόμενο Sleepless Movie Marathon!
Πέθανε ο Γιώργος Κοτανίδης.