Οι υποβολές για τα ΕΒΓΕ 2021 ξεκίνησαν κι εδώ είναι όλα όσα πρέπει να ξέρεις!
Από τις πρώτες κιόλας διοργανώσεις τους, τα ΕΒΓΕ επέλεξαν να ακολουθήσουν μια οργανική νοοτροπία και φιλοσοφία. Χρονιά με τη χρονιά πότε μικρές, πότε μεγαλύτερες αλλαγές κρατούσαν τον θεσμό σε επαφή με τις αλλαγές στην αγορά της οπτικής επικοινωνίας. Φέτος όμως, οι αλλαγές αυτές είναι οι μεγαλύτερες που έχουν γίνει στην εικοσάχρονη ιστορία των ΕΒΓΕ.
Πρώτα απ’ όλα, οι τρεις κριτικές επιτροπές γίνονται τέσσερις. Η παραπάνω επιτροπή προκύπτει από τη διχοτόμηση της επιτροπής Γραφιστικής σε δύο τομείς: α. Ταυτότητα και Συσκευασία (περιλαμβάνει τις ομάδες κατηγοριών Οπτική Ταυτότητα και Συσκευασία) και β. Γραφιστικές Εφαρμογές (περιλαμβάνει τις ομάδες κατηγοριών Εκδόσεις, Προώθηση και Λοιπές κατηγορίες). Σκοπός της συγκεκριμένης αλλαγής είναι αφενός να δημιουργήσει ομάδες κριτών που έχουν μεγαλύτερη εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία με τα κρινόμενα κάθε φορά έργα και αφετέρου να μειώσει τον μεγάλο όγκο δουλειάς που αντιστοιχούσε πάντα στη συγκεκριμένη επιτροπή.
Δεύτερον παγιώνεται ως μέρος του κανονισμού των ΕΒΓΕ μια νέα πρακτική επιλογής των μελών των κριτικών επιτροπών, η οποία είχε δοκιμαστεί μερικώς κατά την περσινή διοργάνωση: τα μέλη των επιτροπών ορίζονται έπειτα από επιλογή του αντίστοιχου προέδρου της κάθε επιτροπής. Για τα μέλη συνεχίζει να ισχύει το ασυμβίβαστο κριτή-κρινόμενου, ενώ θα πρέπει να περνά χρονικό διάστημα πέντε τουλάχιστον ετών πριν κάποιο μέλος υπηρετήσει ξανά σε επιτροπή των ΕΒΓΕ. Σκοπός αυτής της αλλαγής είναι η ακόμα μεγαλύτερη διαφάνεια στη διαδικασία κρίσης και η διασφάλιση της αξιοκρατίας αλλά και της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων.
Τρίτον αλλάζει το όνομα του θεσμού από το αρχικό Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής & Εικονογράφησης σε Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού Οπτικής Επικοινωνίας ώστε να συμπεριλαμβάνονται όλοι οι τομείς εκείνοι της οπτικής επικοινωνίας που δεν εκφράζονταν από την ως τώρα διατύπωση. Σε κάθε περίπτωση όμως, διατηρείται το ιστορικό αρκτικόλεξο ΕΒΓΕ, που χρόνια τώρα έχει καθιερωθεί στη συνείδηση της δημιουργικής κοινότητας και της αγοράς.
Τέταρτον, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη διαδικτυακή παρουσία των ΕΒΓΕ. Το ebge.gr μετεξελίσσεται σε κεντρικό κόμβο προβολής της ελληνικής οπτικής επικοινωνίας, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων. Στην παρούσα φάση μια πρώτη γεύση από τμήμα της νέας ιστοσελίδας του θεσμού θα βιώσουν όσοι συμμετάσχουν στο διαγωνιστικό κομμάτι των φετινών ΕΒΓΕ, όμως σύντομα πρόκειται να ξεδιπλωθεί το πλήρες έργο (τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε περιεχόμενο). Πρόκειται για έναν δίγλωσσο ιστότοπο, όπου σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μεταφορτωθεί το σύνολο των έργων που έχουν διακριθεί στην πολύχρονη ιστορία των ΕΒΓΕ. Έτσι θα δημιουργηθεί ένα πολύτιμο αρχείο της σύγχρονης ιστορίας του ελληνικού design, προσβάσιμο σε όλους και χρήσιμο σε όσους ψάχνουν για συνεργασίες και αναθέσεις εργασιών, αλλά ταυτόχρονα και σε ερευνητές, ή απλά σε λάτρεις του σχεδιασμού. Κι όλα αυτά για ένα κοινό όχι μόνο ελληνικό αλλά διεθνές.
Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό της νέας ιστοσελίδας είναι ο Δημήτρης Παπάζογλου, για το front-end development η høly και για το back-end development η PaperGo.
Τέλος, εδώ και πολλά χρόνια η παράδοση των ΕΒΓΕ επέβαλε ο νικητής του μεγάλου τίτλου (ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ) κάθε χρονιάς να περνάει υποχρεωτικά στην κριτική επιτροπή αλλά και να αναλαμβάνει το σχεδιασμό της καμπάνιας της επόμενης διοργάνωσης. Εφεξής και οι δύο αυτές δραστηριότητες αποσυνδέονται από το ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ. Και ναι μεν ο πρόεδρος της μιας εκ των φετινών επιτροπών είναι εκπρόσωπος του γραφείου που κέρδισε το μεγάλο βραβείο πέρσι, η καμπάνια όμως των ΕΒΓΕ 2021 έχει σχεδιαστεί από μια ομάδα πολύ νέων ανθρώπων, ένα γραφείο που ξεκίνησε τη λειτουργία του μόλις πριν από ένα χρόνο: την Specter Design Group.
Γι’ αυτά και άλλα πολλά θα διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες σύντομα. Ως τότε όμως… ακολουθήστε αυτόν τον σύνδεσμο ώστε να δημιουργήσετε το νέο σας λογαριασμό στη σελίδα των ΕΒΓΕ και να ξεκινήσετε τις υποβολές σας.
Η διορία για την υποβολή συμμετοχών λήγει στις 12 Φεβρουαρίου.