Θέλεις να μάθεις πως λειτουργούν ο πολιτισμός και οι τέχνες στην ψηφιακή εποχή;
Σχετικά με τη CMA
Η Ακαδημία Πολιτιστικής Διαχείρισης (CMA) είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα πάνω στην πολιτιστική διαχείριση, μεταπτυχιακού επιπέδου, με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την τόνωση της ανταλλαγής και συνεργασίας στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 2015 στη Σόφια και καθ ‘όλη τη διάρκεια των ετών έχει εξελιχθεί σε ένα διεθνές πρόγραμμα που διοργανώνεται από τα Goethe-Institutes στη Σόφια, το Βουκουρέστι, τη Θεσσαλονίκη και το Σαράγιεβο. Το δίκτυο της CMA περιλαμβάνει ήδη περίπου 200 πολιτιστικούς διαχειριστές από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία, την Ελλάδα και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
Κάθε χρόνο, η CMA προσφέρει ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 5 ημερών με διαλέξεις, σεμινάρια, εργαστήρια και συζητήσεις από τοπικούς και διεθνείς επαγγελματίες της πολιτιστικής βιομηχανίας, μια συνάντηση δικτύωσης μεταξύ των συμμετεχόντων στη Βουλγαρία, ένα Idea Camp για τη δημιουργία νέων συνεργατικών πολιτιστικών πρότζεκτ με δυνατότητα χρηματοδότησης και πολλές άλλες ευκαιρίες δικτύωσης και συνεργασίας.
Συνεργάτες: Παγκόσμιο Γραφείο EUNIC, τοπικές ομάδες EUNIC στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, ο Δήμος Σόφιας, η Sofia Development Association, η Colectiv A Association, ο Οργανισμός Πλόβντιβ – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2019 και το Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου.
Θεματική εστίαση 2019
Το 2019 η CMA είναι αφιερωμένη στο θέμα “Πολιτισμός και τέχνες σε μετάβαση: η ψηφιακή εποχή”. Μέσα από τις διαλέξεις, τα εργαστήρια, τις συζητήσεις και τις παρουσιάσεις, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν νέες τεχνολογίες και ψηφιακά συστήματα και θα μελετήσουν τις επιπτώσεις τους στην πολιτιστική διαχείριση.
Πώς τοποθετούμε τους εαυτούς μας, ως πολιτιστικοί διαχειριστές, στην κλιμακούμενη ψηφιακή αλλαγή είναι ένα ζήτημα που προκύπτει ολοένα και συχνότερα στο χώρο της δημιουργικής οικονομίας. Επομένως, ερωτήσεις όπως: “Πώς η ψηφιακή τεχνολογία αλλάζει την εμπειρία και τις προσδοκίες του κοινού μας; Πόσο εξοικειωμένοι είναι οι πολιτιστικοί οργανισμοί και φορείς με τις ψηφιακές τεχνολογίες της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας; Πώς φαντάζονται το μέλλον του πολιτισμού και των τεχνών σε ένα τέτοιο περιβάλλον; ” έρχονται συχνά πλέον στο προσκήνιο. Είναι ευθύνη των πολιτιστικών διαχειριστών να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των θεατών και επισκεπτών τους και να διευκολύνουν τη διαδικασία συνδιαλλαγής με εικονικά δίκτυα, εικονικούς χώρους γνώσης και επικοινωνίας. Πέραν τούτου, θα πρέπει να δημιουργήσουν τον κοινό τόπο μεταξύ της ανάγκης για επαφή με τον πραγματικό, υλικό κόσμο και τους εικονικούς κόσμους με τα ψηφιακά δίκτυα και τις κοινότητες.
Το νέο ψηφιακό περιβάλλον θα ερευνηθεί όχι μόνο ως προς το πολιτιστικό περιεχόμενο και τη χρήση νέων εργαλείων για την αύξηση της παραγωγικότητας στο χώρο της εργασίας αλλά και ως ένα πολύπλευρο μέσο για την ανάπτυξη καινοτόμων προσεγγίσεων στη πολιτιστική διαχείριση: από την επικοινωνία και τη δημοσιότητα έως την ανάπτυξη του κοινού, από την προσαρμογή στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τεχνολογικό τοπίο έως τον ψηφιακό πολιτισμό ως επιδραστικό μέσο για την κοινωνική αλλαγή. Το φάσμα των σεμιναρίων της CMA θα επεκταθεί και σε άλλες πτυχές όπως η πνευματική ιδιοκτησία, τα ψηφιακά αρχεία, τη χρηματοδότηση και θα προσφέρει έναν ασφαλή χώρο προβληματισμού για τον μελλοντικό ρόλο του πολιτιστικού διαχειριστή τόσο στον ψηφιακό όσο και στον αναλογικό κόσμο του πολιτισμού.
Δομή, δράσεις και ημερομηνίες του προγράμματος
Η CMA 2019 προσφέρει:
1. Διεθνής συνάντηση δικτύωσης και δημιουργίας νέων ιδεών (Ideas Camp)
3-7 Ιουλίου στο Plovdiv, Βουλγαρία
H CMA 2019 θα ξεκινήσει επίσημα τις εργασίες της στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Πλόβντιβ. Όλοι οι συμμετέχοντες στη φετινή έκδοση της CMA θα συναντηθούν για να διερευνήσουν, συζητήσουν και προβληματιστούν σχετικά με το φετινό θέμα “Πολιτισμός και τέχνες σε μετάβαση: ψηφιακή εποχή”, “Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες πολιτισμού στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης” και “Διεθνή συνεργασία και ο ρόλος των ομάδων EUNIC”. Ο σχεδιασμός του προγράμματος, που αναπτύχθηκε από την Yanina Taneva και το Ideas Factory (Σόφια, Βουλγαρία), θα ενθαρρύνει το διάλογο, τη συνεργασία και την ανταλλαγή και θα δημιουργήσει ένα δημιουργικό περιβάλλον για την ανάπτυξη νέων πολιτιστικών πρότζεκτ.
2. Τοπικά σεμινάρια
Σε κάθε πόλη, στην προκειμένη περίπτωση της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη, θα διεξαχθεί ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας πέντε ημερών για τους συμμετέχοντες από την αντίστοιχη χώρα. Τα σεμινάρια θα περιλαμβάνουν διαλέξεις, εργαστήρια, επιμορφωτικά σεμινάρια και άλλες δράσεις για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σύμφωνα με το θέμα της CMA 2019 – “Πολιτισμός και τέχνες σε μετάβαση: η ψηφιακή εποχή”. Το πρόγραμμα των σεμιναρίων επιμελούνται καταξιωμένοι επαγγελματίες του χώρου και θα βασιστεί στις ιδιαιτερότητες και τις προκλήσεις της εκάστοτε τοπικής πολιτιστικής σκηνής. Οι εκπαιδευτές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα είναι τοπικοί και διεθνείς επαγγελματίες από τον τομέα της πολιτιστικής οικονομίας.
Σόφια: 2-6 Οκτωβρίου 2019
Βουκουρέστι: 16-20 Σεπτεμβρίου 2019
Θεσσαλονίκη: 30 Οκτωβρίου – 3 Νοεμβρίου 2019
Σαράγιεβο: ακριβείς ημερομηνίες θα ανακοινωθούν σύντομα
3. Δυνατότητες χρηματοδότησης
Το CMA Project Fund ιδρύθηκε το 2017 ως συνέχεια της διαδικασίας ανάπτυξης δεξιοτήτων της CMA. Στόχος του είναι να προσφέρει στους συμμετέχοντες περισσότερο χώρο για να αναπτύξουν νέες ιδέες και να συνεργαστούν με άλλα μέλη της CMA είτε από τις χώρες τους είτε και από τις άλλες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Με αυτόν τον τρόπο, η CMA στοχεύει στην καθιέρωση ενός πολυεπίπεδου και διατομεακού μοντέλου ανάπτυξης σύγχρονων δεξιοτήτων βασισμένο στη θεωρία, την πρακτική, την καινοτόμα δημιουργικότητα και τη συνεργασία.
Το 2019 το CMA Project Fund προσφέρει τις ακόλουθες δυνατότητες χρηματοδότησης στους συμμετέχοντες στην CMA:
- Κλειστή πρόσκληση 1 (Ιούλιος): Έως και 5 από τις ιδέες που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του Ideas Camp στο Plovdiv θα τους διατεθεί χρηματοδότηση μέχρι 5.000 ευρώ, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.
- Κλειστή πρόσκληση 2 (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος-Νοέμβριος): Μετά τα τοπικά εκπαιδευτικά προγράμματα το φθινόπωρο του 2019, η CMA θα παρέχει περαιτέρω δυνατότητες μικροχρηματοδότησης (μέχρι 500 ευρώ) για πολιτιστικές δράσεις μικρής κλίμακας, εκδηλώσεις ή κινητικότητα σε άλλες πόλεις και χώρες για επιτόπια έρευνα.
4. Δικτύωση
Η δικτύωση αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της CMA. Από τις πέντε προηγούμενες εκδόσεις της έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο που αποτελείται από περίπου 200 πολιτιστικούς διαχειριστές από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Ελλάδα και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και από 50 επαγγελματίες από τις χώρες αυτές αλλά και τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Πολωνία, και την Ισπανία που συμμετείχαν ως εκπαιδευτές και ομιλητές.
Η συμμετοχή στο CMA προσφέρει πρόσβαση σε αυτό το αναπτυσσόμενο δίκτυο, υποστήριξη, καθοδήγηση και πολλά άλλα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη διεθνή συνεργασία και τη συνεργασία πολιτιστικών στελεχών από οργανισμούς, ιδρύματα και ΜΚΟ με τα ευρωπαϊκά πολιτιστικά ινστιτούτα από τα clusters της EUNIC.
Σε ποιον απευθύνεται η CMA;
Αν…
- είσαι επαγγελματίας από το χώρο του πολιτισμού με τουλάχιστον διετή εμπειρία
- εργάζεσαι ως ελεύθερος επαγγελματίας ανεξάρτητα σε δημόσιο ίδρυμα ή σε ιδιωτικό οργανισμό
- θέλεις να αναπτύξεις τις δικές σου ικανότητες ή του οργανισμού σου
- αγαπάς με πάθος τον πολιτισμό
- θέλεις να αλλάξεις το περιβάλλον εργασίας σου
- επιθυμείς να βρεις ομοϊδεάτες από διάφορα πεδία
- θέλεις να αναπτύξεις νέες ιδέες και πρότζεκτ μαζί με άλλα στελέχη από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη
… τότε η CMA είναι το σωστό μέρος για εσένα!
Γλώσσα | Η γλώσσα εργασίας της CMA είναι η αγγλική. Εργαστήρια και σεμινάρια κατά τη διάρκεια των τοπικών σεμιναρίων ενδεχομένως να γίνουν στην επίσημη γλώσσα της χώρας.
Δίδακτρα | Το κόστος συμμετοχής στην CMA είναι 200,00€
Τα δίδακτρα περιλαμβάνουν:
- Συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες της CMA 2019 και πρόσβαση στην χρηματοδότηση CMA Project Fund
- Κάλυψη των εξόδων μετάβασης από την πόλη του τοπικού Goethe-Institut (στην περίπτωση της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη) στο Πλόβντιβ για τη συνάντηση δικτύωσης
- Διαμονή στο Plovdiv για όλη τη διάρκεια της διεθνής συνάντησης
- Μεσημεριανό φαγητό και καφέ κατά τη διάρκεια όλων των εκδηλώσεων (δεν παρέχονται per diems)
- Εκπαιδευτικό υλικό
- Πρόσβαση σε ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό
- Υποστήριξη και καθοδήγηση κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση της CMA για την υλοποίηση των χρηματοδοτούμενων πρότζεκτ μέσω του CMA Project Fund.
* Τα τοπικά Goethe-Institut έχουν το δικαίωμα και τη δυνατότητα να εξετάσουν μεμονωμένα και κατά περίπτωση την παροχή υποτροφιών για συμμετοχή στο πρόγραμμα (βλ. Διαδικασία Αίτησης).
Διαδικασία αίτησης
Παρακαλούμε, υποβάλετε την αίτησή σας, με συμπληρωμένη τη φόρμα υποβολής αιτήσεων (κατεβάστε εδώ Αίτηση συμμετοχής ) και με ενημερωμένο βιογραφικό σημείωμα έως τις 2 Ιουνίου 2019 στο [email protected]
Τεχνικές προδιαγραφές της αίτησης
- Υποβολή στην αγγλική γλώσσα
- Το θέμα της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας πρέπει να είναι CMA (Όνομα, Επώνυμο)
- Επιτρεπόμενες μορφές αρχείου: .doc, .docx, .pdf
- Οι επισυνάψεις δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 10 Mb. Ο διακομιστής θα απορρίψει αυτόματα τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με επισυναπτόμενα αρχεία μεγαλύτερου μεγέθους. Δεν θα γίνουν αποδεκτές οι συνδέσεις λήψης αρχείων από ψηφιακές εφαρμογές αποθήκευσης.