12 djs και παραγωγοί που δεν θα περάσουν απαρατήρητοι το 2020!
Zanias
Ξεκίνησε ως ένα φοιτητικό σχήμα και «χτύπησε» πριν λίγο καιρό, στο μοναδικό του video, τα δύο εκατομμύρια views. Κάτι πολύ σημαντικό αν σκεφτεί κανείς πως ως Linea Aspera και χωρίς label, manager και προώθηση – πέραν της Dark Entries που κυκλοφόρησε το “Preservation Bias” – η φωνή της Zoe Zanias (Alison Lewis) μάγεψε τόσα αυτιά. Τα ψυχρά minimal synths, το sound design και το μιξάρισμα του Ryan Ambridge, η προσωπική σφραγίδα στους στίχους και η γοητευτικά γκρίζα ατμόσφαιρα δημιούργησαν ένα σκοτεινό 80’s post punk στα όρια του cold wave ρεύματος. Οι προβολές του video από το οποίο την γνωρίσαμε, το “Malarone”, πυροδότησαν την συνέχεια του project, όπως δήλωσε και στην σελίδα της στο facebook. Όμως δεν θα ‘ναι το μόνο που θα τρέξει από φέτος. Αναμένονται για κυκλοφορία ακόμα 2 EP ως “Zanias” για να προστεθούν στην μελαγχολική αισθητική του project. Η χαρισματική αυτή καλλιτέχνης εξερευνεί σκοτεινούς κόσμους που εκφράζονται μέσω των video clips της, αλλά και πιο ηλεκτρονικά μονοπάτια ως DJ και παραγωγός. Μάλιστα, έχει συνεργαστεί με διάφορα ονόματα του techno χώρου όπως οι Nur Jaber, Ancient Methods, I Hate Models και Dax J, κομμάτια της έχουν διασκευαστεί από τον τελευταίο, τον Kobosil και τον Unhuman, ενώ το “Pleroma” κυκλοφόρησε στο πρώτο compilation “The World of Monnom Black”. Αναμφίβολα μια ιδιαίτερη προσωπικότητα που αξίζει να προσέξουμε.
VII Circle
Ως VII Circle χαρακτηρίζεται η ιδέα ενός «επιθετικού» ηχητικού συνδυασμού, που αντλεί στοιχεία από post punk μελωδίες και εμπλουτίζεται με όγκο. Μια περιγραφή που δεν θα ήταν τίποτα αν δεν ακούγαμε το “Zero”. Πρόσφατα, ανακοινώθηκε το κλείσιμο του προσωπικού label Rapid Eye Movement με μια τελευταία κυκλοφορία. Το νέο αυτό κεφάλαιο σηματοδοτεί ένα ταξίδι που έχει βασιστεί στην μέχρι τώρα πορεία του στον underground χώρο, που σίγουρα δεν μας αφήνει αδιάφορους. Τον περασμένο Νοέμβριο 5 ακόμα ισχυρά κομμάτια προστέθηκαν στο πεδίο δράσης του VII Circle. Πιστός στις κυκλοφορίες του, για μουσική που αφορά το σώμα και την ψυχή, οι ήχοι είναι προσεκτικά «γυαλισμένοι» και κοφτεροί. Προτρέπει αυστηρά την «κατανάλωση» στο dancefloor ή στο πεδίο μάχης και το αναφέρει ως ένα ταιριαστό, επικό τέλος για το label. Όπως δηλώνει κι ο τίτλος “Every End Is A New Beginning” η νέα αρχή χτίζεται με βαριές, σκληρές επιρροές με κομμάτια που δρουν στη δική τους διάσταση. Η συνέχεια του μας ιντριγκάρει και περιμένουμε την εμφάνισή του στην χώρα: Θεσσαλονίκη την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου όπως ανακοίνωσε στο Instagram και το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου στο Temple της Αθήνας καλεσμένος στην συνεργασία των Colorblind με τους Cosmonauts.
Crystal Geometry
Σ’ ένα μόνο κομμάτι του μπορείς να νιώσεις την ανεξέλεγκτη δύναμη της μουσικής του, που σε κάνει να θες κι άλλο. Κι εμείς το νιώσαμε στο “All Systems Corrupt”. Στην γενική αναβίωση της Γαλλικής ηλεκτρονικής σκηνής ισχυρή θέση αποκτά ο Maxime Fabre, που εμφανίζεται ως Crystal Geometry. Ανατρέχοντας στο παρελθόν αντλεί ήχο και συναίσθημα από τα warehouse raves των 90’s και τον συνδυάζει με industrial αισθητική, Γερμανικές EBM επιρροές και «εργοστασιακή» techno. Έτσι, σε αυτό το μοτίβο, στις 5 Ιανουαρίου είχαμε την πρώτη του ολοκληρωμένη δουλειά στην Sonic Groove, ως διπλό LP. Ένα όραμα αντίστασης ενάντια στην καταπίεση, τo “Senestre” σπάει τον δεσμό με τα σύγχρονα μουσικά trends και καταφεύγει σε έναν ειδικό συνδυασμό από παραμορφωμένες κιθάρες, «μηχανικές» μπασογραμμές, σκληρά beats και τραχιά φωνητικά που αντιμετωπίζουν στα ίσια την θεματολογία κάθε κομματιού. Οι δυνατοί EBM παλμοί του «γυαλίζονται» από ένα σύγχρονο sound design και τεχνικές παραγωγής και, ως καλλιτέχνης, προτείνεται για τους λάτρεις του δυνατού, καθαρού ήχου.
SWART
Τον γνωρίσαμε από το video του “Revenant” που δημοσιεύθηκε στο κανάλι Jaelos. Έπειτα, ανακαλύψαμε το ομώνυμο EP στο bandcamp του Vague label στο οποίο ο SWART είναι και ιδρυτής. Άκρως «κολλητική» κυκλοφορία, καθώς στοιχεία από acid και σκληρό industrial παιγμένα σε εξίσου σκληρό υπόβαθρο, κατακλύζουν με την ενέργειά τους. Διακρίναμε επίσης και το “Dystopia”, ένα track που απόλαυσαν χιλιάδες λίγο πριν το κλείσιμο της Amelie Lens στο Time Warp του 2019. Την πορεία του παρακολουθούν διάφοροι καλλιτέχνες και το “Mary x Molly” στην C O U P ακούστηκε και υποστηρίχτηκε πολύ. Μια κυκλοφορία με ιδιαίτερο ήχο, που φτιάχνει την απαραίτητη rave διάθεση με κατάλληλες EBM και electro προσθήκες. Μετά, ακολούθησε η συμμετοχή του στο “Raw Elements.2” compilation της Elementra Records με το “Causal Mayhem”…κομμάτι φορτωμένο με acid! Ο SWART κερδίζει την υποστήριξη μεγάλων καλλιτεχνών του είδους και μέχρι στιγμής μας έχει τραβήξει την προσοχή.
Nur Jaber
Συμμετέχοντας στο πρόσφατο mix για την σειρά fabric presents η Amelie Lens παρουσίασε αποκλειστικό – ακυκλοφόρητο υλικό κάποιων εκ των αγαπημένων της καλλιτεχνών. Μέσα σε αυτά ήταν και το “Rave With Me” της Nur Jaber. Ένα ατμοσφαιρικό, με ελαφριά acid χροιά κομμάτι που προσκαλεί τον ακροατή να χαθεί σε ένα ονειρικό rave ταξίδι. Η καλλιτέχνης από τον Λίβανο έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να εξωτερικεύει τα συναισθήματα και την ενέργειά της, αν κρίνουμε από τις μέχρι τώρα κυκλοφορίες και τις -Boiler Room- εμφανίσεις της. Άκρως αγαπητή στο κοινό, κερδίζοντάς μας από το ονειρικό “A World Where Nothing Else Matters” έχει πάρει φόρα τα τελευταία 3 χρόνια και όπως φαίνεται… δεν θα σταματήσει για καιρό!
RVDE
Το τελείωμα του 2019 είχε για τους RVDE πολύ καλά νέα. Πρώτα συμμετέχουν σε ένα ακόμη compilation της Drec με το “RMNTN”, μετά ανακοινώνεται η επανατύπωση του 12” Pls.Uk003 με τα εξαιρετικά “High Powered Voltage” και “Trve Vision”, παρέα με τα αντίστοιχα remix τους από Manni Dee και Umwelt και τέλος ο Perc αποφασίζει πως το “90’s Hammer” αξίζει κι αυτό να βρίσκεται σε 12”. Ένα κομμάτι που μπορούσες να βρεις μόνο στο σχετικό bandcamp και που κέρδισε αργά και σταδιακά την αναγνώριση από το κοινό και τους DJ. Βαρύ και αυστηρό αποτελεί δικαίως ένα απόλυτο hit για τις συλλογές μας, χωρίς βέβαια να ξεχάσουμε το πώς μας συνεπήρε το “Journey Of Force”. Το σχήμα είναι απόλυτα ενεργό και συνεπές σε εμφανίσεις και κυκλοφορίες, παίρνει κι άλλο τα πάνω του με τα τελευταία νέα και για τους fans του βινυλίου αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να αποκτήσουν δύο μελλοντικά must-haves.
Storb
Ο Βέλγος Vince Storb είναι αναμφίβολα το πιο μυστηριώδες όνομα της λίστας. Σε χρονική σειρά βλέπουμε κυκλοφορίες του στην Emetic, στην Diffuse Reality, ένα EP στην Blattodea Records, ώσπου τελικά καλωσορίζετε από την Rebekah στην ELEMENTS Records, με το “Donut Theory” τον περασμένο Νοέμβριο. Το teaser ήταν, όπως θα δείτε, αρκετά πειστικό! Πέραν των remix από την ίδια και τον Scalameriya, τα original κομμάτια του παρουσιάζουν μεγάλη ενέργεια και ζωντάνια. Περιβεβλημένα από μια απόκοσμη, «μηχανική» ατμόσφαιρα η όλη κυκλοφορία είναι χτισμένη σε παραμορφωμένα synths, «εξουθενωτικά» εφέ και σθεναρούς χτύπους. Το EP έλαβε – όχι άδικα – μια καλή προώθηση, γνωρίσαμε το έργο του Storb και αναμένουμε περισσότερο υλικό σε αυτό το μοτίβο.
L Λ V Σ N
Αναμφίβολα ένα από τα πιο καυτά ονόματα για το 2019. Η Marta – Laven, αγαπάει να «τραβάει» pop μουσικά στοιχεία και να τα συνδυάζει με μελωδικούς, δυστοπικούς και φουτουριστικούς ήχους. Έτσι, καταφέρνει να δώσει μια ιδιαίτερη μορφή στο κομμάτι, αποκτώντας μια ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις κοινού και παραγωγών αφού δεν χάνει σε ένταση – σκληρότητα και προσθέτει μια ελαφριά 90’s νεανική πνοή. Δεν το νιώθετε κι εσείς στο “I Thought You Were Real“; Εμείς ακόμα ναι! Τα έργα της βασίζονται αισθητικά στο χάος του ψηφιακού κόσμου και προβάλλουν μια αντίθεση, στην οποία το σκοτεινό και το όμορφο βρίσκουν το απομακρυσμένο σημείο τομής τους. Κάπως έτσι, προσφέρει μια πολυδιάστατη και έντονη techno εμπειρία με στοιχεία από noisy industrial, trance, acid και rave. Και ενώ ακούγοντάς την είχαμε μείνει με ανοιχτό το στόμα, το “Anywhere” αναγνωρίζεται, υποστηρίζεται και παίζεται από καλλιτέχνες όπως Paula Temple, Rebekah, ArchivOne και Stephanie Sykes. Μάλιστα η πρώτη δήλωσε “My favourite track of the year, the breakdown is sublime” αναφερόμενη στο “2094” το οποίο και έπαιξε στο Katharsis, ενώ ο Regal στο Boiler Room στην Μαδρίτη προτίμησε το “Selfscape Dream”. Είναι μέλος της hard techno Πολωνικής κολλεκτίβας The Meaning of Rave και η ίδια έχει ξεκινήσει εμφανίσεις από το 2018 μετά το “States of Existence”. Η περσινή χρονιά έκλεισε με το βαρύ “Oxide” για το Benzeen Part 1 της Green Fetish Records κι εμείς προτείνουμε ανεπιφύλακτα να… κολλήσετε!
DYEN
Νέος και γεμάτος ιδέες ο Ολλανδός DYEN άφησε νωρίς το στίγμα του. Ποιος άλλωστε δεν έχει ακούσει το “The Aftermath” με το βαρύ μπάσο, τα gabber kicks και την «κοφτερή» μελωδία; Η συμμετοχή στην Voight-Kampff ήταν η αρχή της ανοδικής του πορείας. Το “Funky Pills”, μια δυνατή, επιθετική και old school τετράδα που κλείνει με το γρήγορο “Step to This” ανέλαβε η C O U P και ακολούθησαν δύο συνεχόμενες συμμετοχές στην Rave Alert Records. Το “In Your Face” σε ένα -περιορισμένης έκδοσης- compilation και το ολόδικό του RAVE04 με το “Evil May Day” παιγμένο από Rebekah και Nina Kraviz, το “Jack” το οποίο τίμησε ο I Hate Models και το “Bust A Nut” που πρόσφερε απλόχερα ο Randomer, μέχρι τότε ακόμη ακυκλοφόρητα. Οι εντυπωσιακές παραγωγές και η ενέργειά του τον έφεραν σε σκηνές σαν του ADE και του Possession και το 2019 κλείνει γι’αυτόν με το “Sexy People” στην Blvckplvgue (Blackplague), το “Naughty Pleasure” στην RND Records και το “Escape” για την Green Fetish Records. Η νέα του συνεργασία με τους Deep Dimension κυκλοφόρησε αποκλειστικά, πριν την επίσημη σε μορφή βινυλίου, στο κανάλι HATE, με δύο κομμάτια tribute στον old school rave ήχο. Ο DYEN έχει κερδίσει για τα καλά το ενδιαφέρον και την υποστήριξη και εμείς θα τον παρακολουθούμε στενά!
Rephate
Η ανακοίνωση για τα 200.000 views ενός video clip που απολαμβάναμε «κρυφά» ήταν αρκετή για να πάρουμε κι εμείς μια μικρή δόση ικανοποίησης. Το “Don’t Start The Fire” του Rephate που επιμελήθηκε ο Kånde θα λέγαμε πως ήταν για κάποιους το “guilty pleasure” της χρονιάς. Η μελωδία, τα πλάνα και 6 λεπτά που περνάνε σαν νερό. Κυλούσε ο χειμώνας και βλέπουμε πως ο Πορτογάλος δεν μένει εκεί και ξαφνιάζει – σε μια ακόμη δόση «κρύας» μελωδίας – με το “Push Me Through The Light” για την Hard Vision. Στα τέλη του καλοκαιριού η Blacklapse αποφασίζει να μαζέψει την πλειοψηφία των κομματιών του και να τα εκδώσει σε μορφή compilation, όταν λίγες μέρες μετά, η Πολωνική The Meaning of Rave κάνει ντεμπούτο στο οποίο συμμετέχει, μεταξύ άλλων, ο Rephate με το “Police Is The Enemy” σε «ξεσηκωτικό» μοτίβο. Ιδανικά η χρονιά κλείνει με μια συλλογή της RND.Records με το τελευταίο κομμάτι “Killa Me”, προτελευταίο στην εν λόγω λίστα. Μέχρι τώρα θα λέγαμε πως έχει κάτι το «κολλητικό», για να δούμε όμως τι σχεδιάζει για το 2020.
Poli & Lorenzo Raganzini
Μια προσπάθεια που ξεκίνησε για την αναβίωση της rave εμπειρίας στην Βαρκελώνη, έχει φέρει πλέον το ιταλικό δίδυμο των Poli και Lorenzo Raganzini ψηλά στις προτιμήσεις ανά την Ευρώπη. Ένα ντοκιμαντέρ ήταν αρκετό για να μπορέσει να μας βάλει στο κλίμα και να μας «αναγκάσει» να τους ακολουθήσουμε. Διοργανωτές των περιζήτητων HEX showcases με προσκεκλημένους ανερχόμενα ή και ισχυρά ονόματα του χώρου, είναι DJ και παραγωγοί, τρέχουν το label HEX Recordings και τα λεγόμενα HEX Transmissions, δηλαδή mix καλλιτεχνών με τον Lorenzo να παρουσιάζει στην εισαγωγή το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Τα τελευταία μάλιστα συνοδεύονται από εξαιρετικά visuals που εμπλουτίζουν το άκουσμα. Σκοπός τους είναι, μέσω ενός dancefloor, να ενώσουν ανθρώπους που μοιράζονται μια κοινή αγάπη για την συγκεκριμένη μουσική και ένα παρόμοιο ενδιαφέρον για διαφορετικά – εναλλακτικά μονοπάτια τέχνης και «σκοτεινής» αισθητικής. Κατάφεραν να διοργανώσουν ένα ολοκληρωμένο techno κίνημα, που συμπεριλαμβάνει και το δικό του merchandise. Το όραμά τους φαντάζει δυνατό, κερδίζοντας ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές. Μέχρι στιγμής μετρούν 74 καλεσμένους στα showcases, 67 transmissions, 3 HEX Recordings κυκλοφορίες και λαμβάνουν άκρως θετικά σχόλια για την επιλογή χώρων και της ατμόσφαιρας των events. Όπως άλλωστε τονίζουν οι ίδιοι με την φράση της Julia Cameron: “Creativity, like human life itself, begins in darkness”.
Jokasti & Nek
Το απόλυτα ενεργό και δραστήριο δίδυμο της Ιοκάστης και του Νεκτάριου διένυσε μια εξαιρετική χρονιά. Πέρασε καιρός βέβαια από την πρώτη επαφή μέσω του Cannibal Radio, όμως αυτοί συνεχίζουν να πειραματίζονται με ενθουσιασμό με την τεχνολογία και τους ήχους. Υποστηρίζουν πως “Quitting is for Quitters” και παίρνουν μπρος για 5 κομμάτια στο “Cerebral” μέσω της Green Fetish Records με το – κάθε άλλο παρά νανούρισμα – “Lullaby”, το EP “Uncertain Past” ως όγδοη κυκλοφορία της Prodigal Son, στην οποία συμμετέχουν ξανά ως μέρος ενός compilation με το “Sessions of Clinical Hypnosis” και τέλος, το όνομά τους αναγράφεται για άλλη μια φορά στην MORD και στο Herdersmat part 23-29, με το “No Time To Explain”. Αρκετά παραγωγικοί, κάνουν το ντεμπούτο στην Γερμανική Mindcut ως ένα από τα 4 ονόματα στο Children of the Atom, με το εν λόγω label να φιλοξενεί το Antidote, ξεκινώντας ήδη την προπώληση του 12”. Αν η χρονιά που πέρασε είναι ενδεικτική του τι μπορούν να πετύχουν, δεν μπορούμε σίγουρα να φανταστούμε τι μας επιφυλάσσουν για το 2020.