Skip to content

Οι Be Uncensored μιλούν για τη δική τους club κουλτούρα!

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Κείμενο: Χαρίκλεια Στρίγγα | Φωτογραφίες: Κατερίνα Μποτζώρη

Βρίσκονται στην ηλεκτρονική σκηνή της πόλης, με το όνομα «Be Uncensored». Τέσσερα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους, προσφέρουν στη Θεσσαλονίκη αυτό που οι ίδιοι αποκαλούν αληθινά club nights. Σκοπός τους, η εδραίωση της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής και της κουλτούρας του πραγματικού clubbing. Βρεθήκαμε, με αφορμή το 4th Anniversary Party που ετοιμάζουν, μιλήσαμε για τα μυστικά ενός καλού πάρτι, και μου απέδειξαν πόσο ανεπιτήδευτα cool είναι.

Σας γνωρίσαμε, μέσα από τα ιδιαίτερα parties που διοργανώνετε. Τρία και κάτι χρόνια μετά, πιστεύετε πώς έχετε διαμορφώσει ένα δικό σας μουσικό ύφος ως ομάδα, μέσα από τα sets σας;

Τα πάρτι, τα οποία διοργανώνουμε, κινούνται εντός κάποιων πλαισίων. Ναι μεν μιλάμε για αυστηρά techno ή αυστηρά house, αλλά υπάρχουν κάποια πολύ συγκεκριμένα πλαίσια, μέσα στα οποία κινούμαστε και τα οποία είναι δύσκολο να ορίσουμε. Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν προσπαθούμε να βάλουμε κάτι καινούριο, αν δεν μας αρέσει φυσικά. Δε θα ακούσεις από εμάς π.χ hip hop ή drum ή bass. Και πολύ δύσκολα θα ακούσεις χαρούμενη μουσική σε club nights. Υπάρχουν άλλες βραδιές, που παίζουμε εντελώς freestyle και κάνουμε ό,τι να’ ναι. Αλλά στα club nights, τα οποία θεωρούμε ότι είναι και αυτά που μας έχουν χαρακτηρίσει, θα λέγαμε ότι μας αρέσει να είμαστε λίγο σκοτεινοί. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι αποκλειστικά techno αυτό το πράγμα. Αν θα έπρεπε να το ορίσουμε κάπως όλο αυτό, ίσως θα λέγαμε “καλή μουσική”, καλή με βάση τα δικά μας αυτιά βέβαια.

Θεωρείτε πως πριν από εσάς, υπήρχε ένα είδος λογοκρισίας στη μουσική σκηνή της πόλης;

Μπορούμε να απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση, αλλά αν θέλεις να ξέρεις πως προέκυψε το όνομα «Be Uncensored», στην αρχή ήταν κάπως τυχαίο. Το σκέφτηκε ο Τόλης, για να έχει όνομα το πρώτο πάρτι που διοργανώσαμε και στη συνέχεια έμεινε. Ήταν από μία ραδιοφωνική εκπομπή στο Radio BBC 1, και είχε τίτλο “uncensored”. Μας άρεσε ηχητικά και όπως συνδυάστηκε με το logo και το κρατήσαμε. Απλά η επιλογή του δεν ήταν εντελώς τυχαία, καθώς θεωρούμε ότι υπήρχε και μία λογοκρισία στη μουσική σκηνή. Πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει. Η ελληνική κουλτούρα έχει την τάση να λογοκρίνει την ηλεκτρονική μουσική. Αν κυκλοφορήσει κανείς στο εξωτερικό, θα διαπιστώσει πως στην Ελλάδα ειδικά, υπάρχει πολύ σοβαρό θέμα, γιατί κατά κάποιον τρόπο, ο κόσμος που γράφει, παίζει τέτοια μουσική ή πηγαίνει σε πάρτι, στιγματίζεται . Η ίδια η κουλτούρα, δηλαδή, είναι λογοκριμένη. Αυτό το είδος μουσικής έχει συνδυαστεί με διάφορα πράγματα, όπως είναι τα ναρκωτικά και άλλα, κάτι που δεν υπάρχει έξω. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι πως η κουλτούρα και η σκηνή δεν δημιουργείται από ένα club night, αλλά από πολύ πιο κάτω. Δηλαδή από ραδιοφωνικούς σταθμούς, blogs, bar. Και δεν θα ακούσεις από έναν ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, να παίζει αυτή την μουσική.

Ποια είναι τα συστατικά ενός καλού πάρτι;

Ανδρέας: Για μένα προσωπικά, η ενέργεια είναι το πιο σημαντικό. Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων, αλλά πιστεύω πως το νούμερο ένα είναι η ενέργεια και μετά έρχεται η μουσική. Είναι πράγματα παράλληλα, ισορροπούν κάπως. Αλλά αυτό το πράγμα που ονομάζουμε “ενέργεια”, ξέρεις είναι λίγο δύσκολο να το χαρακτηρίσεις, γιατί δεν είναι χειροπιαστό και δεν μπορείς να το ορίσεις εύκολα. Οπότε και εμείς κάνουμε κάποιες απόπειρες για να δούμε πώς δημιουργείται αυτή η καλή ενέργεια, αλλά ακόμα κι εμείς οι ίδιοι δεν μπορούμε να το καταλάβουμε. Είναι η μαγεία, και αυτό το πράγμα είτε το έχεις, είτε δεν το έχεις. Γιατί έχει τύχει να κάνουμε πάρτι, που να έχουμε 250 άτομα και η ενέργεια να είναι οκ, αλλά έτυχε να κάνουμε πάρτι με 70 άτομα και να είναι όλοι στον αέρα. Γι’ αυτό λέω ότι για μένα, δεν εξαρτάται μόνο από τον κόσμο.

Γρηγόρης: Εγώ από την άλλη, θεωρώ ότι το πάρτι το κάνει ο κόσμος. Η μουσική βοηθάει και είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, αλλά πρέπει όλες οι παράμετροι να ισορροπήσουν για να έχεις ένα καλό αποτέλεσμα, το οποίο συμπεριλαμβάνει πάρα πολλά πράγματα, από τον dj, το pricing, τον κόσμο και το σημαντικότερο είναι αυτό που λέει ο Ανδρέας, το vibe. Δηλαδή ακόμα και ο καλύτερος jockey να παίζει, αν δεν υπάρχει το vibe, δεν υπάρχει κάτι. Απλά σίγουρα για μένα, νούμερο ένα είναι ο κόσμος. Ο κόσμος μεταφέρει την ενέργεια.

IMG_3670

Μπορείτε να σκεφτείτε ποιο είναι το πιο περίεργο και το πιο ευχάριστο πράγμα που έχει συμβεί σε κάποιο από τα πάρτι σας;

Έχουμε δει πολλά γενικά. Αλλά το καλό με τη νύχτα είναι ότι βλέπεις πολλές φορές την αλήθεια των ανθρώπων, γιατί τη νύχτα ανοίγονται. Και με τα ποτά, τις διάφορες ουσίες που καλώς ή κακώς υπάρχουν, βλέπεις ανθρώπους πολύ πιο ανοιχτούς απ’ ότι τους βλέπεις την ημέρα. Το βράδυ απελευθερώνονται.

Κάτι που θυμόμαστε και γελάμε, είναι πως σε ένα από τα πρώτα πάρτι που παίζαμε σε κάτι παράνομες βιοτεχνίες, την ώρα που έπαιζε ο Ανδρέας, ανεβαίνει πάνω ένα παλικαράκι χωρίς μπλούζα και λέει “Παίξε trance, αλλιώς θα σε μαχαιρώσω”. Δεν παίξαμε φυσικά, αλλά το πάρτι κατέληξε με μία τρύπα στο ηχείο από τον συγκεκριμένο. Αν θα έπρεπε να διαλέξουμε κάτι από τα ευχάριστα, θα ήταν όταν είχε έρθει o Dimitri Hegemann, από το Tresor, σε ένα μας πάρτι και μας ευχαρίστησε μετά. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς το feedback, που παίρνουμε από τους καλλιτέχνες και τον κόσμο. Δεν μας έρχεται κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό τώρα, πέρα από το γεγονός ότι χαιρόμαστε όταν βλέπουμε από τον ατζέντη ή τον καλλιτέχνη το μήνυμα “Ευχαριστώ, ήταν τέλεια”. Κάτι που δεν συμβαίνει πάντα, εννοείται.

Υπάρχουν κάποια κριτήρια, με τα οποία επιλέγετε τα venues σας;

Σίγουρα. Καταρχήν, πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι θέλουμε η μουσική να είναι σκοτεινή και κατά συνέπεια και το πάρτι μας. Θεωρούμε ότι δεν είναι απλά ένα πάρτι αυτό που κάνουμε. Είναι ένα συνολικό πράγμα, και ο χώρος παίζει μεγάλο ρόλο. Κατά κύριο λόγο, μας αρέσουν οι ωμοί και πιο βιομηχανικοί χώροι, καθώς και η ατμόσφαιρα που αποπνέουν. Και θέλουμε φυσικά αυτοί οι χώροι να είναι εντός πόλης, για να είναι εύκολα προσβάσιμοι στο κοινό. Ωστόσο, αφενός δεν έχει και πολλούς διαθέσιμους χώρους η πόλη και αφετέρου, αν επιλέξουμε να πάμε σε κάποια αποθήκη ή κάτι τέτοιο, χωρίς άδειες, θα είναι παράνομο. Όταν επενδύεις χρήματα για να φέρεις καλλιτέχνες από το εξωτερικό και ένα πάρτι σου κοστίζει, δεν το διακινδυνεύεις. Αλλά είμαστε σε διαρκή αναζήτηση χώρων, που έχουν κάποιο ενδιαφέρον. Το παράπονό μας είναι, ότι δεν υπάρχουν χώροι για να κάνουμε αυτά που θέλουμε, όπως τα θέλουμε, επειδή ακριβώς ξεκινήσαμε από βιοτεχνίες και υπόγεια και εμμένουμε σε αυτό ως ατμόσφαιρα. Το Coo και το Division, από την άλλη, είναι από τα μαγαζιά που μας προσφέρουν τη νομιμότητα να κάνουμε τα πάρτι μας.

Παίζετε σχεδόν πάντα με βινύλια. Γιατί;

Καθαρά από την πλευρά του jockey, το βρίσκουμε πιο πολύ ως πρόκληση να παίξουμε με τον δύσκολο τρόπο, που είναι τα βινύλια. Αυτή είναι και η δουλειά του disc jockey, να παίζει με δίσκους. Αλλά κατά κύριο λόγο γιατί απλά μας αρέσει το βινύλιο, είναι διαφορετική η αίσθηση. Κάποιον άλλο μπορεί να τον βολεύει το βινύλιο, άλλο το Cd και άλλο οι κασέτες. Εντάξει, είναι ωραίο να πατάς ένα κουμπί στον υπολογιστή, να πίνεις το ποτό σου και να φλερτάρεις , αλλά το βλέπουμε σοβαρά αυτό που κάνουμε, οπότε προτιμάμε να είμαστε αφοσιωμένοι εκεί. Είναι και το μέσο βέβαια, τι αγαπάς εσύ περισσότερο. Ωστόσο, ένα set με βινύλιο θα το ευχαριστηθούμε πολύ περισσότερο. Όχι δικό μας, αλλά οποιουδήποτε. Κακά τα ψέματα, όταν πας σε ένα κλαμπ και βλέπεις δύο βινύλια να γυρνάνε, αυτό είναι ο ορισμός του club, ο ορισμός του jockey για εμάς.

IMG_3681Τι πρόκειται, λοιπόν, να γίνει στις 21 Νοεμβρίου, στο Club Division;

Το Σάββατο, θα σβήσουμε τρία κεράκια. Ξεκινάει η 4η σεζόν και γι’ αυτό θέλουμε να είναι μία συνολική εμπειρία και όχι απλά ένα πάρτι. Χόρεψα, ήπια τα ποτά μου, φλέρταρα και έφυγα. Θέλουμε οποιοσδήποτε έρθει, να φύγει και να του μείνει κάτι. Γι’ αυτό ετοιμάζουμε και μία έκπληξη, την οποία θα δούνε όσοι έρθουν. Καλεσμένο αποφασίσαμε να έχουμε τον Shifted, γιατί είναι από τους jockeys που σεβόμαστε πάρα πολύ και έχει αυτό το σκοτεινό που μας αρέσει. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι ότι θα παίξει για πρώτη φορά ο Endlec, το νέο μέλος της ομάδας. Θα παίξουμε όλοι, αλλά το περισσότερο κομμάτι θα το αφήσουμε στον Shifted και στον Endlec, γιατί εμείς ετοιμάζουμε παράλληλα και κάτι ακόμα για εκείνη την βραδιά.

Στην αρχή, συνηθίζατε να ενσωματώνετε και άλλες μορφές τέχνης στα events. Να περιμένουμε κάτι ανάλογο φέτος ή πλέον επικεντρώνεστε, αποκλειστικά και μόνο, στο μουσικό κομμάτι;

Τα visuals συνεχίζονται σε όλα τα πάρτι. Μάλιστα στο Division, είχαμε μία συνεργασία με τον Pixels OnSpace και συγκεκριμένα, για το πάρτι στις 21 θα κάνουμε ειδική προετοιμασία, γιατί όπως έχουμε πει, θέλουμε να είναι πολύ σκοτεινό. Οι άλλες εκθέσεις που κάναμε έχουν προσωρινά σταματήσει, καθώς βρισκόμαστε στην αναζήτηση χώρων. Απλά θέλουμε να γίνονται, όταν πρέπει να γίνονται και φυσικά, να συνάδουν με την αισθητική μας. Η έκθεση που κάναμε πέρυσι για τα δύο μας χρόνια, βρισκόταν σε διαφορετικό χώρο και πολύ σημαντικό είναι ότι οι καλλιτέχνες είχαν κληθεί να ζωγραφίσουν πάνω σε εξώφυλλα βινυλίου. Συνήθως, η έκθεση στα πάρτι μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Αρχικά, λόγω φωτισμού, κάτι που δεν επιθυμούμε, διότι το ένα θα επισκιάσει το άλλο. Χρειάζεται να έχεις μία ισορροπία, η οποία δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί. Μας αφορούν, όμως, όλα αυτά και θα συνεχίσουν να μας αφορούν, γιατί η αισθητική της club κουλτούρας είναι συνολική. Δεν αφορά μόνο τη μουσική ή τους χώρους, τα visuals ή τις φωτογραφίες, αλλά είναι συνολικό. Γι’ αυτό και δεν θέλουμε απλά visuals που θα τα δεις οπουδήποτε, αλλά και κάτι που να μας αντιπροσωπεύει και σίγουρα, που να έχει να κάνει με το clubbing.

Κάποιοι Έλληνες στην ηλεκτρονική μουσική σκηνή, που να ξεχωρίζετε;

Πολλοί και ταυτόχρονα λίγοι και εκλεκτοί. Αρχικά, το νέο μέλος της ομάδας, ο Endlec, ο οποίος είναι εξαιρετικά ταλαντούχος και έχει κάνει ένα δυνατό ξεκίνημα σε εταιρίες του εξωτερικού. Εκτός αυτού, φυσικά ο Βλαδίμηρος, που γράφει μουσική με το όνομα Heinz Kammler και θεωρούμε ότι θα κάνει σπουδαία πράγματα. Επίσης, ο Morah από την Αθήνα, έκανε το πρώτο του release πρόσφατα και είναι πραγματικά βόμβα. Και από τα εδραιωμένα ονόματα της πόλης, σίγουρα ξεχωρίζουμε τον Dim Dj, πρώτα απ’ όλα σαν jockey, αλλά και τον June. Υπάρχουν πολλά παιδιά που δουλεύουνε, αλλά παρόλα αυτά μένουν στην αφάνεια, εντός εισαγωγικών, γιατί ασχολούνται με ένα πολύ εξειδικευμένο είδος μουσικής το οποίο δεν αφορά τη μάζα. Με άλλα λόγια, δεν πρόκειται ποτέ να τους ακούσεις στο ραδιόφωνο, και ούτε πρόκειται να τους δεις σε κάποιο τεράστιο κλαμπ να παίζουν μουσική, αλλά παραμένουν ερασιτέχνες, με την αληθινή έννοια της λέξης. Είναι οι πραγματικοί εραστές της τέχνης. Επίσης, είναι πολύ περίεργο το γεγονός ότι μέσα από το ψάξιμο της μουσικής, βρίσκουμε πολλούς καλλιτέχνες, οι οποίοι είναι Έλληνες, χωρίς να το γνωρίζουμε. Για παράδειγμα, ο Bill Kouligas, που έχει την Pan Records, δεν έχει παίξει καν στην πόλη μας. Αλλά και ο Δημήτρης Πλουμπίδης από τους AnD, οι οποίοι θεωρούνται από τα πιο hot σχήματα αυτή τη στιγμή, στην σκληρή βιομηχανική techno. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για άλλα είδη μουσικής, καθώς τα κρατικά μέσα δεν τους προβάλουν.

Ξεκινήσατε με το concept πως το πολυπόθητο dancefloor είναι παντού. Τι έχει αλλάξει από τότε στη Θεσσαλονίκη, στο κοινό που σας ακολουθεί και σε σας;

Έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Όταν ξεκινήσαμε, ήμασταν εμείς και άλλη μία ομάδα που έκανε πάρτι στη Θεσσαλονίκη. Και τώρα πλέον κάθε Σαββατοκύριακο διοργανώνονται πάρτι, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Και ελπίζουμε πως έχουμε συνεισφέρει και εμείς στην εδραίωση της σκηνής στην πόλη. Δεν είναι λίγο να έχεις δύο με τρεις ξένους καλλιτέχνες, σε ένα σαββατοκύριακο. Και δεν μιλάμε για την Αθήνα, που θα φαινόταν φυσιολογικό. Όσον αφορά τον κόσμο που έρχεται στα πάρτι μας, θεωρούμε ότι επιμορφώνεται συνεχώς. Είναι πλέον πολύ πιο ανοιχτός σε νέα ακούσματα και βλέπουμε πως πλέον έχει αρχίσει να μας εμπιστεύεται. Είναι πολύ πιο εύκολο τώρα για κάποιον να ακούσει ποιοτική techno ή house, σε σχέση με παλαιότερα. Σαν Djs, φυσικά και εξελιχθήκαμε και εξελισσόμαστε συνεχώς, απλά αυτό είναι αναπόφευκτο για κάθε jockey. Έχεις φυσικά τα δικά σου αισθητικά κριτήρια, τα οποία ενδεχομένως και να μετατοπίζονται, αλλά η εξέλιξη είναι ασταμάτητη. Όταν σταματάς να ψάχνεις τα πράγματα και να αναζητάς καινούριες τεχνικές, μένεις πίσω. Τα ακούσματα δεν σταματάνε ποτέ, γιατί η μουσική είναι ατελείωτη. Σαν jockey, μπορεί να παίζουμε techno, house, acid και τα λοιπά, αλλά δεν μπορείς να εξελίξεις και την ίδια την techno, αν δεν έχεις ακούσει τα roots της, τη funk, τη soul και τη disco. Θα παίζεις πολύ καλά ένα συγκεκριμένο είδος. Χωρίς, όμως, να το εξελίσσεις και χωρίς να πειραματιστείς παραπάνω.

______________________

**Η ομάδα Be Uncensored γιορτάζει τα τέσσερα χρόνια δράσης της στις 7 Οκτωβρίου και παρουσιάζει τον superstar DJ Rødhåd από το Βερολίνο, για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη σε μία καταιγιστική βραδιά ηλεκτρονικής μουσικής, στο Principal Club Theater. Μουσικά θα πλαισιωθεί από τον Endlec, τον Stardice, αλλά και τους residents της ομάδας, KBLS,Rhyleb και Hearthink.

Be Uncensored 4th Anniversary with Rødhåd
Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου
Principal Club Theater (Μύλος)
Ανδρέου Γεωργίου 56

Τιμή προπώλησης: 12€ /17€
Τιμή εισόδου: 20€

Σημεία προπώλησης:
-Θεσσαλονίκη: Coo Cafe Bar (Βασιλέως Ηρακλείου 4, ), Underground shop (Δημητρίου Γούναρη 20), Underground shop (Αγίας Σοφίας 27), Πάρωδος cafe bar (Βοσπόρου 42, Κ.Τούμπα)
-Σέρρες: Μπρίκι (Ναυάρχου Βότση 5)
-Λάρισα: Beκουτί (Μανδηλαρά 20)
-Γιαννιτσά: 4 Εποχές (Δ&Μ Παπαδοπούλου 3)

Ηλεκτρονικά: https://www.residentadvisor.net/

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Οι αίθουσες Stavros Tornes και John Cassavetes θα παραμείνουν ανοιχτές όλη τη σεζόν!
Αυλαία για το TIFF #tiff56