Skip to content

“Από μακριά” του Lorenzo Vigas #tiff56

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

Κείμενο: Λυδία Ρακή

Από Μακριά (From Afar- Desde Allá)

Βενεζουέλα- Μεξικό 2015

Πρόκειται για μια ταινία, που κατάφερε, φέτος, να αποσπάσει το βραβείο του Χρυσού Λέοντα, στην τελετή λήξης του 72ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Το “Desde Allá” του βενεζουελάνου σκηνοθέτη Λορένζο Βίγκας, πραγματεύεται την ιστορία ενός μεσήλικα, που αρέσκεται να προσελκύει νεαρούς άντρες στο διαμέρισμά του και να τους κοιτά γυμνούς χωρίς να τους αγγίζει, με αντάλλαγμα χρήματα και τη συνάντησή του με έναν έφηβο, ο οποίος, σε πρώτη φάση, αντιδράει βίαια, αρνείται να ικανοποιήσει τις επιθυμίες του και αποχωρεί. Κατά την εξέλιξη,όμως, της πλοκής, ο νεαρός επιστρέφει κι έτσι γεννιέται ανάμεσά τους μια παράδοξη σχέση, που δύσκολα προσδιορίζεται, καθώς παραπέμπει ταυτόχρονα σε μία σχέση πατέρα- γιου και σε δεσμό ομοφυλόφιλου ζευγαριού.

Συγκεκριμένα, θα λέγαμε ότι ο βασικός άξονας περιστροφής του φιλμ είναι η εξερεύνηση της σεξουαλικότητας και η “ομοφοβία” στην σύγχρονη κοινωνία. Παρ’ όλα αυτά, η αφήγηση δε σταματά εκεί· οι προεκτάσεις που παίρνει, έχουν να κάνουν, κυρίως, με τη συναισθηματική κατάσταση των ηρώων και με την απόσταση (ψυχολογική και κοινωνική) που, αναπάντεχα, δημιουργείται.

Επιπλέον, η σκηνοθεσία της ταινίας φαίνεται ότι αποδίδει άμεσα το μήνυμα που επιδιώκει να μεταδώσει ο σκηνοθέτης. Κάδρα που εναλλάσσονται από συμμετρικά σε ασύμμετρα, όσο προχωράει η πλοκή, παιχνίδια με το βάθος πεδίου, καθώς και η γενική ατμόσφαιρα που αναπαράγεται, αναδεικνύουν τη ψυχολογία των πρωταγωνιστών, με φόντο την κανονικότητα της κοινωνικής ζωής.

Βέβαια, όσον αφορά το σενάριο, τα κύρια πρόσωπα δεν είναι απολύτως οικεία στο θεατή. Δεν δίνονται πολλές λεπτομέρειες και ίσως υπάρχουν ορισμένα ερωτήματα σχετικά με τις ζωές τους. Ίσως, βέβαια, ο σκηνοθέτης εσκεμμένα επέλεξε να μην αναλωθεί σε περαιτέρω στοιχεία, προκειμένου να αναδειχθεί περισσότερο η έννοια της απόστασης. Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί στην ταινία, και η ρεαλιστική προσέγγιση του σεξ.

Το τέλος της ταινίας είναι ανατρεπτικό και απρόσμενο. Στο σύνολό της, πάντως, η ταινία είναι πρωτότυπη και ιδιαίτερη και είναι σίγουρο πως αξίζει να τη δει κανείς!

Loading...
“Ο γιος του Σαούλ” του Lazlo Nemes #tiff56
“Δίψα” της Svetla Tsotsorkova #tiff56