Skip to content

Αναστάσης Ροϊλός: «Ο Δον Ζουάν μιλάει για την ελευθερία και για τα όρια της».

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Κείμενο: Πέτρος Παππάς
Φωτογραφίες: Αρίστη Ζαφειράκογλου

Ο Αναστάσης Ροϊλός είναι ένας δυναμικός νέος ηθοποιός. Πρωταγωνιστεί φέτος στην παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε., «Δον Ζουάν».  Είναι απόφοιτος του  Τμήματος  Θεάτρου, της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, πρωταγωνίστησε σε πολλές θεατρικές παραστάσεις, ενώ είχε συμμετοχή και σε κινηματογραφικές ταινίες, όπως το «Ψυχή Βαθειά», του Παντελή Βούλγαρη. Τον συναντήσαμε στο café του Βασιλικού Θεάτρου και γνωρίσαμε έναν άνθρωπο, γεμάτο ενέργεια και διάθεση για δημιουργία.

roilos - beater (29)

Αναστάση, φέτος πρωταγωνιστείς, μαζί με άλλους, στον Δον Ζουάν, στο ΚΘΒΕ. Πόσο επίκαιρο θεωρείς το έργο στις ημέρες μας και γιατί;

Ο Δον Ζουάν είναι, κατά την άποψή μου, από τα έργα που είναι επίκαιρα πάντα. Ειδικά εφόσον μιλάει για έρωτα. Βέβαια, ο Δον Ζουάν είναι ένα έργο που χρησιμοποιεί τον έρωτα για να μιλήσει για την ελευθερία και για τα όρια της. Έχει πολλά ενδιαφέροντα σημεία, με αποκορύφωμα τον τελευταίο μονόλογο του ήρωα περί υποκρισίας, ο οποίος είναι “to the point” και επίκαιρος, όσο πότε!

Υποδύεσαι έναν χαρακτήρα, τον Δον Κάρλος, ο οποίος είναι διατεθειμένος να υπερασπίσει την “ηθική” με την ζωή του. Ταυτίζεσαι με την στάση του ήρωα;

Να επισημάνω ότι ο Δον Κάρλος, αρχικά, αντιτίθεται στον ρόλο που του έχει “φορέσει” η κοινωνία, να υπερασπίσει την ηθική με την ζωή του. Ο ίδιος έχει επαναστατικές ιδέες, σε σχέση με τους κανόνες της ηθικής που επικρατούν.

Ταυτίζεσαι με την άποψη του να έχει κανείς μια μαχητική στάση, απέναντι στους κανόνες της ηθικής;

Είμαι υπέρ της μαχητικής στάσης, απέναντι σε όλα.

Τι είναι, για σένα, η ηθική; Υπάρχει κάποιος ορισμός, που να ισχύει για όλους;

Κοινωνικά  τουλάχιστον, αλλάζει ανά εποχή. Υπάρχουν όμως άνθρωποι, όπως ο Μολιέρος, που και ζώντας πριν το 1700, έχει την αίσθηση μιας ουσιαστικής ηθικής. Τώρα, αν έπρεπε να πω με λίγα λόγια τι είναι ηθικό για μένα, τότε σίγουρα είναι, σε κάθε εποχή, να κάνεις αυτό που θέλεις, χωρίς να ενοχλείς τον άλλον. Η ελευθερία σου σταματάει, εκεί που ξεκινάει του άλλου.

roilos - beater (9)

Θεωρείς τον Δον Ζουάν, λόγω της πολυτάραχης ζωής του, έναν ανήθικο ήρωα;

Αν ήμασταν όλοι Δον Ζουάν, κάτι δεν θα πήγαινε καλά. Θα συγκρουόμασταν. Ένας τέτοιος άνθρωπος δεν μπορεί να έχει φίλους.  Στο έργο, ο μόνος “φίλος” του είναι ο υπηρέτης του, που στην πραγματικότητα είναι υπάλληλος και όχι φίλος του. Ο Μολιέρος, βέβαια, επίτηδες φτιάχνει έναν τόσο ακραίο χαρακτήρα. Από την άλλη, ο Ζγαναρέλ είναι η φωνή της ηθικολογικής κοινωνίας, που υπερασπίζεται τους τύπους, άλλα όχι την ουσία των πραγμάτων, και μάλιστα με κακά επιχειρήματα.

Πώς είναι η συνεργασία σου, με τον Δαμιανό Κωνσταντινίδη, που σας σκηνοθετεί φέτος και σε σκηνοθέτησε και στο insenso, που απέσπασε θετικότατες κριτικές;

Είναι μια πολύ ωραία συνεργασία. Υπάρχει συνεννόηση και αλληλοεκτίμηση. Στην σκηνοθεσία, έχει κρατήσει το στυλ της εποχής και αποδίδει απόλυτα την ατμόσφαιρα της αριστοκρατίας.

Είχες δηλώσει παλαιότερα ότι σε ενδιαφέρει η σκηνοθεσία. Ποια παράσταση θα ονειρευόσουν να σκηνοθετήσεις και με ποιο, ιδανικά, cast;

Πολύ ενδιαφέρον. Δεν το έχω σκεφτεί. Υπάρχουν πολλά έργα κλασικά και σύγχρονα με τα οποία θα ήθελα να ασχοληθώ, είτε ως ηθοποιός είτε στη σκηνοθεσία. Εκτός από τα γνωστά, προσωπικά έχω και μια αγάπη για λιγότερο, ίσως, γνωστά κείμενα στο ευρύ κοινό, όπως του Δημητριάδη. Μεγάλο κριτήριο για μένα είναι η γλώσσα. Τέλος, μεγάλο ρόλο για την επιλογή έργου και συνεργατών παίζει και η συγκυρία. Πολύ εύκολα μπορώ να αγαπήσω ένα έργο με υψηλή λογοτεχνική αξία, και ανθρώπους που πιστεύω ότι μπορούμε να συνυπάρξουμε.

Ο Δον Ζουάν είναι έργο και πολιτικό. Ασχολείσαι καθόλου με την πολιτική? Πώς βλέπεις τα τεκταινόμενα γύρω μας;

Είμαι ευχαριστημένος, από την τροπή που έχουν πάρει, αυτή την στιγμή, τα πράγματα. Πιστεύω ότι ήταν η πιο σωστή απόφαση, αυτή που πήρε ο λαός. Δεν περιμένω κάποιον να με σώσει, ούτε να μας σώσει, αλλά έχω ελπίδα. Ένα θέμα που παραμένει είναι ότι πολύ εύκολα ασχολούμαστε με πράγματα ανόητα και χάνουμε την ουσία. Παράδειγμα το ότι παραβλέπουμε σημαντικές ατασθαλίες πολιτικών προσώπων και τώρα σε έναν άνθρωπο που δείχνει, τουλάχιστον, πολύ αξιόλογος, όπως ο Βαρουφάκης μας πειράζει το ντύσιμό του. Πρέπει να βλέπουμε την πολιτική και τα κοινωνικά θέματα πολύ σοβαρά και δεν το κάναμε ως τώρα. Αυτό ίσως είναι μια καλή πλευρά της κρίσης, το ότι θα αναγκαστούμε να σκεφτούμε συλλογικά.

roilos - beater (16)

Θεωρείς ότι, για κάποιον λόγο, ζούμε σε μια ιδιαίτερη εποχή;

Κάθε εποχή είναι ξεχωριστή. Κάθε εποχή έχει και τους  “σοφούς” της και κάθε εποχή αναθεωρεί της σοφίες της προηγούμενης.

Αν έπρεπε να περιγράψεις τον εαυτό σου με 3 λέξεις, ποιες θα ήταν αυτές;

Θα αρκεστώ σε δύο, πειθαρχημένος και εγωιστής. Το δεύτερο το δουλεύω! (γέλια).

Υπάρχει χρόνος για προσωπική ζωή; Τι σου αρέσει να κάνεις εκτός θεάτρου;

Κάποιος χρόνος, αναγκαστικά, βρίσκεται. Ακόμα και αν δεν υπάρχει, αναγκαστικά θα τον δημιουργήσεις. Θα τον κλέψω, φυσικά, από τον ύπνο. Έχω μεγάλη αγάπη με τις μηχανές. Έχουμε ένα σύλλογο μοτοσικλετιστών και με την πρώτη ευκαιρία, ταξιδεύουμε, είτε πιο κοντά, είτε πιο μακρινά. Βλέπω φίλους, προπονούμαι, ασχολούμαι με υπολογιστές….

Υπάρχει κάποια κινηματογραφική ταινία ή κάποιο βιβλίο, που να σου κίνησε τελευταία το ενδιαφέρον;

Τελευταία ξεκίνησα να διαβάζω την “Καλύβα” του  Young, μετά από πίεση μια φίλης. Μια ταινία, που είδα στο σινεμά και μου άρεσε πολύ, είναι “Ο Λύκος της Wallstreet”, που ταιριάζει λίγο και με το κλίμα της παράστασης.

Και μια ερώτηση που κάνω σε όλους. Βαθμολόγησέ μου τα ερωτικά, τα προσωπικά και τα επαγγελματικά σου, με άριστα το 10.

Στα επαγγελματικά θα έβαζα ένα 7… στα κοινωνικά θα έβαζα ένα 8. Στα προσωπικά, τώρα, θα βάλω ένα 6,5! (πολλά γέλια)

______________________

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

“Δον Ζουάν” Του Μολιέρου

Συντελεστές
ΜετάφρασηΣκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Σκηνικάκοστούμια: Απόστολος Αποστολίδης
Μουσική: Κωστής Βοζίκης
ΧορογραφίαΚινησιολογία: Σοφία Παπανικάνδρου
Ξιφασκία: Αναστάσης Ροϊλός
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Αντιγόνη Μπάρμπα
Βοηθός σκηνογράφου/ενδυματολόγου: Χαρά Τσουβαλά
Βοηθοί φωτιστή: Νάσια Λάζου, Ειρήνη Μπουτάρη, Σταματία Σαπατόρη
Οργάνωση παραγωγής: Βίκη Αλεξάκη
Στο ρόλο του Δον Ζουάν ο Δημήτρης Δρόσος 

Διανομή: Γιώργος Βουρδαμής-Μαυρογέννης, Μάνος Γαλανής, Δημήτρης Δρόσος, Γιάννης Καλατζόπουλος, Σοφία Καλεμκερίδου, Νίκος Κολοβός, Γιολάντα Μπαλαούρα, Κλειώ – Δανάη Οθωναίου, Αναστάσης Ροϊλός, Στέργιος Τζαφέρης, Γιάννης Τσιακμάκης

Συμμετέχουν επίσης:
Γιώργος Βραχνός, Γιώργος Ευαγόρου, Γιάννης Καράμπαμπας, Νίκος Μήλιας, Βασίλης Παπαδόπουλος, Μιλτιάδης ΤσιάντοςΚολέσης

Βασιλικό Θέατρο

 Ημέρες Παραστάσεων
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή
Τετάρτη (λαϊκή): 18.00
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 21.00
Kυριακή: 19.15

Τιμές εισιτηρίων
Κανονικό εισιτήριο: 15
Εκπτωτικό εισιτήριο (Φοιτητές,  Άτομα άνω των 65): 10
Λαϊκές παραστάσεις (ΤετάρτηΠέμπτη): Γενική είσοδος 10

Loading...
New video: Toro Y Moi – Empty Nesters
Oscar-Προβλέψεις: Ποιός θα πάρει το χρυσό αγαλματίδιο;