Album Review: Prins Obi – Notions
Τα τελευταία χρόνια και ενώ όλοι παραπονιούνται πως η ελληνική δισκογραφία λιμνάζει, υπάρχουν συγκροτήματα και ανεξάρτητοι καλλιτέχνες, που έχουν καταφέρει να επαναπροσδιορίσουν το σύγχρονο ελληνικό ηλεκτρονικό ψυχεδελικό ήχο, με album που αβίαστα συγκρίνονται με κυκλοφορίες του εξωτερικού. Σε αυτούς τους καλλιτέχνες, αναμφίβολα, συγκαταλέγεται και ο Prins Obi. Τον Prins Obi, αρχικά τον γνωρίσαμε ως ένα από τα ιδρυτικά μέλη των Baby Guru, και μετέπειτα, ως ανεξάρτητο μουσικό. Το πρώτο του ψηφιακό ΕP, με τίτλο “Love Songs For Instant Success”, κυκλοφόρησε κάπου μέσα στο 2013 και μετά από σχεδόν ένα χρόνο, ο Prins Obi επιστρέφει, με το πρώτο του ολοκληρωμένο solo album, το οποίο τιτλοφορείται “Notions”. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Prins Obi κατάφερε να εξελιχθεί, να πειραματιστεί και να κυκλοφορήσει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα album της χρονιάς.
Το “Notions” περιγράφεται ως ένα προσωπικό ημερολόγιο πεποιθήσεων, αισθήσεων και παραισθήσεων, μετουσιωμένων σε 11 κομμάτια, μερικά πρόσφατα και μερικά γραμμένα, μέχρι και 10 χρόνια πριν. Η δελεαστική αυτή περιγραφή είναι απόλυτα έγκυρη, καθώς το album αποτελεί μια καταγραφή των επιρροών, των καταβολών και των πειραματισμών του Prins Obi. Στο “Notions”, ο Γιώργος Δημάκης (aka Prins Obi) δεν εργάστηκε μόνος. Το αναζωογονητικό “Notions” αποτελεί το απότοκο της συνεργασίας του Δημάκη, με εκλεκτούς συνεργάτες από το παρελθόν. Ο Sir Kosmiche, o Kon Kon, o KU, o King Elephant και η Χριστίνα συνέβαλλαν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο στο album. To χαλαρό κλίμα των ηχογραφήσεων επέδρασε ευεργετικά, καθώς το “Notions” κυλά σαν νερό στα αυτιά του ακροατή. Δεν υπάρχουν αμήχανες στιγμές μεταξύ των τραγουδιών. Το ένα κομμάτι διαδέχεται και συμπληρώνει απόλυτα το επόμενο. Η εισαγωγή στο album γίνεται με το “Weekend Lovers”, το οποίο μας προδιαθέτει για τον ονειρικό ηλεκτρονικό pop ήχο του album. Οι επιρροές, από τη ψυχεδελική pop των δεκαετιών ’60-’70, διαφαίνονται σε κάθε δευτερόλεπτο του τραγουδιού. Η σχετική ομοιογένεια του ήχου συναντάται και στα τρία τραγούδια που ακολουθούν(Sorrow, Evening Gown, Larry The King, Those Stormy Eyes). Τα φωνητικά του Obi διανθίζουν τον ήχο του moog synthesizer, που χρησιμοποιείται σε πολλά από τα τραγούδια του album. Στο δεύτερο μισό του album, το οποίο οριοθετώ από το ομότιτλο “Notions” και έπειτα, γίνεται η μετάβαση σε περισσότερο φουτουριστικούς pop ήχους, ενώ παράλληλα γίνονται πιο έντονες και οι μεταβολές του ύφους των κομματιών. Ο τριαδικός επίλογος του “Notions” , με τα κομμάτια “Couples”, “Idolize You” και “Naked Dancers Union” διαθέτει μια βελούδινη pop αισθητική, αντίστοιχης με εκείνης που συναντάμε σε κλασικά ονειρικά pop κομμάτια της δεκαετίας του ’70. Ειδικά, το “Naked Dancers Union” , περικλείει όλα τα ιδιαίτερα στοιχεία του album, μετατρέποντας το τέλος του “Notions” σε ένα απολαυστικό, φαντασιακό ψυχεδελικό ταξίδι.
To “Notions”, στο σύνολό του, δεν είναι ένα «τυπικό» album. Είναι ένα συνονθύλευμα μαγικών εμπειριών και αισθήσεων. Ο ήχος του σε ταξιδεύει σε παλαιότερες εποχές, ενώ παράλληλα διατηρεί τη φρεσκάδα του τώρα. Είναι ένα ατέρμονο παιχνίδι «βελούδινων» ήχων και παραισθήσεων. Με λίγα λόγια, είναι ένα album που όλοι πρέπει να ακούσουν.