Skip to content

O Chaplin, οι Νassι, το Εrhu και οι ανθρώπινες αρμονίες θα μου θυμίζουν Hugo Kant!

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

552084_514264118599840_1407612839_n

 

Κείμενο: Νίκη Σόρογκα

Ο Ηugo Kant aka Quentin Le Roux είναι μια προσωπικότητα που θα ήθελες να κάθεται δίπλα σου στο αεροπλάνο καθώς ταξιδεύετε για εξωτικό προορισμό να σε ηρεμεί λέγοντας σου ιστορίες για τις μουσικές παραδόσεις του κόσμου αλλά και να φιλοσοφείς την ύπαρξη από ψηλά. Είναι αυτός που θα ήθελες να μοιραστείς ένα πεντανόστιμο Bouillabaisse στην Μασσαλία μιλώντας για την θαυμαστή hip/trip-hop σκηνή του τόπου του και σίγουρα είναι αυτός που, τελικά, θα απολαύσεις από κοντά στο Block33 την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου με τις ονειρικές μελωδίες του!

Ξέρω ότι ακόμα «δουλεύει» το σετ του όσο μιλάμε, γιατί θέλει να είναι μια πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία, για όσους τον τιμήσουν με την παρουσία τους εκεί! Μερικές φορές θα ήθελα να εκσφενδονίζομαι στα μέρη απ’ όπου μας «μιλάνε» οι μουσικοί επισκέπτες του Beater.gr για να τους κεράσω έναν καφέ από κοντά και για να μην έχει τελειωμό η συζήτηση!

O Ηugo Kant μου είπε δυο φράσεις και κατάλαβα αμέσως την μαγική φιλοσοφία του σύμπαντος του. Δεν χρειάζεται να ανοιχτεί πολύ ο άνθρωπος, για να δεις την όμορφη αλήθεια του. Μόνο μουσική και ανθρώπινη ευγνωμοσύνη! Η trip-hop είναι ένα ταξίδι δίχως πραγματικά όρια που ξανακερδίζει έδαφος! Διάβασε τα όσα είπαμε από καρδιάς με τον «Αυτοκράτορα» και τα λέμε πολύ πολύ σύντομα από κοντά στο live!

«Hugo Kant» ή θα έπρεπε να πω καλύτερα «Quentin», είναι η πρώτη φορά που έρχεσαι στην Ελλάδα;

Ναι, είναι η πρώτη φορά που επισκέπτομαι την χώρα σας! Πραγματικά, ανυπομονώ γι’αυτό το ταξίδι, καθώς έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους online και η μουσική σκηνή στην Ελλάδα φαίνεται να είναι πολύ ενεργή στο είδος της μουσικής, που δημιουργώ τελευταία.

Ο τελευταίος σου δίσκος “The point of no return” κυκλοφορεί στο προσωπικό σου label Bellring . Φαντάζομαι, τα πράγματα πήγαν καλά, με τη δική σου «σφραγίδα» σε αυτό. Είναι ευκολότερο να εργάζεται κανείς με τους δικούς του κανόνες, παρά να είναι κάτω από την σκεπή μιας άλλης εταιρίας;

Έχουμε κυκλοφορήσει το πρώτο άλμπουμ, με τη δική μας ετικέτα, υπό το όνομα «Hugo Κant». ‘Όλα ήταν καινούργια για εμάς και ήταν δύσκολο να βρεθεί μια ετικέτα, εκείνη τη στιγμή, για να κυκλοφορήσει η μουσική μου. Έτσι, για το δεύτερο άλμπουμ, ήταν λογικό να το κυκλοφορήσουμε ξανά με τη δική μας ετικέτα, συνεχίζοντας το έργο, που ξεκίνησε το 2011. Δεν είναι απαραίτητα πιο εύκολο να βγάλεις  τη μουσική προς τα έξω, χωρίς να είναι καθιερωμένο το label σου, αλλά από την άλλη πλευρά, έχει ενδιαφέρον να αμείβεσαι για τα σχέδια σου και για την εξέλιξη της δουλειάς σου, όπως την οραματίζεσαι.

Σε αποκαλούν «Γάλλο βασιλιά της trip hop» και «αυτοκράτορα του chill»! Αξίζεις τους τίτλους, μέσα από την μουσική καρδιά μας! Ως ταλαντούχος μουσικός, τι μαθαίνεις αυτό το διάστημα; Απλά ονειρεύομαι ένα δωμάτιο, γεμάτο βινύλια και όργανα!

Ναι, «ο αυτοκράτορας του chill» προέρχεται από τον πρώτο τίτλο του άλμπουμ «Ι don’t want to be an emperor». Είναι ωραίο να παίρνεις κάποιο μεγάλο feedback, σαν κι αυτό, αν και πιστεύω στην πρόταση, από την ομιλία του Τσάρλι Τσάπλιν, «Θέλοντας να κυριαρχήσεις πάνω στους άλλους, σε όλους τους τομείς είναι, νομίζω, ένα από τα μεγάλα προβλήματα της εποχής μας».

Αυτές τις μέρες, δεν έχω πραγματικά πολύ ελεύθερο χρόνο, για να μάθω νέα μουσικά όργανα ή να τελειοποιήσω άλλα που έχω μάθει. Είμαι περισσότερο αφοσιωμένος στην παραγωγή και με τη χρήση όσων γνωρίζω ήδη. Μου αρέσει να συλλέγω μουσικά όργανα, από όλο τον κόσμο. Κρουστά και άλλα, που μπορώ να τα χρησιμοποιήσω  και στα κομμάτια μου. Το τελευταίο μου απόκτημα ήταν ένα Erhu, που έφερα πίσω, από την Κίνα, και το χρησιμοποίησα λίγο στο τελευταίο άλμπουμ, αλλά έχω πολύ δρόμο να διανύσω, για να τιθασεύσω το όργανο αυτό. Πραγματικά, είναι πολύ δύσκολο να το μάθει κανείς!

Έχω αρκετά όργανα ήδη, αλλά δεν έχω αρκετό χώρο, ακόμη, για να έχω όλα τα πράγματα, που θα ήθελα να κατέχω, όπως ένα drum-kit, έτοιμο να παίξει κανείς, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή.

hugokantbyclementinecrochet-08062012c

‘Έχεις χρόνο, για να κάνεις «ανασκαφές» βινυλίων αυτές τις μέρες; ‘Ίσως και για κάποια samples, που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και στο μέλλον. Πώς σου έρχονται οι ιδέες στην παραγωγή;

Δεν ήμουν ποτέ πολύ ένθερμος οπαδός του «crate diggin», καθώς δεν αποτελούσε μέρος της μουσικής μου κουλτούρας. Θα έλεγα ότι πιο πολύ ήμουν ο μουσικός, που παίζει σε διάφορες μπάντες, που κάνει πρόβες και όλα αυτά…

Αλλά έχω όλη την συλλογή τζαζ βινυλίων του πατέρα μου και τα βινύλια, που αγόρασα από τους καλλιτέχνες που μου άρεσαν, αυτά τα τελευταία χρόνια .

Τα περισσότερα από τα κομμάτια μου, είναι φτιαγμένα από το μηδέν με τα μέσα που έχω. Εγώ, συνήθως, ηχογραφώ μερικά πράγματα, τύμπανα στο midi drumkat, κιθάρα, μπάσο, κρουστά ή οτιδήποτε άλλο και στη συνέχεια, περνάμε στην επεξεργασία, διαγραφή, προσθήκη νέων τμημάτων, μέχρι να νοιώσω ότι το έχω έτοιμο. Όταν μπορώ να χρησιμοποιήσω τα δείγματα, είναι συνήθως φωνητικά δείγματα, από τις ταινίες ή αλλού, αλλά δεν είναι ο πυρήνας των κομματιών.

Είναι σαφές ότι θα μπορούσες να παίζεις σε ένα πολύ γνωστό τζαζ φεστιβάλ ή κάποιο άλλο φεστιβάλ με μπάντες! Πώς ή πότε αγάπησες το trip hop και πήραν όλα το δρόμο τους…;

Όταν παίζουμε σε τρίο, με ζωντανά τύμπανα και κιθάρα, ναι, νομίζω ότι θα μπορούσε να ταιριάζει καλά σε ένα φεστιβάλ τζαζ, αυτές τις μέρες. Δεν είμαι σίγουρος για το σόλο live set, που ετοιμάζω, ότι θα είναι «τζαζ» αρκετά.

Αυτό που μου αρέσει, στην trip hop σήμερα, είναι ότι επιτρέπει ένα ευρύ φάσμα της μουσικής να την διαπεράσει. Δεν ήξερα πολύ τη σκηνή του trip-hop από πριν. Ήμουν περισσότερο σε ροκ και acid jazz πράγματα, αλλά αυτό που παρήγαγα εκείνη την εποχή ήταν ήδη λίγο trip hop, χωρίς να το γνωρίζω .

Πάντα μου άρεσε να φτιάχνω μουσική, που να έχει την δύναμη να σε μεταφέρει κάπου αλλού, που να δίνει έμφαση στην ατμόσφαιρα και να παίζει, με τις διάφορες στις ηχητικές υφές.

Θα ήθελες να ταξιδέψεις τον κόσμο, για να έρθεις σε επαφή με περισσότερα μουσικά όργανα ή για να μπεις σε καινούργια μουσικά μονοπάτια;

Ναι, θα ήθελα να ταξιδέψω ανά τον κόσμο, για να μαθαίνω και να φέρνω αυτά τα όργανα πίσω! Όταν ήμασταν στην Κίνα, είχαμε παίξει με παραδοσιακούς οργανοπαίχτες Nassi και ήταν φοβερό να ανακαλύψουμε και να μοιραστούμε τους διαφορετικούς τρόπους μας, για να προσεγγίσουμε τη μουσική .

Στο μέλλον, θα ήθελα να συνεχίσω να δημιουργώ μουσική, όσο το δυνατόν περισσότερο.

Screen Shot 2015-01-22 at 1.07.38 PM

Υπάρχει, πραγματικά, ένα “Dead End-Point of no Return”; Εκτός από την παραγωγή, πώς εκλαμβάνεις τους τίτλους, στα τραγούδια ή τα άλμπουμ σου; Τα “ηχοτοπία” σου είναι γεμάτα από συναισθηματικά φορτισμένα χρώματα, αλλά υπάρχει πάντα μια κατιούσα πορεία, με τις λέξεις, σε αντίθεση με τα συναισθήματα, τα οποία παίρνουν ανοδική πορεία με το ρυθμό, και πάλι.

Ναι, νομίζω ότι υπάρχει, πραγματικά, ένα «σημείο χωρίς επιστροφή», αλλά δεν είναι μουσικά… Τα ανθρώπινα όντα, στη γη, πρέπει να βρούμε έναν τρόπο, να ζούμε σε αρμονία μαζί. Όπως και στη μουσική αρμονία, είναι ένα πολύ σημαντικό πράγμα.

Αν κάθε χώρα θα μπορούσε να φανταστεί και να δημιουργήσει ένα κοινό μέλλον για όλους μας, μέσω της συνεργασίας της με κάθε άλλη χώρα, αυτό θα ήταν μια μεγάλη κατάκτηση. Αλλά μάλλον στατιστικά, αυτό δεν θα συμβεί ποτέ!

Καθώς δεν είμαι στιχουργός, η μουσική μου είναι, ως επί το πλείστον, ορχηστρική, γι’ αυτό είναι συχνά δύσκολο για μένα, να μου έρθουν στο νου, οι τίτλοι των κομματιών. Από την άλλη πλευρά, μου αρέσει η ευκαιρία να παραδίδω ένα απλό μήνυμα, με τον τίτλο του άλμπουμ. Δεν είναι πολλά, αλλά είναι μία μικρή συνεισφορά μου.

Για το νέο σου άλμπουμ, συνεργάστηκες, επίσης, με τους Kathrin de Boer, Astrid Engberg και lostpoet. Πιστεύω ότι σου αρέσει, πάντα, να έχεις συνεργασίες, για να ωθείς την προσωπική διάθεσή σου, παραπέρα…

Ναι, είναι πραγματικά χαρά μου, να συνεργάζομαι με άλλους καλλιτέχνες, που σας αρέσουν. Τους ανακάλυψα, μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου άλμπουμ, και ήταν φυσικό για μένα, να τους ρωτήσω αν ήθελαν να εργαστούν, σε αυτές τις διαδρομές μαζί μου.

Ξέρουν να κάνουν, αυτό που δεν μπορώ εγώ, και πολύ καλά μάλιστα!

Που θα μας πάει το Trip-Hop, τα επόμενα χρόνια; Έχει την δική του φιλοσοφία, ως ρεύμα.

Δεν ξέρω… ο χρόνος θα δείξει!

Ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο σου, Hugo Kant! Θα ήθελες να μοιραστείς λόγια, με το κοινό σου; Πολύ θα θέλαμε και ένα μουσικό id tag σου, για τον Beater.gr, κάθε φορά που θα «παίζεις» στον αέρα μας! Για σήμερα, έχει την τιμητική του το “Flying”, για όλους τους καλούς μουσικούς σκοπούς!

Ευχαριστώ τον Beater.gr! Θα το κανονίσουμε! Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους ακροατές μου, για τη μεγάλη υποστήριξή τους. Ένα ευχαριστώ, σε όσους πραγματικά δουλεύουν, για να είναι όμορφα τα πράγματα στο live και θα σας δω, σύντομα, στην Ελλάδα!

http://hugokant.com/
https://hugokant.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/hugokant

Πληροφορίες:
23 Ιανουρίου – Block33
26ης Οκτωβρίου 33
Τηλ: 2310 533533

Τιμή προπώλησης: 8 ευρώ / Tαμειο 10
Tickets HUGO KANT + guests
Σημεία Προπώλησης:2
– Ticket House – Musicland: Μητροπόλεως 102, Τ: 2310 264880
– Stereodisc Record Shop: Αριστοτέλους 4, Τ: 2310 262912
– Undergroundskate Shop (Ναυαρίνου και Αγ.Σοφίας)
– Public (Τσιμισκή 24 και σε όλα τα καταστήματα)
– Seven Spots
– Ιανός (Κέντρο και Καλαμαριά)
– Media Markt
Διαδικτυακά στο viva.gr http://www.viva.gr/tickets/music/block33/hugo-kant/

25 Ιανουρίου – Four Twenty Break Bar
– Alex Flexible Sounds (dj set)
Kill Emil (Live mpc Session)
Hugo Kant (Dj set+live act)
– PlayMo Bill ( after show dj set)

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Album Review: Sólstafir – Ótta
Beater Tapes | The Madking