Ad it UP #3 – Από κουβάς σε συλλεκτικό βινύλιο: Πώς η KFC “έγραψε” την πιο cool καμπάνια της χρονιάς!
Ως φαν των βινυλίων, έπεσα πάνω σε μια καμπάνια για τα Χριστούγεννα που δεν γινόταν να μην τη μοιραστώ. Μια καμπάνια τόσο απρόσμενη, τόσο απτή, που σου μένει στο μυαλό (πόσο μάλλον όταν είσαι συλλέκτης, καλοφαγάς ή και τα δύο). Μιλάμε για ένα είδος experiential PR stunt, μια offline brand activation ή μια ενέργεια για τα Χριστούγεννα να το πούμε πιο απλά, που κατάφερε να ενώσει pop culture, nostalgia και fast food με τρόπο εντελώς… KFC.
Όταν ο κουβάς έγινε βινύλιο και η νοσταλγία έγινε marketing
Τον Δεκέμβριο του 2024, η KFC του Καναδά έριξε στο τραπέζι μια από τις πιο πρωτότυπες χριστουγεννιάτικες ιδέες των τελευταίων ετών.Τι έκανε; Πήρε τα κλασικά καπάκια από τους κόκκινους κουβάδες της και τα μετέτρεψε σε πλήρως λειτουργικούς δίσκους βινυλίου. Η καμπάνια, με τίτλο “Kentucky Fried Carols” και οι δίσκοι περιλάμβαναν τέσσερα δημοφιλή χριστουγεννιάτικα κάλαντα “Deck the Halls”, “Jingle Bells”, “Twelve Days of Christmas”, “We Wish You a Merry Christmas”. Κράτησε για λίγες γιορτινές μέρες και έπαιξε αποκλειστικά στον Καναδά, με την ομάδα της KFC Canada και τη δημιουργική της συνεργασία να «μαγειρεύουν» το πιο christmassy concept ίσως και όλων των εποχών. Υπερβολή; Ίσως. Αλλά διαβάστε…
Τα καπάκια καλύφθηκαν με ειδική επίστρωση, χαράχτηκαν με αυλάκια και έτσι μπορούσαν να παίξουν άψογα σε πικάπ. Πάνω τους κρυβόταν μια σειρά από remix χριστουγεννιάτικων τραγουδιών, γεμάτα ήχους κουζίνας — το τσιτσίρισμα του λαδιού, ο ρυθμός των μπαχαρικών, όλο το vibe της KFC σε χριστουγεννιάτικη εκδοχή. Ίσως και όλο το vibe των γιορτινών ημερών. Και το καλύτερο; Κυκλοφόρησαν μόνο δέκα κομμάτια, διαθέσιμα αποκλειστικά μέσω Instagram διαγωνισμού. Ήταν όλα θέμα τύχης.
Γιατί έγινε αυτή η ενέργεια;
Αν αναρωτιέσαι «Γιατί όλη αυτή η φασαρία;», η απάντηση είναι πιο έξυπνη απ’ όσο φαίνεται. Η KFC ήθελε να συνδέσει το brand με τη γιορτινή νοσταλγία και με την τεράστια αναβίωση των βινυλίων. Παράλληλα, έκανε ένα ωραίο throwback στον Colonel Sanders, που στα ’60s κυκλοφορούσε τα δικά του χριστουγεννιάτικα άλμπουμ. Έτσι, η καμπάνια δεν ήταν απλώς ένα κόλπο, ήταν μια γεφύρα μεταξύ παρελθόντος και σύγχρονου pop culture, ντυμένη με το πιο ταιριαστό packaging: τον κουβά της KFC.
Στόχος της ενέργειας ήταν να συνδέσει τη μάρκα με το γιορτινό συναίσθημα, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τη σύγχρονη αναζωπύρωση της αγάπης για το βινύλιο και τη νοσταλγία για “ρετρό” εμπειρίες. Η έμπνευση προήλθε από τα προσωπικά χριστουγεννιάτικα άλμπουμ του Colonel Sanders τη δεκαετία του ’60, δίνοντας στην καμπάνια ισχυρή ιστορική και συναισθηματική σύνδεση με το brand.
Και από πλευράς marketing;
Η ενέργεια πέτυχε ακριβώς αυτό που επιδιώκει κάθε επιτυχημένο experiential stunt: να κάνει τον κόσμο να μιλάει. Το λεγόμενο word of mouth. Με την απόλυτη σπανιότητα των δέκα αντιτύπων, την αναπάντεχη μεταμόρφωση ενός καθημερινού αντικειμένου και την μουσική που συνδέεται συναισθηματικά με τις γιορτές (πόσο μάλλον τα Χριστουγεννιάτικα hits) η KFC κατάφερε να γίνει viral χωρίς καμία hard-sell τακτική. Ο θόρυβος στα social, η κάλυψη από media και η αίσθηση «τι στο καλό έφτιαξαν πάλι αυτοί» έκαναν την ιδέα να ταξιδέψει πολύ πέρα από τα σύνορα του Καναδά.Στο τέλος της ημέρας, αυτή η offline ενεργοποίηση και όλο το brand activation, απέδειξε πως η KFC ξέρει να παίζει με τις αισθήσεις, τις αναμνήσεις και το χιούμορ με τρόπο που κάνει το κοινό να χαμογελάει. Και για τους λάτρεις των βινυλίων; Είναι σίγουρα κάτι ξεχωριστό! Αν βρεθεί ποτέ στα χέρια σου ένα τέτοιο καπάκι-βινύλιο, κράτα το σαν θησαυρό, είναι από τις ιστορίες που δεν ξαναγράφονται εύκολα.
KFC θέλουμε την ενέργεια να απλωθεί παγκοσμίως. Do it!

______________________





