Η νέα ταινία του The Boy, η τρυφερή ιστορία του Π. Πορτοκαλάκη και η εικαστική πλευρά του Ν. Κούνδουρου!
Ο ήλιος είχε κρυφτεί τις πρώτες μέρες του 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όμως η σιγανή βροχή του φθινοπωρινού Νοέμβρη δημιουργούσε εκείνη την κινηματογραφική μελαγχολία, απόλυτα ταιριαστή των φεστιβαλικών ημερών. Η διοργάνωση φαίνεται πολύ καλά στημένη χωρίς υπερβολές, παρά τον επετειακό χαρακτήρα του θεσμού.
Το ελληνικό σινεμά με γοήτευσε με δύο καλές ελληνικές ταινίες που προβλήθηκαν τις προηγούμενες μέρες στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου. Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης, γνωστός και ως The Boy συμμετέχει στο φεστιβάλ με την πέμπτη κατά σειρά μεγάλου μήκους ταινία, το Winona. Πρόκειται για μια ταινία με γοητευτικό θέμα και προσεγμένη αισθητική. Ο σκηνοθέτης παρατηρεί τέσσερις νεαρές γυναίκες (Σοφία Κόκκαλη, Ανθή Ευστρατιάδου, Δάφνη Πατακιά και Ηρώ Μπέζου) να απολαμβάνουν τη ζεστασιά του ήλιου και τη δροσιά της θάλασσας σε μια παραλία, το όνομα της οποίας δεν αναφέρεται ποτέ. Τα τέσσερα όμορφα κορίτσια παίζουν, τραγουδούν πειράζουν η μια την άλλη. Όμως το ανέμελο σκηνικό φαίνεται να σκεπάζει ένα κοινό μυστικό, το όποιο μένει καλά φυλαγμένο ως το τέλος. Σύγχρονο, ανεξάρτητο, με αυθόρμητο χιούμορ και ολοκληρωμένους χαρακτήρες.
Η Ανάκριση του Παναγιώτη Πορτοκαλάκη ομοίως μου άφησε το ίδιο συναίσθημα ευχαρίστησης. Η ταινία βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ηλία Μαγκλίνη. Η ιστορία μιας αδάμαστης κοπέλας ανασύρει μνήμες από την εποχή της δικτατορίας των συνταγματαρχών. Το επιθετικό κορίτσι εγκαταλείπεται για άλλη μια φορά από τον σύντροφό της συνειδητοποιώντας ότι η σχέση της με τον πατέρα της είναι αυτή που δηλητηριάζει την συμπεριφορά της, αποτρέποντας οποιονδήποτε προσπαθεί να την αγαπήσει. Με αυτή την αφορμή αποφασίζει να ανασκαλέψει το παρελθόν του πατέρας της, βασανισμένου από την χούντα. Μέσα από αυτήν την ταινία αντιλαμβάνεται κανείς πως η κάθε γενιά αντιδρά και βιώνει τον πόνο και πως η νεότερη τελικά συγκαταβαίνει στον τρόπο διαχείρισης του πόνου της παλαιότερης με τρυφερότητα.
Παράλληλα, το Σάββατο εγκαινιάστηκε η έκθεση Ο άγνωστος εικαστικός Νίκος Κούνδουρος στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης. Στην έκθεση χρησιμοποιήθηκαν κρυμμένοι θησαυροί από το σπίτι του σκηνοθέτη στο Μετς. Η Σωτηρία Ματζίρη –Κούνδουρου ήταν εκείνη που παραχώρησε στο φεστιβάλ το υλικό της έκθεσης. Ο σκηνοθέτης του Δράκου αποδεικνύεται και ένας εικαστικός με αχόρταγο βλέμμα που ζωγράφισε για την λαϊκή παράδοση και την Ελλάδα με επιρροές από το έργο του Φώτη Κόντογλου. Στην έκθεση, πέρα από τα έργα ζωγραφικής, παρουσιάζονται και κουστούμια που χρησιμοποιήθηκαν στις ταινίες του και φωτογραφικό υλικό. Η έκθεση πραγματοποιείται σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Γιώργου Μυλωνά, με τη συνδρομή της ανθρωπολόγου Μαρίας Καραμητσοπούλου.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 2 Δεκεμβρίου.