Skip to content

Δροσιά Τριαντάκη, Αλίκη Ιωσαφάτ και Dani Joss, οι άνθρωποι πίσω από το Vitruvian Thing!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Το Σαββατοκύριακο 29 και 30 Σεπτεμβρίου κάτι νέο έρχεται να ταράξει τα καλλιτεχνικά νερά της πόλης! Το Thessaloniki Cinedance Festival (TCI), ένα φεστιβάλ ταινιών χορού με καθημερινές τετράωρες προβολές και διεθνείς καλεσμένους. Στο χώρο τέχνης του Vitruvian Thing, όπου θα φιλοξενηθεί, θα έχεις την ευκαιρία να παρακολουθήσεις 33 επιλεγμένες ταινίες από 18 χώρες, αρκεί πρώτα να κάνεις την κράτηση σου καθώς οι θέσεις είναι περιορισμένες. Για να μάθουμε λίγα περισσότερα πράγματα για την νέα αυτή προσθήκη στο φεστιβαλικό τοπίο της πόλης, μιλήσαμε με τους ανθρώπους που κρύβονται πίσω απ’ αυτό, τη Δροσιά Τριαντάκη, την Αλίκη Ιωσαφάτ και τον Dani Joss.

 

Πώς προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας ενός φεστιβάλ ταινιών χορού σε μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη και πόσο εύκολη ήταν η υλοποίηση του;

Στο Vitruvian Thing έχουν γίνει πολλές προβολές, τόσο από εξωτερικές διοργανώσεις (φεστιβάλ TiSFF, Delete TV), όσο και από δικές μας πρωτοβουλίες, όπως τα Locus και Shorts, που προέβαλαν έργα τοπικών δημιουργών. Λόγω της έντονης απασχόλησης της ομάδας μας με το σύγχρονο χορό, ένα διεθνές φεστιβάλ ταινιών χορού ήταν το επόμενο βήμα. Η υλοποίηση μιας τέτοιας διοργάνωσης σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς το υλικό που υποβλήθηκε για συμμετοχή ήταν πολύ περισσότερο από όσο περιμέναμε, και ο σχηματισμός ενός καλού προγράμματος προβολών είναι μια εργασία -σχεδόν- χαοτική! Παρ’ όλα αυτά, πιστεύουμε πως οι ταινίες χορού, που είναι γνωστές και ως screendance ή videodance, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το κατά τα άλλα πλούσιο φεστιβαλικό τοπίο της Θεσσαλονίκης.

Σε ποιους απευθύνεται το φεστιβάλ;

Το TCI απευθύνεται στους φίλους του χορού, του κινηματογράφου, και ιδιαίτερα σε όσους ενδιαφέρονται για το συνδυασμό των δύο. Το συγκεκριμένο “είδος” κινηματογράφου -αν μπορεί να ειπωθεί η λέξη, βρίσκεται σε ιδιαίτερη άνθηση από τη δεκαετία του ’90 ως και σήμερα, με δεκάδες εξειδικευμένα φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο.

21458083_114104292618343_4544778874611320710_o

Τι ιδιαίτερο θα παρακολουθήσει κάποιος στο διήμερο του φεστιβάλ;

Η επιλογή του TCI περιλαμβάνει διάφορες προσεγγίσεις: έργα με κύριο άξονα την κίνηση και το χώρο, άλλα με αφηγηματικό υπόβαθρο, από διακριτικό ως κυρίαρχο, με ή χωρίς διάλογο, ταινίες που στηρίζονται στη σχέση κίνησης και μουσικής ή εικόνας και ήχου, καθαρά οπτικές συνθέσεις βάσει φωτός και κάδρου, αλληλεπιδράσεις με αστικές ή φυσικές τοποθεσίες, συσχετισμούς του χορού με άλλες τέχνες ή δραστηριότητες κ.α.. Θεματολογικά, τα έργα είναι τόσο αφηγηματικά όσο και αφηρημένα, εμπνευσμένα από ιστορία, μύθο, κοινωνικά ζητήματα, φαντασία, καθημερινότητα, και ανθρώπινη συμπεριφορά.

Στο TCI συμμετέχουν ταινίες από 16 χώρες. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό αλλά και τους διεθνείς καλεσμένους σας.

Θέλαμε να συμπεριληφθούν διαφορετικές προσεγγίσεις πάνω στο screendance, αλλά και να αντιπροσωπεύει, τόσο καταξιωμένους και εδραιωμένους δημιουργούς, όσο και νέους. Πολλές από τις ταινίες που έχουμε στο πρόγραμμα έχουν σαρώσει τα βραβεία των διεθνών φεστιβάλ, όπως το Wild του Adrien Ouaki, που έχει πάρει το βραβείο χορογραφίας στο Utah Dance Festival, ενώ άλλα έργα του προγράμματος ήταν επιλογή άλλων κορυφαίων φεστιβάλ.

Την Κυριακή στις 21:00, θα προβληθεί ξανά η ταινία Future Becomes Past της Janessa Clark (Νέα Υόρκη), που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο TCI. Η σκηνοθέτις θα τιμήσει το φεστιβάλ με την παρουσία της και μια σύντομη παρουσίαση του έργου, όπως και θα απαντήσει σε ερωτήσεις από το κοινό.

Με τι χαρακτηριστικά μια ταινία αυτού του είδους μπορεί να ξεχωρίσει;

Καθώς οι ταινίες διαφέρουν τόσο μεταξύ τους, αυτή η ερώτηση είναι πολύ δύσκολο να απαντηθεί. Σίγουρα είναι πολύ σημαντικά στοιχεία η χορογραφία και η ερμηνεία, περισσότερο όμως από την οπτική γωνία του πώς έχουν διαμορφωθεί συγκεκριμένα για την οθόνη. Φυσικά, όπως σε όλες τις ταινίες, στοιχεία όπως σκηνοθεσία, φωτογραφία, ήχος και μουσική, είναι καταλυτικά για τη δημιουργία ενός screendance. Αλλά όλα αυτά είναι μεμονωμένα χαρακτηριστικά: σχεδόν πάντα, είναι ο τρόπος που δένουν όλα μαζί σαν σύνολο, όπως και το πώς εξυπηρετούν την ιδέα της εκάστοτε ταινίας.

42447174_354302411972764_389971356755689472_n

Τι κάνει έναν χορευτή μεγάλο, το πάθος ή η τεχνική;

Το πάθος, ή αλλιώς η εσωτερική ανάγκη, που έχει ο κάθε καλλιτέχνης για το αντικείμενό του και είναι η κινητήριος δύναμη που τον ωθεί σε διαρκή εντατική ενασχόληση από την οποία προκύπτει και η τεχνική. Ένας χορευτής εξελίσσεται και καταξιώνεται όταν καλλιεργεί και μελετά την τεχνική του, αλλά και την τέχνη του χορού, αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς του.

Τι είναι για ‘σένα ο χορός;

Ο χορός είναι ένας τρόπος έκφρασης, επικοινωνίας και δόμησης ιδεών, έχοντας ως αφετηρία την οργάνωση της κίνησης του σώματος και την εναλλαγή της στο χρόνο. Σύμφωνα με τις περισσότερες σημειωτικές θεωρίες, ο χορός σαν παραστατική τέχνη συμπεριλαμβάνει και τη δραστηριότητα της παρακολούθησης, δηλαδή το κοινό, προκειμένου να υπάρξει επικοινωνία κάποιου νοήματος. Άρα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο ορισμός του χορού επεκτείνεται σημαντικά μέσω της οθόνης, καθώς το κοινό δεν βρίσκεται στον ίδιο τόπο και χρόνο. Πρόκειται για ακόμη ένα παράδειγμα όπου η χρήση της τεχνολογίας επηρεάζει και το ίδιο το περιεχόμενο. Το πώς, θα το δούμε στην οθόνη του Vitruvian Thing!

Το Vitruvian Thing είναι ένας καλλιτεχνικός χώρος με δραστήριο πρόγραμμα. Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των events που φιλοξενείτε;

Το Vitruvian Thing παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με άξονες την πρωτότυπη, ποιοτική δημιουργία, τη στήριξη των τοπικών δημιουργικών δυνάμεων, την ανάδειξη λιγότερο εμπορικών και πιο θαρραλέων μορφών τέχνης, καθώς και τον πειραματισμό. Πολλές φορές αυτά αφορούν το συγκεκριμένο έργο που θα παρουσιαστεί, άλλες φορές την πορεία του καλλιτέχνη σαν σύνολο. Προσπαθούμε, επίσης, να ενθαρρύνουμε συνεργασίες μεταξύ καλλιτεχνών, ενώ παράλληλα, προσπαθούμε να είμαστε ανοιχτοί τόσο σε εδραιωμένους καλλιτέχνες και ομάδες, όσο και σε νέους.

Τι θα δούμε από το Vitruvian Thing στο προσεχές μέλλον;

Στις 6 Οκτώβρη, θα έχουμε μια προβολή με μια επιλογή από τα καλύτερα φιλμ που έχουν παιχτεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης – TiSFF, ενώ στις 20 και 21 Οκτώβρη παρουσιάζουμε την παράσταση χορού Discrete Works III, με 4 σύντομα έργα σύγχρονου χορού από τις Δροσιά Τριαντάκη (Die Wolke art group), Stefaniya και Kalina Georgieva (ATOM Theatre), σε μουσική Dani Joss. Από Νοέμβρη θα υπάρχουν συναυλίες από τους Moody Alien (Magam, Thirsty Leaves), Harry Elektron, τους πρωτοεμφανιζόμενους Kosnost, με οπτικοακουστικό performance από το χώρο του experimental και πολλούς άλλους. Αυτά και πολλά άλλα, όπως κανονίζονται, θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα www.vitruvianthing.com.


[icon name=”info-circle” class=”” unprefixed_class=””]

Thessaloniki Cinedance International
Ένα διεθνές φεστιβάλ έργων χορού επί οθόνης

29 και 30 Σεπτεμβρίου
Οι προβολές ξεκινούν 20:00 και 22:00

Vitruvian Thing
Πτολεμαίων 29Α, 54630
(4ος ορ., εντός στοάς)

Είσοδος με απροσδιόριστο εισιτήριο,
 μόνο με κράτηση λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων.

Κρατήσεις ηλεκτρονικά στο:
vitruvianthing.com/tci ή τηλεφωνικά στο 6943642039 [11:00 – 14:00] από 15 Σεπτέμβρη


Πρόγραμμα:
Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου
⁃ 20:00 Session 1
⁃ 22:00 Session 2

Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου
⁃ 20:00 Session 3
⁃ 21:00 Artist talk – Janessa Clark
⁃ 22:00 Session 4

Ολόκληρη η επιλογή και το αναλυτικό πρόγραμμα είναι διαθέσιμα μ’ ένα click εδώ!

fb-event

Loading...
Όλα όσα είδαμε και ακούσαμε στο 14ο Reworks Festival!
«Kokoro»: Μια τυχαία και απρόσμενη ποιητική συλλογή, από την Key Books!