«Αναγνώριση»: η ιστορία μιας προδομένης γυναίκας.
Την «Αναγνώριση» του Άκη Δήμου, μια ερωτική ιστορία σαν κι αυτές που περνούν πάνω απ’ τις ζωές μας και τις σαρώνουν, θα παρουσιάσει η Γιώτα Φέστα στο Θέατρο Τ, από την Παρασκευή 3 Μαρτίου και για 6 μόνο παραστάσεις.
Η «Αναγνώριση» είναι η ιστορία μιας προδομένης γυναίκας. Μιας γυναίκας που περιμένει κάθε Πέμπτη απόγευμα έναν άντρα. Ξαφνικά την καλούν για αναγνώριση. Από κει θα ξεκινήσει μια διαδρομή/αναδρομή, που θα την οδηγήσει σε πιο βαθιές αποκαλύψεις, για τον έρωτα αλλά και για την ίδια τη ζωή και τη ζωή της. Μια μοναχική κατάδυση στον βυθό ενός άδοξου έρωτα, μια σκηνική εξομολόγηση χωρίς παραλήπτη, με φόντο την οριστική απουσία του πάθους. Ένας νεκρός άντρας και μια νικημένη γυναίκα, που αναρωτιέται: «Τι θα πει ‘θα σε σκέφτομαι πάντα; Τι άλλο από το θα σε αδικώ ισόβια;’».
«Ήθελα να γράψω αυτή την ιστορία» σημειώνει ο Άκης Δήμου, «γι’ αυτή τη γυναίκα και γι’ αυτόν τον άντρα, που είναι ανυπόφορα παρών σ’ αυτό το έργο, κι ας μη μπορεί να αρθρώσει ούτε λέξη…».
«Η Αναγνώριση» του Άκη Δήμου με τη Γιώτα Φέστα για 6 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Τ.
Ταυτότητα Παράστασης
Κείμενο: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Φρόσω Μαστρόκαλου – Γιώτα Φέστα
Σχεδιασμός ήχου: Σοφία Καμαγιάννη
Φωτογραφίες: Anna Kei
Ερμηνεύει η Γιώτα Φέστα
Πληροφορίες
Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου. Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη
Παραστάσεις: Παρασκευή-Σάββατο στις 21:30 & Κυριακή στις 19:00
Διάρκεια παράστασης: 60’
Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 10€ / Μειωμένο 7€ / Ατέλεια: 5€
Έγραψαν για την παράσταση
«…εξαιρετικό μονόπρακτο. Η Γιώτα Φέστα έπιασε το νήμα σε μια σκηνοθεσία εσωστρεφούς λιτότητας. Κανένα στολίδι, καμία εξωτερική διαφυγή στη διαδρομή προς την καταβύθιση. Ο δρόμος είναι εσωτερικός. … Η Φέστα ήταν η απόγνωση της ηρωίδας, βυθισμένη στην αδιάλειπτη μοναξιά της, απέφυγε ερμηνευτικές εκρήξεις. Η διαμαρτυρία, το βάσανο, συντελείται βαθιά, εκεί που οι απώλειες δεν αντιστρέφονται. Ακόμη πιο βαθιά. Η διαδρομή είναι αποκλειστικά εσωτερική και ο πόνος άηχος.»
Άννα Μιχαλιτσιάνου aixmi.gr
«H Γιώτα Φέστα είναι τόσο άμεση και επιβλητική σε αυτό που κάνει. Εντυπωσιάζοντας με τον τρόπο που στήνεται η κινείται. Συγκλονίζει με τον θαρραλέο τρόπο που αντιμετωπίζει τη σκιά της ίδιας της μοναξιάς της στον τοίχο σαν ζωντανή μετάνοια. Τρομάζει με το ποσό βαθύτατα έχει επενδύσει προσωπικά και δοθεί σε αυτό το κείμενο και την παράσταση. Το δυνατό χειροκρότημα στο τέλος είναι κάθαρση για την ίδια όσο και για το κοινό, και αναγνώριση μιας ιδιαίτερης ερμηνείας.»
G.KOULTOURA.gr
Ο Δήμου στον πράγματι έξοχο μονόλογο της προδομένης γυναίκας σωρεύει όλη την πίκρα, όλη την αποστροφή, όλη την απαξίωση όχι μόνο για τον προδότη τη σχέσης, αλλά γενικά για την ανθρώπινη αξιοπιστία.
Η προδομένη γυναίκα του Δήμου σχεδόν νιώθει μια πρωτόφαντη αλλά ψυχρά ελεγχόμενη ηδονή άλλης τάξεως βλέποντας πλέον ερωτικά ανενεργό, άρα αφοπλισμένο το ερωτικό σώμα που κάποτε χάρηκε και το απώλεσε.
Η Γιώτα Φέστα ερμήνευσε με τρόπο αριστουργηματικό την παγωμένη περσόνα της προδομένης του έρωτα. Κατόρθωσε να μας πείσει με τρόπο λιτό, κίνηση λιτή και μια βαθιά πίκρα στα αδάκρυτα μάτια της πως το τραύμα ήταν ανεπούλωτο και η μνήμη έχει στομώσει μετατρέποντας την παλαιά ευτυχία σε αηδία και την ανάμνηση της ηδονής σε διαρκή ψυχική και σωματική οδύνη.
Κώστας Γεωργουσόπουλος, ΤΑ ΝΕΑ