Συνέντευξη: Trentemøller, το Fixion και η σκοτεινή-μελωδική πλευρά του χαρακτήρα του!
Ο πολυμήχανος Trentemøller γράφει συχνά μελαγχολικές μουσικές, χωρίς να αποκλείει απόλυτα το φως στις συνθέσεις του. Αναζητά τη μοναχικότητα στη διαδικασία δημιουργίας ενός album και την συλλογικότητα στη live παρουσίαση των τραγουδιών. Κάθε του album αποτελεί ένα ντοκουμέντο για τη ζωή και την έμπνευσή του με αποτέλεσμα να επηρεάζει βαθιά τον ακροατή δίνοντάς του το soundtrack για τις δικές του εμπειρίες. Η τελευταία του δουλειά, η οποία τιτλοφορείται “Fixion” ακούγεται από την αρχή μέχρι το τέλος με μια ανάσα δίνοντας προσφέροντας από τη μια αναπάντεχες κλιμακώσεις και από την άλλη ένα δομημένο συνονθύλευμα απολαυστικής ομοιομορφίας. Στις 10 και 11 Φεβρουαρίου ο Trentemøller θα βρεθεί μαζί με τη μπάντα του στη σκηνή της Ιεράς Οδού και του Principal Club Theater, για δύο συναυλίες που θα θυμάσαι για καιρό. Αυτό άλλωστε δεν συμβαίνει πάντα με τα live του Trentemøller;
Πότε κατάλαβες πως θέλεις να γίνεις μουσικός και πως αυτή είναι η κατεύθυνση που θα ήθελες να ακολουθήσεις;
Ο στόχος μου ήταν να κάνω τη μουσική το επάγγελμά μου. Ακόμα και από πολύ μικρή ηλικία ήθελα να ασχοληθώ με τη μουσική, ήθελα να μάθω να παίζω. Ποτέ δεν αμφισβήτησα πως αυτό θα είναι ένα βασικό μέρος της ζωής μου. Για ένα μεγάλο διάστημα, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν μπορούσα να βγάζω κέρδος αποκλειστικά από τη μουσική και γι’αυτό παράλληλα δούλευα σε ένα νηπιαγωγείο. Ωστόσο, από το πρώτο μου album και μετά από σκληρή δουλειά, κατάφερα να κάνω τη μουσική το βασικό μου επάγγελμα. Για δέκα χρόνια περίπου έπαιζα σε διάφορες μπάντες στην Κοπεγχάγη, στη συνέχεια άρχισα να κάνω τη δική μου μουσική και συνειδητοποίησα πως έτσι μπορούσα να έχω μεγαλύτερο έλεγχο πάνω σε αυτό που δημιουργούσα. Για μερικά χρόνια επίσης δούλεψα ως dj, αλλά τελευταία το djing δεν είναι ένας τομέας στον οποίο επικεντρώνομαι. Μου αρέσει και θέλω να παίζω τη μουσική μου live, μαζί με την μπάντα μου.
Ποια είναι η διαδικασία για τη σύνθεση της μουσικής σου; Ακολουθείς μια μοναχική προσέγγιση; Είναι μια διαδικασία που ακολουθείς καθημερινά ή υπάρχουν συγκεκριμένες περίοδοι που πραγματικά βυθίζεις τον εαυτό σου σε αυτό;
Για εμένα είναι πολύ σημαντικό να ακολουθώ αυτή τη «μοναχική» διαδικασία, γιατί έτσι μπορώ να ελέγξω τον τρόπο με τον οποίο η μουσική μου εξελίσσεται και διαμορφώνεται. Αν έπρεπε να συμφωνήσω με άλλα δύο ή τρία μέλη του συγκροτήματος, δεν ξέρω αν θα μπορούσα να κάνω αυτό ακριβώς που θα ήθελα. Έχοντας υπάρξει στο παρελθόν σε διάφορες άλλες μπάντες, κατάλαβα πως είναι πολύ σημαντικό να παραμείνεις πιστός και να υποστηρίζεις τις δικές σου ιδέες. Βέβαια μετά από την ολοκλήρωση του album, όταν συναντιέμαι με την μπάντα μου και συζητάμε είναι κάτι που με ευχαριστεί πολύ. Παρόλα αυτά, στη διαδικασία δημιουργίας του album θέλω να είμαι μόνος μου. Αυτή η διαδικασία επηρεάζεται από διαφορετικές φάσεις της ζωής μου. Μερικές φορές χάνομαι στη μουσική μου, νιώθω πραγματικά εμπνευσμένος και μπορώ να δουλεύω ασταμάτητα για δύο-τρεις εβδομάδες, ενώ άλλες φορές μπορεί να πηγαίνω στο studio μου και να μην είμαι 100% επικεντρωμένος σε αυτό που κάνω, με αποτέλεσμα η μουσική μου να μην ακούγεται όπως θα ήθελα να ακούγεται. Είναι ένας αγώνας, είναι μια πρόκληση και γι’αυτό ταυτόχρονα αγαπώ και μισώ τη διαδικασία του να δημιουργείς ένα album . Μπορώ να γίνω πολύ σκληρός με τον εαυτό μου, γιατί θέλω η μουσική μου να ανατριχιάζει τον ακροατή αλλά και εμένα τον ίδιο.
[youtube id=”Bf1zT3BQxcM”]
Γράφεις τη μουσική μόνος σου, ωστόσο της μεταφράζεις live με συνοδεία την μπάντα σου. Πιστεύεις πως με αυτό τον τρόπο η μουσική τελικά περνάει στον ακροατή διαφορετικά;
Ναι, φυσικά! Υπάρχει μια πρόκληση στο να μεταφράζεις τα τραγούδια σου live, ειδικά με ένα συγκρότημα. Υπάρχουν πολλά τραγούδια στο album που δεν θέλω να ακούγονται με τον ίδιο τρόπο στο live, γιατί, κατά κάποιον τρόπο, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι βαρετό. Έτσι, σε κάθε περίπτωση πρέπει να βρίσκουμε ποιο είναι το βασικό στοιχείο του κάθε τραγουδιού και να το προσαρμόζουμε στο live μαζί με το συγκρότημα. Γι’αυτό η άποψη του μετράει πολύ και αυτό μεταφράζεται όταν παίζουμε όλοι μαζί σε ένα live, σαν ένα απόλυτα ενιαίο συγκρότημα.
Το τελευταίο σου album τιτλοφορείται Fixion. Ποιο ήταν το συναίσθημα και η γενικότερη αίσθηση που ήθελες να μεταδόσεις στους ακροατές σου μέσω αυτού;
Κάθε album είναι μια καταγραφή του, που βρίσκεσαι σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στη ζωή σου και ήθελα το Fixion να είναι μια αντανάκλαση τω δικών μου συναισθημάτων. Ιδιαίτερα τα instrumental τραγούδια οι ακροατές μπορούν να τα ερμηνεύσουν ολοκληρωτικά με τον δικό τους τρόπο. Στα τραγούδια πάλι που υπάρχουν στίχοι και φωνητικά, τότε αυτά τα στοιχεία προσδίδουν στο χαρακτήρα του τραγουδιού, αλλά επηρεάζουν και τον τρόπο με τον οποίο θα τα εκλάβει ο ακροατής. Συχνά στα τραγούδια μου υπάρχει αυτό το μελαγχολικό στοιχείο γιατί αυτό είναι βασικό μέρος της αισθητικής μου. Παρόλα αυτά, θέλω η μουσική μου να έχει και άλλα επίπεδα, ίσως πιο επιθετικά ή όμορφα ή ακόμα και χαρούμενα.
Τι επηρέασε περισσότερο το Fixion;
Πολλά και διάφορα πράγματα και καταστάσεις. Αυτό που πολλές φορές με εμπνέει είναι οι βόλτες στην παραλία, ιδιαίτερα το χειμώνα. Ο χειμώνας είναι η εποχή που έγραψα τα περισσότερα τραγούδια μου. Αυτή η μοναχικότητα της βόλτας ήταν κάτι που με βοήθησε στο να καθαρίσω της σκέψεις μου και να κατευθύνω τη μουσική μου. Επίσης, ο ήχος των συγκροτημάτων που άκουγα καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μου. Joy Division, The Cure . Οι επιρροές είναι ένα αμάλγαμα πολλών και διάφορων πραγμάτων.
Ο ήχος που αντιπροσωπεύεις συχνά περιγράφεται ως «ηλεκτρονικός». Βρίσκεις αυτό το χαρακτηρισμό και γενικότερα τις κατηγοριοποιήσεις στη μουσική περιοριστικές;
Ναι, βρίσκω τις ταμπέλες στη μουσική πολύ περιοριστικές. Παρόλα αυτά, κατανοώ πως οι άνθρωποι θέλουν να περιγράψουν αυτό που ακούν. Όταν γράφω μουσική οι ταμπέλες και οι κατηγορίες δεν είναι πράγματα που με απασχολούν. Κάθε τραγούδι έχει το δικό του ξεχωριστό ύφος και στιλ, όποιο και να είναι αυτό. Από την άλλη πλευρά, οι πολλές και διαφορετικές μουσικές κατευθύνσεις των κατευθύνσεις των κομματιών, μπορούν να αποτελέσουν πρόκληση για το τελικό αποτέλεσμα του ολοκληρωμένου album. Γι’ αυτό νομίζω πως η σειρά με την οποία τοποθετείς τα κομμάτια σε ένα album, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη δυναμική του.
[youtube id=”uAH27T3Xefw”]
Θεωρείς πως μεταξύ των τραγουδιών και των albums σου υπάρχει ένα διακριτό μοτίβο, ένας δεσμός, ή το κάθε έργο σου είναι ολοκληρωτικά αυτόνομο;
Ελπίζω το κάθε album να έχει την ικανότητα να είναι αυτόνομο, αλλά παράλληλα εύχομαι αυτή η φυσική εξέλιξη από το ένα album στο επόμενο να διαφαίνεται σε όλο το εύρος της δουλειάς μου και του ήχου που αντιπροσωπεύω. Ο ήχος μου αλλά και ο τρόπος που γράφω μουσική αλλάζει και εξελίσσεται, αλλά πάντοτε προσπαθώ να γράφω μουσική από την καρδιά μου, όσο κλισέ και αν ακούγεται. Θέλω να είμαι ειλικρινής με αυτό που νιώθω και αυτό θέλω να περνάει στα τραγούδια μου και στον τρόπο με τον οποίο τα παρουσιάζω. Θέλω το κάθε μου album να είναι το καλύτερο που θα μπορούσα να κάνω την εκάστοτε στιγμή, γιατί θα μείνει για πάντα ζωντανό και παρόν.
Τέλος, έχει επισκεφτεί τη Ελλάδα αρκετές φορές. Απολαμβάνεις τις συναυλίες επί ελληνικού εδάφους; Τι μπορούμε να περιμένουμε από το επικείμενο live;
Στην Ελλάδα έχουμε δώσει μερικές από τις καλύτερες μας συναυλίες. Απολαμβάνουμε την κάθε φορά που επιστρέφουμε στην Ελλάδa, κυρίως λόγω του ανοιχτόμυαλου κοινού, του ελληνικού φαγητού και της ατμόσφαιρας που συναντάμε. Θέλουμε να ανταποδώσουμε την αγάπη που μας δείχνει το ελληνικό κοινό με ένα μοναδικό live. Θα παίξουμε πολλά τραγούδια από το νέο album και μερικά από τα παλαιότερα «κλασικά» μας τραγούδια, ενώ σε συνδυασμό με τα visuals θέλουμε να κάνουμε ένα ιδιαίτερο show για εσάς.
Περισσότερες Πληροφορίες
Λίγες μόνο ημέρες έμειναν για τις πολυαναμενόμενες συναυλίες του Trentemøller (με την full live band του) σε Αθήνα (Ιερά Οδός) και στη Θεσσαλονίκη (Principal Club Theater).
Από τα πρώτα 12ιντσα singles του και το ντεμπούτο άλμπουμ του “The Last Resort” (που κυκλοφόρησε ακριβώς πριν από 10 χρόνια), ο Trentemoller καθιερώθηκε ως μια από τις κορυφές της ποιοτικήςelectronica, ενώ η ««κινηματογραφική» αίσθηση που έχουν τα τραγούδια του οδήγησε σε συνεργασίες με κορυφαίους σκηνοθέτες όπως ο Pedro Almodovar και ο Oliver Stone
Οι συναυλίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης πραγματοποιούνται στα πλαίσια της περιοδείας για τον καινούργιο δίσκο του “Fixion”, τον τέταρτο της καριέρας του, ο οποίος κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο.
Εισιτήρια:
Αθήνα
Προπώληση: 30 ευρώ
Ταμείο: 34 ευρώ
Θεσσαλονίκη
Προπώληση: 30 ευρώ
Ταμείο: 33 ευρώ
Η προπώληση των εισιτηρίων γίνεται στα www.viva.gr, Public, SevenSpots.
Οι μεταπωλητές των εισιτηρίων χρεώνουν έξοδα διαχείρισης ανάλογα με το τιμολόγιό τους.
Πληροφορίες: www.detoxevents.gr, 2109636489