Το Borderline Festival είναι και πάλι εδώ!
Το Borderline Festival είναι πάλι εδώ. Ήχος στα όρια. Ανήσυχες performances και ανατρεπτικά projects που αναζητούν νέες μορφές έκφρασης και παραγωγής ήχου.
Το φεστιβάλ Borderline συνεχίζει για έκτη χρονιά την εξερευνητική πορεία του, καταγράφοντας όλες τις σύγχρονες τάσεις που επικρατούν στην πειραματική μουσική –ακουστική, αλλά κυρίως ηλεκτρονική– της σημερινής εποχής.
Το φεστιβάλ, στην προσπάθειά του για τη δημιουργία ενός πεδίου ελεύθερων κυματισμών και προσμείξεων και μιας περιπετειώδους συνθήκης, αποφεύγει την ιδέα της θεματικής ομπρέλας. Εάν θα μπορούσε να διαπιστωθεί μια ανησυχία που διατρέχει περισσότερο το φετινό φεστιβάλ, αυτή θα μπορούσε να ήταν η έμφαση στη σχέση εσωτερικού-εξωτερικού. Μια εξερεύνηση των πολλαπλών τρόπων ύπαρξης του μέσα-έξω, σε επίπεδα αντίληψης, σχέσης φυσικού-τεχνητού περιβάλλοντος, κοινωνικών και ερευνητικών πλαισίων, καθώς και, εντέλει, ανθρώπινης συνύπαρξης στο χώρο.
Την Πέμπτη 7 Απριλίου το Ρομάντσο θα φιλοξενήσει μέρος του Borderline Festival, με εμφανίσεις από τους Shackleton, Senyawa, Bill Kouligas, Konrad Becker, Goodiepal, Rabih Beaini και Raed Yassin.
Shackleton [Μεγάλη Βρετανία]
Ξεκίνησε την παραγωγή το 2003, επηρεασμένος από τις πρόσφατες τότε εξελίξεις στην ηλεκτρονική μουσική, οι οποίες βασίζονταν στο μπάσο (grime, dubstep). Λίγο αργότερα συνίδρυσε με τον Appleblim τη δισκογραφική εταιρεία Skull Disco, στην οποία εντοπίζεται η χαρακτηριστική αισθητική της δουλειάς του. Dub και ethnic στοιχεία, σε συνδυασμό με αφρικάνικα κρουστά, προσέφεραν παραλλαγές στις τάσεις της εποχής, ενώ οι κυκλοφορίες της δισκογραφικής φιλοτεχνούνταν από τα χαρακτηριστικά ασπρόμαυρα εξώφυλλα του Zeke Clough. Αρκετά από αυτά τα στοιχεία συνέχισαν να αντανακλώνται στη δουλειά του Shackleton και μετά το κλείσιμο της Skull Disco. Θεωρώντας το περιβάλλον ενός club ως τον προσωπικό του ιερό χώρο, σιγά-σιγά καθιστά τον ήχο του πιο εκλεπτυσμένο, δημιουργώντας κομμάτια που μπορούν κάλλιστα να σταθούν και εκτός dancefloor, ενώ ο σύνθετος ρυθμός και η χρήση φυσικών κρουστών εμπλουτίζει τη μουσική του και την ιδιαίτερη, σχεδόν ποιητική προσέγγισή του.
Senyawa [Ινδονησία]
Οι Senyawa είναι ένα αυθεντικά πειραματικό ντούο, που ξεφεύγει από τις τάσεις αντίστοιχων δυτικών μουσικών, με έντονο doom χαρακτήρα που δεν «συνθλίβει», ωστόσο, τον ακροατή. Στον ήχο τους αναγνωρίζει κανείς τόσο τις επιρροές του πολιτισμού της ιδιαίτερης πατρίδας τους, όσο και την τάση υπέρβασης συγκεκριμένων στυλ, μέσω χαρακτηριστικών φωνητικών και αυτοσχέδιων οργάνων. Έχουν την ικανότητα να συνδυάζουν το εκρηκτικό με το μελωδικό σε συνεχή, απρόβλεπτη ροή.
Bill Kouligas [Ελλάδα] / Rabih Beaini [Λίβανος]
Ο Έλληνας καλλιτέχνης με τη σημαντική διεθνή σταδιοδρομία μελετά τις ποικίλες δυνατότητες που διανοίγονται στη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική. Εδώ και χρόνια καλλιεργεί και εμπλουτίζει τις συνθετικές του ιδέες, με το αποτέλεσμα να γίνεται ολοένα πιο δυνατό και συνεκτικό. Οι αναφορές που μπορεί κανείς να ανιχνεύσει στη μουσική του προέρχονται τόσο από την παράδοση της ηλεκτροακουστικής και της σύγχρονης σύνθεσης, όσο και από την ορμή της noise σκηνής. Στη μουσική του αναδύεται, επίσης, πληθώρα διακριτών στοιχείων, όπως τα αφρικάνικα κρουστά ή οι spacey/cosmic ήχοι.
Ο Λιβανέζος Rabih Beaini μέχρι πρόσφατα ανέπτυσσε τις δράσεις του πίσω από το όνομα Morphosis, κυρίως με techno κατεύθυνση, αλλά πάντα ανοιχτός σε ποικίλες ιδέες και πιο αφηρημένες προοπτικές. Το εύρος του ήχου του αντανακλάται στις κυκλοφορίες της εταιρείας του, Morphine. Πλέον εστιάζει σε σύνθετες ηλεκτρονικές παραγωγές, οι οποίες άλλοτε είναι επηρεασμένες από παραδοσιακά στοιχεία, όπως έγχορδα της Μέσης Ανατολής, ενώ σε άλλες περιπτώσεις δημιουργεί site-specific έργα ή αυτοσχεδιασμούς με επιλεγμένους ομότεχνούς του.
Konrad Becker [Αυστρία]
Ευρύτερα γνωστός μέσα από το μουσικό του πρότζεκτ Monoton, ένα ’80s post-industrial εγχείρημα που θεωρήθηκε πρόγονος μορφών της σύγχρονης electronica, ασχολείται πλέον και με την έρευνα πάνω στη θεωρία της επικοινωνίας, μέσω της πλατφόρμας του, World Information Institute. Κεντρικοί άξονες της πλατφόρμας αυτής είναι η ψηφιακή κουλτούρα και τα ζητήματα πολιτικής που απορρέουν από αυτήν. Ενδεικτικά αναφέρονται τα θέματα των πνευματικών δικαιωμάτων στην ψηφιακή και μετα-ψηφιακή εποχή, η αισθητική των συστημάτων ασφαλείας και η επιρροή των αλγόριθμων στον πολιτισμό και την πολιτική.
Goodiepal [Δανία / Νήσοι Φερόες]
Ο ιδιοσυγκρασιακός αυτός καλλιτέχνης έγινε γνωστός κυρίως μέσα από τα πλούσια “clicks and cuts” κομμάτια του, τη μεταμοντέρνα αντίληψή του για παραδοσιακούς ρυθμούς και τον τρόπο που συνδυάζει αυτά τα στοιχεία. Η μουσική του είναι στενά συνδεδεμένη με τον τρόπο ζωής του, την αρνητική προς το Ίντερνετ στάση του, το ιδιόχειρο ποδήλατό του και τις διαλέξεις του πάνω σε ζητήματα τεχνολογίας, φιλοσοφίας και DIY κουλτούρας, οι οποίες παίρνουν τη μορφή αναπάντεχων performance. Ένας καλλιτέχνης των εκπλήξεων και του χιούμορ, αυθεντικά αντισυμβατικός στις αναζητήσεις, τους τρόπους και τις προτάσεις του.
BORDERLINE FESTIVAL ‘16
Shackleton [UK]
Senyawa [ID]
Bill Kouligas [GR] / Rabih Beaini [LB]
Konrad Becker (aka Monoton) [AT]
Goodiepal [DK / FO]
Πέμπτη 7 Απριλίου 2016
Ρομάντσο – Αναξαγόρα 3-5
Ώρα έναρξης: 20.00
Είσοδος: 5 ευρώ ενιαίο, 4 ευρώ μειωμένο*
Πρόγραμμα: www.sgt.gr/gre/SPG1510/
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
210 900 5 800
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
https://buy.tickethour.com
Η υπηρεσία print@home είναι διαθέσιμη για τις online αγορές εισιτηρίων. Τυπώστε το εισιτήριό σας από όπου κι αν βρίσκεστε και μπείτε με αυτό απευθείας στην αίθουσα.
ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ
Συγγρού 107
Ωράριο λειτουργίας: ΔΕ-ΚΥΡ 09:00-21:00
Γίνονται δεκτές πιστωτικές κάρτες Visa, MasterCard & Diners.
ΣΗΜΕΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ
• ΓΕΡΜΑΝΟΣ & COSMOTE σε όλο το δίκτυο καταστημάτων
• IANOS στο κατάστημα οδού Σταδίου
• ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ στα καταστήματα Πανεπιστημίου, Mall Μαρούσι, Κηφισιά, McArthurGlen