Το οσκαρικό ντοκιμαντέρ “Free Solo” και άλλες 9 ταινίες στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα!
Free Solo
Του Τζίμι Τσιν. Ντοκιμαντέρ, 2018, ΗΠΑ, 100’.
Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ για το κανονικότατο θρίλερ του Τζίμι Τσιν, ο οποίος κινηματογραφεί τον καλό του φίλο Άλεξ Χόνολντ στην αδιανόητη αποστολή του: να ανέβει free solo (χωρίς τα αναρριχητικά σχοινιά δηλαδή) το Ελ Καπ στο Γιοσέμιτι. Δεν είναι μόνο το ασύλληπτο κατόρθωμα του Χόνολντ, η ασυνήθιστη προσωπικότητα και η προσήλωση στο στόχο του που δημιουργούν ανατριχίλες και κάνουν σαγόνια να πέσουν. Η σκηνοθεσία του Τζιν από μόνη της καθιστά επίτευγμα, στο στήσιμο, την εκτέλεση και πάνω απ’ όλα το σεβασμό απέναντι στον Χόνολντ. Δεν μπορεί κανείς να ξέρει τι θα είχε συμβεί οποιαδήποτε άλλη μέρα, με οποιοδήποτε άλλο (ή κανένα) συνεργείο, αλλά εδώ μιλάμε για Ιστορία και έναν άνθρωπο που όχι απλά την καταγράφει αλλά την κάνει ταινία.
Παίζεται:
Αθήνα: Δαναός
Θεσσαλονίκη: Βακούρα
Εμείς (Us)
Του Τζόρνταν Πιλ. Τρόμου, 2019, ΗΠΑ, 116’.
Με τους: Λουπίτα Νιονγκ’ό, Γουίνστον Ντιουκ, Ελίζαμπεθ Μος
Μετά το ιστορικό Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου που κέρδισε για το «Τρέξε!» (ο πρώτος Αφρο-αμερικανός που το καταφέρνει), ο Τζόρνταν Πιλ τρέχει τώρα προς μια παρόμοια κατεύθυνση: μια ταινία τρόμου με σαφείς πολιτικές σπόντες. Μια τετραμελής οικογένεια πηγαίνει στο εξοχικό της για διακοπές, αλλά εκεί δέχεται την επίθεση από… μια τετραμελή οικογένεια-doppelgänger, η οποία φορά κόκκινες φόρμες, κρατά ψαλίδια και θέλει να τους κατακρεουργήσει. Πώς δραπετεύεις όμως από τον ίδιο σου τον εαυτό; Έχει ενδιαφέρον αυτό που πάει να κάνει ο Πιλ, αν και το σενάριό του είναι άνισο. Για ένα εξοικειωμένο με το είδος κοινό, η σκηνοθεσία των ηθοποιών (παρότι εκμεταλλεύεται με φαντασία τη σωματικότητά τους) σίγουρα φαντάζει παρωχημένη και το πολιτικό μήνυμα αυτονόητο. Για το αμερικανικό κοινό, και το χιούμορ και το περιεχόμενο (για το οποίο δε γίνεται να αποκαλύψω και τίποτα) έχουν άλλη βαρύτητα. Όπως και να’χει, θα έχει ενδιαφέρον να ακούσει κανείς τα πηγαδάκια έξω από τις αίθουσες και τις διαφορετικές απόψεις για το τι έχει συμβεί και τι σημαίνει το καθένα από τα άπειρα σύμβολα που επιλέγει να χρησιμοποιήσει ο Πιλ.
Παίζεται:
Αθήνα: Ιντέαλ, Κινηματοθέατρα Λάμπρος Κωνσταντάρας-Ρένα Βλαχοπούλου, Αθήναιον, Village Cinemas Athens Metro Mall Άγιος Δημήτριος, Νανά Cinemax, Town Cinemas, Μάγια, Odeon Escape, Odeon Starcity, Village 15 Cinemas @ The Mall, Τρία Αστέρια 3D Digital, Village 9 Cinemas @ Faliro, Village 5 Cinemas Παγκράτι, Αελλώ Cinemax 5+1, Ζέα Digital Cinema, West City, Village Shopping and More, Άνοιξη Δημ/κός Κιν/φος 2+1
Θεσσαλονίκη: Village 11 Cinemas Mediterranean Cosmos, Cineplexx One Salonica, Odeon Πλατεία, Odeon Μακεδονία
Ακίνητο ποτάμι
Του Άγγελου Φραντζή. Δραματική, 2018, Ελλάδα/Γαλλία/Λετονία, 129’.
Με τους: Κάτια Γκουλιώνη, Ανδρέα Κωνσταντίνου
Μετά το «Σύμπτωμα», ο Άγγελος Φραντζής ταξιδεύει από τη χειμερινή Αμοργό στη χειμερινή… Σιβηρία με μια δραματική ερωτική ιστορία. Η Άννα και ο Πέτρος αφήνουν τη ζωή τους στην Ελλάδα, γιατί η καριέρα του Πέτρου τους οδηγεί στη Ρωσία. Το ιδιαίτερο τοπίο και η ζεστή κοινότητα ελκύει την Άννα, αλλά παγώνει τον Πέτρο και η σχέση μεταξύ τους καταρρέει. Η μυστήρια εγκυμοσύνη της Άννας θα προκαλέσει μια αλυσίδα γεγονότων που θα πολώσει ακόμα περισσότερο τη σχέση και θα εγείρει ερωτήματα για τις αντιθέσεις και συγκλίσεις ανάμεσα στην πίστη και τη λογική.
Παίζεται:
Αθήνα: Έλλη, Δαναός, Ταινιοθήκη, Κηφισιά Cinemax, Αίγλη (Χαλάνδρι) , Άνοιξη Δημ/κός Κιν/φος 2+1
Θεσσαλονίκη: Ολύμπιον
Vox Lux
Του Μπρέιντι Κόρμπετ. Δραματική, 2018, ΗΠΑ, 114’.
Με τους: Νάταλι Πόρτμαν, Τζουντ Λο, Ράφι Κάσιντι
Το «Vox Lux» είναι ένα «πορτρέτο του 21ου αιώνα» όπως μας ενημερώνει ο υπότιτλος στα κρέντιτς εισαγωγής. Με έναν τρόπο, στην πρώτη ταινία του «Η γέννηση ενός ηγέτη», ο σκηνοθέτης Μπρέιντι Κόρμπετ είχε αποπειραθεί κάτι αντίστοιχο για τον 20ο αιώνα. Εδώ αφηγείται την ιστορία της Σελέστ, η οποία από θύμα τρομοκρατικής επίθεσης στο σχολείο της (τύπου Κόλουμπαϊν) μεταμορφώνεται σε διεθνή ποπ σταρ. Πέραν της ατυχούς επιλογής της Νάταλι Πόρτμαν στον πρωταγωνιστικό ρόλο, η οποία είναι εξαιρετική στις περισσότερες επιλογές της, αλλά άνευρη εδώ σε έναν ούτως ή άλλως εκνευριστικό ρόλο, της ειρωνικής αφήγησης από τον Γουίλεμ Νταφό (δε φταίει αυτός, αλλά το εξυπνακίστικο κείμενο) και των αδιάφορων τραγουδιών (συγγνώμη Sia), η όλη ταινία είναι λουσμένη με μια φρικτή αυταρέσκεια. Συνειδητά ή όχι όλα τα παραπάνω, παράγουν εν τέλει μια κακοφωνία.
https://www.youtube.com/watch?v=dolxUIZzb3w
Παίζεται:
Αθήνα: Ιντεάλ, Νιρβάνα Cinemax, Ατλαντίς, Κηφισιά Cinemax, Cinerama Digital Cinema, Αλεξάνδρα Europa Cinemas, Όσκαρ Digital, Αίγλη (Χαλάνδρι)
Θεσσαλονίκη: Ολύμπιον, Τζον Κασσαβέτης
Σε πόλεμο (At War)
Του Στεφάν Μπριζέ. Δραματική, 2018, Γαλλία, 113’.
Με τους: Βενσάν Λιντόν, Μελανί Ροβέρ
Ο Στεφάν Μπριζέ πνίγεται στο δίκιο του. Μετά από το δυνατό «Νόμο της αγοράς», ο Μπριζέ καταπιάνεται με μια υποθετική, αλλά καθ’όλα αληθοφανή ιστορία: οι υπάλληλοι ενός εργοστασίου προσπαθούν να ανατρέψουν την άδικη απόλυσή τους, όταν η διεύθυνση αποφασίζει να αθετήσει μια υπόσχεση που είχε κάνει δυο χρόνια νωρίτερα εις αντάλλαγμα των μπόνους και της μείωσης μισθών τους. Ο ρεαλισμός γίνεται το χρυσό δισκοπότηρο και η κατάρα ταυτόχρονα του Μπριζέ. Όσο πιο πολύ προσπαθεί να αποδώσει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, τόσο ξεχνάει πως η μυθοπλασία χρειάζεται χαρακτήρες και συναίσθημα. Και όσο άξιος κι αν είναι ο Βενσάν Λιντόν, εδώ μένει κατά βάση αναξιοποίητος, ιδίως εν όψει του απαράδεκτου τέλους που του επιφυλάσσει το σενάριο.
Παίζεται:
Αθήνα: Ταινιοθήκη, Μικρόκοσμος Filmcenter, Διάνα, Ααβόρα
Θεσσαλονίκη: Παύλος Ζάννας
Τα δύο πρόσωπα του νόμου (Dragged across Concrete)
Του Σ. Κρεγκ Ζάλερ. Περιπέτεια, 2018, Καναδάς/ΗΠΑ, 159’.
Με τους: Μελ Γκίμπσον, Βινς Βον
Οι προηγούμενες ταινίες του Σ. Κρεγκ Ζάλερ ήταν τα εντυπωσιακά και βίαια «Τσεκούρι από κόκκαλο» και «Καυγάς στο μπλοκ 99» που πειραματίζονταν με τα όρια του είδους τους. Τα «Δύο πρόσωπα του νόμου» δεν είναι και τόσο. Εντυπωσιακά εννοώ. Ο Μελ Γκίμπσον και ο Βινς Βον υποδύονται δυο αστυνομικούς, οι οποίοι όταν οδηγούνται σε παύση εργασίας άνευ αποδοχών, αποφασίζουν να ανατρέψουν μια μεγάλη ληστεία. Το πρόβλημα, πέρα από την αλαζονικά τεράστια διάρκεια των 156 λεπτών, είναι ο επικίνδυνα αυτο-αναφορικός διάλογος. Δυο από τους πιο συντηρητικούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ, και ο ένας με ούλτρα-βεβαρημένο παρελθόν κάνουν ρατσιστικά σχόλια και είναι κάφροι γενικότερα, χωρίς όμως να γίνεται ποτέ σαφές αν αυτό αποτελεί καταγγελία ή ανοχή από την πλευρά του Ζάλερ. Το μόνο σίγουρο είναι πως προκαλεί μεγάλη αμηχανία.
Παίζεται:
Αθήνα: Έμπασσυ Nova Odeon, Κινηματοθέατρα Λάμπρος Κωνσταντάρας-Ρένα Βλαχοπούλου, Γαλαξίας 3D Digital, Νανά Cinemax, Novacinema Γλυφάδα Odeon, Odeon Escape, Odeon Starcity, Village 15 Cinemas @ The Mall, Novacinema Odeon Μαρούσι, Φοίβος, Village 9 Cinemas @ Faliro, Village 5 Cinemas Παγκράτι, Αελλώ Cinemax 5+1, Σινεάκ Δημ/κός Κιν/φος, Village Shopping and More, Αθηνά, Σινέ Χολαργός
Θεσσαλονίκη: Village 11 Cinemas Mediterranean Cosmos, Μακεδονικόν, Cineplexx One Salonica, Odeon Πλατεία, Odeon Μακεδονία
Βερολίνο σ’ αγαπώ (Berlin, I Love you)
Των Νταϊάνα Άγκρον, Πίτερ Τσέλσομ κ.α. Κομεντί, 2019, Γερμανία, 120’.
Με τους: Κίρα Νάιτλι, Έλεν Μίρεν, Μίκι Ρουρκ, Ντιέγκο Λούνα
Όχι πως κάποια από τις άλλες ταινίες της σειράς «I Love you», ήτοι η Νέα Υόρκη και το Παρίσι, ήταν καλές, αλλά αυτή εδώ κερδίζει πολλά Βατόμουρα. Η φόρμουλα είναι ίδια: διαφορετικές ιστορίες με φόντο το Βερολίνο συντάσσουν ένα γράμμα αγάπης στη γερμανική πόλη. Γράμμα φουλ επιτηδευμένο βέβαια, μέσα στα γλυκερά κλισέ και την κακόγουστη καρτποσταλική αντιμετώπιση μιας πόλης που εξαρχής δεν προσφέρεται για… καρτποσταλική αντιμετώπιση. Κι αν δεν αρκούσαν αυτά, υπάρχει σκηνή με τον Μίκι Ρουρκ να κλαίει. Όσο μπορεί δηλαδή.
Παίζεται:
Αθήνα: Αθήναιον, Νανά Cinemax, Ταινιοθήκη, Town Cinemas, Μαρία Έλενα-Όναρ Δημ/κός Κιν/φος, Άρτεμις Δημ/κός Κιν/φος, Village 15 Cinemas @ The Mall, Τρία Αστέρια 3D Digital, Φοίβος, Village 9 Cinemas @ Faliro, Village 5 Cinemas Παγκράτι, Αελλώ Cinemax 5+1, Village Shopping and More, Άνοιξη Δημ/κός Κιν/φος 2+1
Θεσσαλονίκη: Village 11 Cinemas Mediterranean Cosmos, Φαργκάνη Art
Ο διερμηνέας (The Interpreter)
Του Μάρτιν Σούλικ. Δραματική, 2018, Σλοβακία/Τσεχία/Αυστρία, 113’.
Με τους: Γίρι Μένζελ, Πέτερ Σιμόνισεκ
Ένα κωμικοτραγικό road movie: Ένας ηλικιωμένος μεταφραστής ταξιδεύει στη Βιέννη για να εκδικηθεί τον αξιωματικό των Ναζί που ευθύνεται για την εκτέλεση των γονιών του. Βρίσκει όμως αντ’ αυτού τον γιο του και μαζί ξεκινούν ένα απρόβλεπτο οδοιπορικό.
Παίζεται:
Αθήνα: Άστυ, Πτι Παλαί
Επίθεση στη Βομβάη (Hotel Mumbai)
Του Άντονι Μάρας. Δραματική, 2018, Αυστραλία/ΗΠΑ/Ινδία, 123΄.
Με τους: Ντεβ Πατέλ, Άρμι Χάμερ
Ταινία βασισμένη σε πραγματική ιστορία: το Νοέμβριο του 2008 μία ομάδα Τζιχαντιστών κρύβεται ανάμεσα σε απεγνωσμένους επιζώντες στο ξενοδοχείο TAJ, μετά από επίθεσή τους εκεί.
Παίζεται:
Αθήνα: Γαλαξίας 3D Digital, Νανά Cinemax, Town Cinemas, Odeon Escape, Odeon Starcity, Village 15 Cinemas @ The Mall, Κηφισιά Cinemax, Σπόρτιγκ Δημ/κός Κιν/φος, Village 9 Cinemas @ Faliro, Village 5 Cinemas Παγκράτι, Αελλώ Cinemax 5+1, West City, Village Shopping and More
Θεσσαλονίκη: Village 11 Cinemas Mediterranean Cosmos, Κολοσσαίον, Cineplexx One Salonica, Odeon Πλατεία, Odeon Μακεδονία
Αδέλφια εξ Αίματος / Boys Cry / La terra dell’ abbastanza
Του Νταμιάνο & Φάμπιο Ντ’ Ινοτσένζο / Damiano & Fabio D’ Innocenzo, 2018, Ιταλία, 96′
Με τους: Andrea Carpenzano, Matteo Olivetti, Milena Mancini, Massimiliano Tortora, Giordano De Plano, Michela De Rossi, Walter Toschi, Luca Zingaretti.
Ο Μίρκο και ο Μανόλο, είναι κολλητοί από παιδιά. Ζουν και οι δύο σε μονογονεϊκές οικογένειες που δύσκολα τα βγάζουν πέρα, κάπου στα προάστια της Ρώμης. Περνούν τις μέρες τους στη σχολή και τις νύχτες τους κάνοντας βόλτες με το αμάξι, κάνοντας όνειρα για μια καλύτερη ζωή. Ένα βράδυ, παρασύρουν άθελά τους έναν άγνωστο πεζό και τον εγκαταλείπουν αβοήθητο. Ο άγνωστος αυτός όμως ήταν πληροφοριοδότης της αστυνομίας και με αυτό τον τρόπο εξαργύρωσαν μια θέση στην τοπική συμμορία μαφιόζων. Οι ανέσεις που τους εξασφαλίζει το εύκολο χρήμα και οι αυταπάτες μιας ακμάζουσας καριέρας στην πυραμίδα της μαφίας, «μεθούν» τους δύο νέους που πολύ σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι ο κόσμος του οργανωμένου εγκλήματος δεν είναι η γη της επαγγελίας που αναζητούσαν.
Παίζεται:
Θεσσαλονίκη: Τζον Κασσαβέτης