Skip to content

Η Ορχήστρα Academica Αθηνών μας ταξιδεύει στον όψιμο ρομαντισμό!

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Με ένα πρόγραμμα που θα μας ταξιδέψει σε τρεις αιώνες ευρωπαϊκής μουσικής έρχεται για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης η Ορχήστρα Academica Αθηνών. Στη συναυλία που θα δώσει στις 31 Μαρτίου 2019 θα ερμηνεύσει τρία πολύ ενδιαφέροντα και διαφορετικά μεταξύ τους έργα.

Η βραδιά θα ξεκινήσει με τη Σερενάτα εγχόρδων του Νίκου Αθηναίου, ο οποίος διευθύνει και την Ορχήστρα.

Ακολουθεί το Κοντσέρτο για πιάνο και έγχορδα (1979) του Άλφρεντ Σνίτκε, που θεωρείται ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του. Ο γερμανικής καταγωγής Σοβιετικός συνθέτης θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του μεταμοντερνισμού, ο οποίος άσκησε βαθύτατη επίδραση στους συνθέτες των τελευταίων δεκαετιών με την πολυστιλιστική και πολυρυθμική, και συγχρόνως βαθιά προσωπική και υπαρξιακή μουσική του.

Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας η ορχήστρα θα εκτελέσει τη Σερενάτα σε μι μείζονα για έγχορδα (1875) του Αντονίν Ντβόρζακ, ένα έργο που γράφτηκε προτού ο συνθέτης αποκτήσει την τεράστια φήμη του, αλλά πάντως σε μια ιδιαίτερα όμορφη περίοδο της ζωής του. Έτσι, το έργο αποπνέει αισιοδοξία, καθαρότητα και κομψότητα, ενώ μέχρι και σήμερα παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή κομμάτια του κορυφαίου Τσέχου μουσουργού.

Το κοντσέρτο του Σνίτκε θα ερμηνεύσει ο καθηγητής πιάνου στο Ωδείο Αθηνών Θοδωρής Τζοβανάκης, ο οποίος έχει συμπράξει ως σολίστας με ορχήστρες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Αυστρία, την Ολλανδία, το Ισραήλ και την Ουκρανία, ενώ έχει δώσει ρεσιτάλ πιάνου σε πάρα πολλές πόλεις του κόσμου. Σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση έχει ερμηνεύσει και ηχογραφήσει έργα για σόλο πιάνο και έργα για φωνή και πιάνο των Δημήτρη Μητρόπουλου και Αιμίλιου Ριάδη.

Την ορχήστρα θα διευθύνει ο διεθνούς φήμης μαέστρος και συνθέτης Νίκος Αθηναίος, η σπουδαία καριέρα του οποίου έχει συνδεθεί μέχρι στιγμής κυρίως με τρεις οργανισμούς: τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Φρανκφούρτης του Όντερ, η οποία με την καθοδήγησή του από το 1990 αναδείχθηκε στο κορυφαίο συμφωνικό σύνολο του Κρατιδίου του Βραδεμβούργου και εξελίχθηκε στη σημερινή Βραδεμβούργια Κρατική Ορχήστρα· το Ωδείο Αθηνών, του οποίου διευθυντής είναι από το 2013 έως και σήμερα· αλλά βεβαίως και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, του οποίου υπήρξε ο πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής από το 2000 και για μία δεκαετία. Ο Νίκος Αθηναίος έχει διευθύνει πάνω από 60 σημαντικές ορχήστρες του εξωτερικού και όλες τις σημαντικές ελληνικές ορχήστρες, έχει ηχογραφήσει μια σημαντική σειρά από CD αποσπώντας σημαντικά βραβεία, εγκωμιαστικά σχόλια και διεθνή αναγνώριση, ενώ έργα του έχουν παιχτεί κατ’ επανάληψη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η Ορχήστρα Academica Αθηνών ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2013 και πρωτοεμφανίστηκε στο αθηναϊκό κοινό στις 28 Νοεμβρίου του ιδίου έτους στην αίθουσα συναυλιών του Ωδείου Αθηνών, όπου έκτοτε φιλοξενείται.

Ιδρυτής της είναι ο εξάρχων της Οδυσσέας Κορέλης και αρχιμουσικός της ο μαέστρος Νίκος Αθηναίος.

Η ορχήστρα απέκτησε γρήγορα φίλους και το δικό της κοινό και έκανε ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της στη μουσική ζωή της Αθήνας. Η δραστηριότητά της σταδιακά επεκτάθηκε και εκτός Ωδείου και σήμερα η Academica, με εμφανίσεις μεταξύ άλλων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, έχει καθιερωθεί ως ένα σημαντικό μουσικό σύνολο. Τον Δεκέμβριο του 2017 εντάχθηκε σε ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ με το όνομα «Αττικές διαδρομές μουσικής» που απευθύνεται, με μια σειρά συναυλιών, στο ευρύτερο κοινό της Περιφέρειας Αττικής.

Πρόγραμμα

Α’ Μέρος
Νίκος Αθηναίος (1946), Σερενάτα εγχόρδων
Alfred Schnittke (1934-1998), Κοντσέρτο για πιάνο και έγχορδα

Β’ Μέρος
Antonín Dvořák (1841-1904), Σερενάτα σε μι μείζονα για έγχορδα, έργο 22

Θοδωρής Τζοβανάκης πιάνο
Διεύθυνση ορχήστρας Νίκος Αθηναίος

Από τον όψιμο ρομαντισμό… στον 21ο αιώνα
Ορχήστρα Academica Αθηνών

Κυριακή 31 Μαρτίου 2019
Έναρξη: 21:00
Χώρος: Κτίριο Μ1 – Αίθουσα Φίλων Μουσικής
Τιμές εισιτηρίων: 20€, 15€, 10€ (μειωμένο)

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Hudson Yards, μια καινούργια γειτονιά στη Νέα Υόρκη!
Από την Αντιγόνη στη Μήδεια: Η θέση της γυναίκας σε έναν σκληρά ανδροκρατούμενο κόσμο!