Skip to content

Φάγαμε brunch με τον Γιώργο Μαντζουρανίδη στο Uberdooze!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Φωτογραφίες: Γιάννης Τόμτσης

Πρωινό Κυριακής. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να το περάσεις πίνοντας αχνιστούς καφέδες και τρώγοντας χορταστικά πιάτα με φίλους. Συμφωνήσαμε ομόφωνα σ’ αυτό κι έτσι, βρεθήκαμε με τον Γιώργο Μαντζουρανίδη, που δεν τον χάνεις εύκολα -όχι γιατί έχει 2,10 ύψος, αλλά γιατί είναι παντού. Έτσι, κάπου ανάμεσα σε μυστήριες ξεναγήσεις με τις dot2dot και κινηματογραφικές προβολές με το biscotto, πήρε μια ανάσα για να μας μιλήσει για το workshop που θα παρουσιάσει στο επερχόμενο 4o Toolkit Designers Meeting.

Υποβάλαμε σύντομες ερωτήσεις και απάντησε λακωνικά για να προλάβουμε όλοι την επόμενη μπουκιά από το Uber Club και τη βούτα στην ομελέτα Gideön.

«Όλοι μπορούν να μιλήσουν για το επάγγελμά τους», γράφει η εισαγωγή του workshop σου. Μίλησέ μας για το δικό σου.

Copywriter. Όχι, δεν ασχολούμαι με τα πνευματικά δικαιώματα. Ούτε απλά γράφω λεζάντες και σλόγκαν. Στην πραγματικότητα ασχολούμαι με ό,τι έχει σχέση με το κείμενο και τον λόγο.

Πώς αυτό είναι εργαλείο για το design;

Το design από μόνο του εκφράζει μια αισθητική. Η αισθητική είναι υποκειμενική. Αυτό το οποίο θες, για να πουλήσεις στην ουσία το design, είναι η αντικειμενικότητα. Αυτό το οποίο ούτε θα παρεξηγηθεί ούτε θα παραποιηθεί στην πορεία. Εκεί επεμβαίνει ο λόγος. Όσο πιο σαφής και συγκεκριμένος είναι, τόσο πιο εύκολο είναι για τον designer να μιλήσει για την αξία του έργου του.

untitled-24

“Υour work in your own words”, Παρασευή 01/02. Τι θα γίνει στο workshop σου;

Πίσω από κάθε απόπειρα design και πέρα από το εικαστικό κομμάτι, υπάρχει η ουσία, η σκέψη, η επιχειρηματολογία, που για να αποτυπωθεί, χρειάζεται απαραίτητα τον λόγο. Δεν είναι μόνο κάτι το ωραίο που κινείται από λίγους. Αν έχει μια επιχειρηματολογία, μπορεί να κερδίσει και να το δεχτούν περισσότεροι. Θα έχω, λοιπόν, τέσσερις ώρες για να αποδείξω την αξία του λόγου στο design, μέσα από παραδείγματα, cases και ασκήσεις στις οποίες θα συμμετέχει ο κόσμος.

Σε ποιους απευθύνεται;

Από εικαστικούς, graphic designers, industrial designers, product designers μέχρι και φωτογράφους. Όποιος έχει σχέση με το design.

untitled-23

Για ποια ομιλία του φετινού Toolkit Designers Meeting ανυπομονείς;

Θέλω να ακούσω τους Κ&Κ Architects και τον Δημήτρη Φακίνο. Σίγουρα.

Γενικά, μιλάμε πολύ;

Μιλάμε πολύ αλλά δεν συνεννοούμαστε. Παράλληλοι μονόλογοι. Εμείς θέλουμε διάλογο. Για να ακουστείς και να αντιληφθεί ο άλλος τι θέλεις. Στο social media, βέβαια, υπάρχει έξτρα τρολάρισμα και απαγγελία.

untitled-13

Ποια λέξη χρησιμοποιείς περισσότερο αυτό τον καιρό;

Το «ειδήμων». Πρόπερσι τέτοιο καιρό είχα το «καταξιωμένος» (και φυσικά όχι αναφερόμενος σε μένα). Αλλά all time αγαπημένη λέξη είναι το πετριχώρ. Η μυρωδιά του νοτισμένου χώματος μετά τη βροχή.

Βαλ’ το σε μια πρόταση.

Βγήκα μια βόλτα στο Σέιχ Σου και το πετριχώρ ήρθε και μου θύμισε εκείνο το απόγευμα που έβλεπα το ηλιοβασίλεμα πριν από πέντε χρόνια, μετά την καταιγίδα στην Ανδρίτσαινα.

Little something extra: Η λέξη πετριχώρ έχει ελληνική ρίζα, αλλά την έφτιαξαν Αυστραλοί το 1964.

Βρείτε τον Γιώργο Μαντζουρανίδη στο Facebook, facebook.com/mantzouranedes!


Toolkit Designers Meeting 2017
30.11-03.12
Workshops: 01-03.02, Μ2 Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Ομιλίες: 02.12, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού – Αμφιθέατρο

Πληροφορίες-κρατήσεις:
toolkit17.designtoolkit.org

Uberdooze
Δαναΐδων και Σφέτσιου, Θεσσαλονίκη
facebook.com/ubr12

AUTHOR

Σοφία Τόπη

Ξεκίνησε από την αρχιτεκτονική και τον κινηματογράφο για να φτάσει στο design, το κείμενο και το negroni. Σκορπιός.

Loading...
Μία γρήγορη κουβέντα με την ομάδα που βρίσκεται πίσω από το Plisskën Festival!
Ο Δημήτρης Μυστακίδης στο Μύλος Club | Κερδίστε Προσκλήσεις