Image
Top
Navigation
April 5, 2017

Blend Mishkin: Σε λίγο καιρό θα αγοράζεις μουσική στέλνοντας τη λέξη «mp3» στο «1031».

 

IMG_6818 copy

Κείμενο: Δήμητρα Σαμσάκη 

Παραγωγός dub αποχρώσεων, μαέστρος ρυθμικών βρυχηθμών και σηματοδότης slippery πενταγράμμων, που σε ταξιδεύουν στα πιο warmly εδάφη. Είναι ο Blend Mishkin ή κατα κόσμον, Γιώργος Μαντάς και προσγειώνεται για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη μαζί με τους Roots Evolution, παρουσιάζοντας δύο άλμπουμ που κατάφεραν να επαναπροσδιορίσουν τα δεδομένα της reggae κοινότητας και να τριπάρουν ανά την Ευρώπη. Πριν το live τους στη Μαύρη Τρύπα, συζητάμε λίγο για λικνίσματα, ξενοιασιά, τσιγάρα και την ελληνική reggae πραγματικότητα.

 

Dub. Η απαρχή και η μετεξέλιξη της σε dance μουσική. Κατά πόσο είναι ένα είδος που έμεινε καθαρο μετά από αυτή την «επανάσταση» που έχει συμβει και πώς επιβιώνει αμιγώς στις μέρες μας (αν υφίσταται αυτό);

Αυτό που ονομάζουμε Dub στην «dance» κουλτούρα, σήμερα δεν είναι παρά μια μέθοδος, μια τεχνική που ανακαλύφθηκε στην Τζαμάικα το 1970 απο τον καινοτόμο παραγωγό King Tubby και αφορά συγκεκριμένο τρόπο μίξης των ήχων και των ισορροπιών ενός reggae, συνήθως, τραγουδιού. Πρόκειται για μια διαφορετική οπτική πάνω στην ενορχήστρωση, όπου στην ουσία αλλάζει τις σχέσεις στο στούντιο και βάζει για πρώτη φορά τον παραγωγό/ηχολήπτη στον έλεγχο και το επίκεντρο της σύνθεσης. Έτσι, ως μια τέτοια μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλά ακούσματα και ιδιαιτερα στα συγχρονα χορευτικα μουσικα ειδη.

Πώς ξεκίνησε η ενασχόληση σου με τη μουσική παραγωγή;

Κυρίως απο περιέργεια, μέχρι το 1997 έπαιζα μπάσο σε συγκροτήματα και ήθελα να εξερευνήσω αυτόν τον (νέο, ακόμα τοτε) τρόπο, του να κάνεις μουσική με υπολογιστές και μουσικά προγράμματα. Κόλλησα, γιατί μου πρόσφερε αυτονομία και  πλήρη έλεγχο.

Αν δεν ήταν αυτό.. τι θα μπορούσε να ήταν;

Μάλλον τίποτα, ήταν και συνεχίζει να είναι ένας μεγάλος συναρπαστικός κόσμος όπου κάθε μέρα μαθαίνω κάτι νέο.

Πώς στέκεται ένας παραγωγός του είδους στην Ελλάδα με αυτά τα δεδομένα; Μπορεί να αναδειχθεί και να ανταγωνιστεί την ξένη αγορά;

Ναι φυσικά μπορεί. Πλέον, τα σύνορα έχουν πέσει και έχουν εκμηδενιστεί οι αποστάσεις. Παράλληλα, ένας άλλος μεγάλος παράγοντας που βοηθά με την ξένη αγορά, στη δική μας περίπτωση, είναι ο στίχος, γιατί αντίστοιχα αν γράφεις «ξένο» στίχο στην Ελλάδα, δεν θα σε καταλάβουν τόσο, όσο αν έγραφες στα Ελληνικά, το ίδιο και αν γράφεις Ελληνικό στίχο στην Ιταλία η Κορεάτικο στην Jamaica. Η μεγαλύτερη και άμεση ταύτιση ακροατή και δημιουργού σε όλα τα μουσικά είδη, συμβαίνει μέσω της φωνής και το περιεχόμενο των στίχων.

Ξενοιασιά, τσιγάρα και λικνίσματα ή πολιτικοποιημένη φωνή που κανείς δεν ακούει;

Νομίζω πως η Reggae γενικά καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα έκφρασης, μηνυμάτων και ιδεών στον στίχο της. Θεματικα, ο στίχος συχνά είναι πολιτικοποιημένος γιατί προέρχεται από ένα περιβάλλον σκληρό και άδικο, άλλοτε είναι ερωτικός, άλλοτε θλιμμένος και σε κάποιες περιπτώσεις είναι απλά για τσιγαρα και ξενοιασια.

505A1557sm

Η συνεργασία και η πορεία με τους Roots Evolution

Στην ουσία μόλις ξεκίνησε, αν και γνωριζόμαστε όλοι αρκετό καιρό μεταξύ μας και έχουμε δουλέψει μαζί στο στούντιο για τα δύο προηγούμενα albums. Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός πως υπάρχει μεγάλη ζήτηση από διάφορα μέρη στην Ελλάδα και την Ευρώπη και ετοιμάζουμε ένα tour για το τέλος του καλοκαιριού.

Πως ήταν εμπειρία της πρώτης παραγωγής και πως είναι ο Βlend Mishkin τώρα;

Όλα είναι πολύ πιο κατασταλαγμένα τώρα, η πρώτη παραγωγή ήταν πριν 20 χρόνια, έχω αλλάξει πολύ από τότε, το ίδιο και οι καταστάσεις και οι συνθήκες.

Τι άλλαξε μετά τη συνεργασία σου με ονόματα του εξωτερικού και τις εμφανίσεις σου σε tour ανά τον κόσμο;

Γνώρισα μερικά πολύ ενδιαφέροντα άτομα και κυρίως έκανα καλούς φίλους. Έτσι, σε προσωπικό επίπεδ,ο ξεκλείδωσα ορισμένες πόρτες που νόμιζα πως ήταν κλειστές.

505A1526sm (1)

Πως είναι η διαδικασία παραγωγής και η δισκογραφία εν έτη 2017;

Η δισκογραφία είναι ένα αστείο, σε πολύ λίγο καιρό η μουσική θα είναι διαθέσιμη μόνο online σε μορφή streaming (στα 128kbps) και τα πράγματα σε αυτήν θα τα καθορίζουν διαφημιστές απο τμήματα μάρκετινγκ κινητής τηλεφωνίας. Θα στέλνεις τη λέξη «mp3» στο «1031» και θα κατεβάζεις κομμάτι με 2 ευρω το λεπτό.

Το περίεργο είναι πως ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός ακροατών ακούει μουσική μέσα από το Youtube και τα ηχεία του laptop/κινητού, στην χειρότερη δυνατή ανάλυση, τα στούντιο και οι παραγωγοί συνεχιζουν να εξοπλίζονται με μονάδες επεξεργασίας και ηχογράφησης υψηλών αναλύσεων και τελευταίας τεχνολογίας.

Η μουσική ακολουθεί τάσεις; Που τοποθετείται η Reggae σε αυτό;

Η μουσική ακολουθεί, διαμορφώνει και «πουλάει» η ίδια τις τάσεις από τα μέσα του 1950,  όταν δηλαδή εμφανίστηκαν τα πρώτα ακούσματα που αφορούσαν καθαρά τους teenagers της εποχής και οι εταιρίες μυρίστηκαν χρήμα. Στις μέρες μας, οι τάσεις και τα ρεύματα που δημιουργούνται γύρω από κάθε μουσικό είδο,ς ως μία μορφή υποκουλτούρας των νέων, είναι πολλές φορές σημαντικότερα για κάποιον, από τη ίδια τη μουσική. Υπάρχουν πολλοί που έχουν μπλούζα Ramones, αλλά σχεδόν κανείς από αυτούς δεν έχει δίσκο τους η έχει τύχει να πάει σε συναυλία τους. Η Reggae και τα κλισέ της είναι ένα άλλο καλό παράδειγμα.

Υπήρξαν στιγμές που να σε έκαναν να ξενερώσεις και να σκεφτείς να παρατήσεις αυτό που κάνεις;

Όχι, ποτέ.

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σου για το μέλλον;

Η μεγαλύτερη νομίζω είναι να μπορώ να συνεχίσω να νοιώθω καλά με τον εαυτό μου κάνοντας ό,τι κάνω ήδη.

www.soundcloud.com/cast-a-blast
www.blendmishkin.com
www.cast-a-blast.com
www.jamaicanbass.com

O Blend Mishkin και οι Roots Evolution θα εμφανιστούν την Παρασκευή 7 Απριλίου στη Μαύρη Τρύπα, με special guests τους Mellow Mood & Big Shine! 

Προπώληση: 6 ευρώ
Ταμείο: 8 ευρώ

Σημεία προπώλησης:
ΣΤΗ ΣΤΟΑ soulbar (Βηλαρά 2)
Camera A.E – Fruit of the Loom – wearhouse.shop (Κατάστημα Λιανικής – Δ. Γούναρη 37)

Δείτε το ολοκαίνουργιο video μέσα από το νέο single τους, σε συνεργασία με τον Promise No Promises και τίτλο “No One Loves” εδώ με την υποστήριξη του Reggaeville.com

17634627_1418962274840890_3379914282113260858_n

#beaterGR | Η φωτογραφία σου εδώ!

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER TOY BEATER.GR!

Submit a Comment

Close