Skip to content

Album Review: Manes – Be all end all

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

Του Αλέξανδρου Δουρτμέ

Manes – Be all end all (2014)
Debemur morti productions

Οι Νορβηγοί Manes είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση. Θα μπορούσα να σταματήσω εδώ την παρουσίαση και να βγάλει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα, όσον αφορά το τι συμβαίνει ακριβώς στο συγκεκριμένο δίσκο, αλλά και στη δισκογραφία τους γενικά. Θα ήταν, άλλωστε, πιο δίκαιο και πιο αντικειμενικό.

Manes_Be_All_End_All_1

Ας συνεχίσω, ωστόσο… Το 2003, υπήρξε σημαδιακή χρονιά για τη μπάντα, όταν με την κυκλοφορία του γεμάτου αρνητισμό “Vilosophe”, κατάφεραν να θέσουν νέα “στάνταρτ” για τον ακραίο ήχο και τη νορβηγική σκηνή γενικά. Συνέχεια είχε το “How the world came to an end” του 2007, με σαφώς πιο σκοτεινή ατμόσφαιρα, ελάχιστους στίχους και αρκετά πρωτοφανείς, για τα δεδομένα της σκηνής, συνεργασίες. Το καλοκαίρι του 2013, κυκλοφόρησαν διαδικτυακά το κομμάτι “Blanket of ashes”, το οποίο αργότερα περιείχε και η συλλογή “Teeth, toes and other trinkets”, και μαζί με το EP “Untrue”, στις αρχές τις χρονιάς του 14, μας έδωσαν μια πολύ μικρή γεύση για την επερχόμενη τους κυκλοφορία.

10687112_821117121273943_8364034546450688155_n

Και φτάνουμε επιτέλους στο φθινόπωρο του 2014, όπου το πολυαναμενόμενο “Be all end all” βλέπει το φως της δημοσιότητας. Σαφώς πιο ώριμοι από ποτέ οι Manes, καταφέρνουν εδώ να αποδώσουν πλήρως, όλη αυτή την αρνητική κι απειλητική ατμόσφαιρα, στο έπακρο. Χωρίς “φλυαρίες” ή επιπόλαια κολπάκια, που ίσως να’ χουμε συνηθίσει στον ακραίο ήχο, αλλά με μελωδίες, ρυθμούς, samples και φωνητικά, που στοιχειώνουν κυριολεκτικά τον ακροατή. Όλη αυτή η υποτονική ατμόσφαιρα κάνει αισθητή την παρουσία της, με το που πατήσει κανείς το play και το “A deathpact most imminent” παίξει στα ηχεία. Θα πρότεινα ο δίσκος να ακουστεί με ακουστικά, σε αρκετά δυνατή ένταση, ώστε να μην ξεφύγει ούτε μια λεπτομέρεια στη μουσική τους. Η μελαγχολία είναι διάσπαρτη σε όλο το δίσκο, ενώ φαίνεται να υπάρχει μια λογική συνέχεια στα τραγούδια, μια κλιμάκωση θα έλεγε κανείς, διαβάζοντας και μόνο τους τίτλους, στην σειρά των κομματιών. Μια κλιμάκωση που φτάνει στο ζενίθ της, με το “Name the serpent” (προσωπικό αγαπημένο), και την απελπισμένη χροιά του Asgeir Hatlen να φωνάζει “I want to walk with you tonight…”, να προκαλεί ανατριχίλες. Εν ολίγοις, κλειστοφοβικά «ηχοτόπια», που θυμίζουν την περίοδο 1999-2003 των Ulver, και avant-garde κιθάρες, στο ύφος των Γάλλων Smohalla. Κι όμως, οι Manes καταφέρνουν, για άλλη μια φορά, να εξελιχθούν, να εδραιωθούν και να παρουσιάσουν ένα εντελώς προσωπικό ύφος, σε έναν ακόμα δίσκο «διαμάντι».

10407782_801772509881792_6424020416133863237_n

Προτείνεται για ακρόαση:
https://soundcloud.com/debemurmorti/manes-name-the-lerpent

Tracklisting:

01. A Deathpact Most Imminent
02. Ars Moriendi (The Lower Crown)
03. A Safe Place In The Unsafe
04. Blanket Of Ashes
05. Broken Fire
06. Free As In Free To Leave
07. Name The Serpent
08. The Nature And Function Of Sacrifice
09. Turn The Streams

manes_pyramid_header

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Air Play – January 2015
Splash Wars: The Return Of The Neon