Skip to content

“a blast”, Q&A session | #tiff55

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

Μετά την λήξη της ειδικής προβολής της ταινίας “Α Blast”, στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, μείναμε στις θέσεις μας, ακούσαμε και σας μεταφέρουμε στιγμιότυπα, από την διαδικασία ερωτήσεων του κοινού, προς τον σκηνοθέτη της ταινίας, Σύλλα Τζουμέρκα.

Σχετικά με την “ιδιαίτερη” σκηνοθετική τεχνική που χρησιμοποιείται, και το πώς επηρεάζεται η γραφή του σεναρίου, από τη μη γραμμική αφήγηση, ο Τζουμέρκας τόνισε πως το “Α Blast” είναι μια προσωποκεντρική ταινία. Θέλησε να αναδείξει τις ρωγμές, που χωρίζουν το παρόν από το παρελθόν της πρωταγωνίστριας, και για το λόγο αυτό, το flashback στοιχείο είναι τόσο έντονο. Το σενάριο γράφτηκε με βάση αυτό το μοτίβο.

Για τις διάφορες ερμηνείες, που μπορεί να λάβει ο τίτλος της ταινίας, ο σκηνοθέτης επεσήμανε πως «blast» σημαίνει «έκρηξη χαράς», «κατάρα» ή «ωστικό κύμα». Δεν υπήρξε άλλος εναλλακτικός τίτλος και επιδιώχθηκε να εμφανιστούν όλες οι ερμηνείες του τίτλου, μέσα στην ταινία.

Οι ενσυνείδητες κινηματογραφικές αναφορές του σκηνοθέτη, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι το “Τurkish Delight” (1973), μια ταινία για τη νεότητα και το τέλος της, και ο σκηνοθέτης William Friedkin, ειδικά στις σκηνές με τα αυτοκίνητα.

unnamed (2)

Οι πολλές ερωτικές σκηνές της ταινίας, φτιάχτηκαν για να αφηγηθούν μια ερωτική ιστορία, δημιουργώντας μια οικειότητα προς τους ήρωες. Επίσης, σύμφωνα με τον Τζουμέρκα, η σεξουαλικότητα και η ελευθερία, αποτελούν θεματικές της ταινίας, μιας και ορίζουν τα φύλα και τις λειτουργίες τους.

Η επιλογή της Αγγελικής Παπούλια (Μαρία), έγινε, εξαρχής, χωρίς δεύτερη σκέψη. Ο Βασίλης Δογάνης (Γιάννης), παρά το γεγονός ότι δεν είναι ηθοποιός, αλλά σκηνοθέτης, δέχτηκε την πρόσκληση να συνεργαστεί και να αποδώσει, με ταλέντο και ευφυΐα, τον ρόλο του.

Φυσικά, δεν έλειψαν οι ερωτήσεις σχετικά με το αμφίσημο τέλος της ταινίας και στην ερώτηση, σχετικά με την ένταση του φινάλε, ο σκηνοθέτης δήλωσε πως θέλησε να μην “διεκτραγωδήσει”, παραπάνω, κάποια γεγονότα. Η “έκρηξη” της πρωταγωνίστριάς του, έγινε πριν το φινάλε και στην συνέχεια, τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους με έναν ανοιχτό, για τον κάθε θεατή, τρόπο.

Στην τελευταία ερώτηση, ζητήθηκε από τον σκηνοθέτη μια σύγκριση με την προηγούμενή του ταινία, με τίτλο “Χώρα Προέλευσης” (2010). Η βασική διαφορά των ταινιών είναι πως στην “Χώρα Προέλευσης”, υπήρχε μια ομάδα πρωταγωνιστών, ενώ το “A Blast” είναι δομημένο, κυρίως, σε έναν χαρακτήρα. Επίσης, τα αισθήματα και οι σκέψεις των δημιουργών, έχουν εξελιχθεί αυτά τα τέσσερα χρόνια, που χωρίζουν την μια από την άλλη ταινία. Χαρακτηριστικά, ωστόσο, αναφέρθηκε ότι η “Χώρα Προέλευσης” είχε μια αίσθηση κόλασης, ενώ το “A Blast”, καθαρτηρίου

“a blast”
Σκηνοθεσία: Σύλλας Τζουμέρκας
Σενάριο: Σύλλας Τζουμέρκας και Γιούλα Μπούνταλη
Με τους: Αγγελική Παπούλια, Μαρία Φιλίνη, Βασίλη Δογάνη, Μάκη Παπαδημητρίου, Θέμιδα Μπαζάκα Γιώργο Μπινιάρη κ.α.

unnamed

AUTHOR

Έλενα Χαραλαμπίδου

Ξεκίνησε να βλέπει θέατρο, σε όχι και τόσο μικρή ηλικία, αλλά της άρεσε κι ένα βράδυ, που είχε πιει μερικά τζιν παραπάνω, ένας φίλος την ρώτησε γιατί δεν γράφει όλα αυτά που σχολιάζει μετά από κάθε παράσταση.

Loading...
Live Review: Allah Las στο Principal Club Theater
Μια φωτογραφική μηχανή στο live των Quantic στο Block33